sarass skrev 2015-07-22 09:12:05 följande:
Ja jag gjorde ju som sagt klart allt så tidigt, det var en vän som sa att jag skulle ha allt klart innan jag går på mamma ledighet då hon hade fått sånt stul med utbetalningar osv. Hoppas det löser sig snart. Det är ju inte just något man orkar ta tag i...
Min man ringde folksam och där var dom väldigt hjälpsam. Han sa precis som det var och det ställdes inga onödiga frågor. Någon dag efteråt hade jag pengar på mitt konto. Hans pengar dröjde någon vecka då han var tvungen att skicka in lite papper men så fort han gjort det så kom dom pengarna in, inget strul.
Han har är medlem i Seko och fick pengarna från folksam.
Olycksfall!!! Sjukt. Vi fick en blankett just för "avlidet barn".. Båda försäkringarna gällde från v 22 om jag minns rätt.
Vi hade inte heller några höga kostnader men jag har förstått att det kan bli väldigt dyrt beroende på vad man väljer såklart.
Både familj och vänner har stöttas oss otroligt bra. Skulle min mans familj vända oss ryggen under den värsta perioden i våra liv så skulle jag inte tycka att dom förtjänade oss! Kanske hårt men som sagt, ni har en livskris och då behöver man allt stöd man kan få. Även om dom inte vet vad dom ska säga så räcker det ju att lyssna.. Eller bara en kram. Jag förstår att du är besviken.
Har avslaget börjat ge med sig?
Japp avslaget är slut, min mens fick jag förra måndagen och den höll i sig i 4-5 dagar. Enligt appen har jag fertila dagar mellan idag den 22:a till den 28:e.
Gällande makens familj så anser jag att det är viktigt att vara den större människan. Vi har en kris och de har inte förstått vad vi har gått igenom och vad vi går igenom. För mig kommer de fortsättningsvis vara just makens familj. Men inget annat, jag kommer vara artig och trevlig men jag kommer inte vilja ha dem i mitt liv. För makens skull kommer jag hålla god min. Jag kommer inte bråka eller tjafsa. Men jag kommer inte heller göra mig till och bjuda till. Nu är det som det är. Familj och vänner ska finnas där i både stort och smått. När vi blir gravida nästa gång, så kommer de inte att få veta (detta är min lilla djävul som pratar, ängeln som sitter bredvid säger att jag ska skärpa mig). De kommer få vänta med att få veta, de som får veta först är de som fanns där för oss under den jobba tiden.
Hade ni hunnit få hem barnvagn mm?
Vi hade målat om ett rum i endast vitt, min tanke var att sätta upp schabloner på väggarna (men jag hade inte hunnit). Maken hade monterat den nya fina stokke sängen. Vagnen var beställd (Bugaboo Buffalo) men inte hämtad. Samma sak med babyskyddet. En del kläder var köpta, men inte tvättade.
När vi kom hem ifrån sjukhuset på kvällen så plockade jag undan allt, ställde allt i en garderob. Barnvagnen och babyskyddet gick att avboka.
Sängen monterade maken ner i början av veckan. Det var tungt mentalt men nu känns det bra. Sängen har vi suttit och tittar på vissa kvällar och gråtit tillsammans. Nu är den nedpackad och undanställd i väntan på nästa bebis. För oss känns det bra.
Ringde gällande min gravidförsäkring, handläggaren var på semester. Fick prata med någon annan. Tydligen behöver de min journal. Vad är problemet? De har fått en dödsattest ifrån begravningsbyrån. Suck, dock skulle den nya handläggaren ringa upp i eftermiddag.
Nu ska det städas här hemma. För i morgon åker vi en sväng till Malmö. Så skönt att komma hem till ett nystädat hus, rena sängkläder och ingen tvätt.