Stokke skrev 2015-07-20 10:40:14 följande:
Vi får stötta varandra vid nästa graviditet.
Jag vill inte framstå som för orolig inför mina vänner och familj. Jag vill framstå som stark och trygg.
Hur menar du att du kände på dig ifrån första början att något var fel?
Jag fick ryggbedövning och den hjälpte mig massor. Jag använde även lustgas.
Jag var på jobbet redan 2 veckor efter förlossningen (hälsade på, fika och åt lunch).
Det kändes rätt för mig.
Nu har vi två veckor ledigt kvar (semester blandat med föräldradagar, sorgedagar).
Sen är det vardag igen.
Jag längtar ihjäl mig efter att få plussa, början av graviditeten kommer vara jobbig. Jag har bestämt att jag ska inte berätta för någon att jag är gravid. Jaaa min man kommer veta, vi kommer självklart testa tillsammans. Min plan är att inte berätta något förens efter v20 på jobbet (nu sist berättade jag i v18). Jag kommer inte jobba ända fram, jag tänker att jag ska gå hem omkring v34. Sen har jag en egen plan på att få bli igångsatt i v36. Som sagt, jag längtar ihjäl mig och vill detta så mycket. Mina planer eskalerar och jag framstår säkert som galen.
Hur tänker ni?
Precis, man vill framstå som stark och trygg även om man kanske inte är det.
Jag kommer absolut att ta något nästa gång! Men då kommer jag såklart ha en levande liten bebis som hjälper till och trycker på så jag hoppas att det går ännu smidigare.
För mig tog det en vecka innan jag gick på jobbet, jag jobbar som hudterapeut och jag åkte in och hälsade några utav mina kollegor. Vi är 7 stycken som jobbar väldigt tätt så jag tog några då och mina chefer kom hem till mig bara någon dag efter det hade hänt. Jag har varit in två gånger sedan dess, en gång på personalmöte och idag var jag faktiskt in igen och det kändes bra. Men jag ska prata med läkaren och försöka få vara sjukskriven tills mitten på augusti och sedan börja lite smått. Mina kollegor är utomlands med jobbet och en är höggravid och ska gå hem så ja vill börja när alla är på plats. Om jag bryter ihop så har jag ett helt gäng som kommer att finnas där runt om mig istället för att börja när alla är borta och man står därhelt själv.
Sen tror jag att jag ska börja med max 50% någon vecka och känna efter. Men får jag inte någon längre sjukskrivning så har jag ju semester att ta ut.
Man ska ju göra det som känns bäst:)
Jag längtar också SÅ efter att plussa!! Jag vet ju som sagt inte riktigt hur min cykel är än i och med att jag bara har haft en mens men jag kör på som om att den är som innan jag blev gravid. Har ju känningar hela tiden som jag tror är ägglossning haha. Men har inte mensen kommit i helgen ska jag testa.
¨Jag kommer vara försiktig med vilka jag berättar för men såklart min man men mina chefer kommer nog att få veta det vid v 14 som sist. Jag hade velat vänta till v 20 men om det var som med elise så syntes det innan v 20 och jag kunde inte träna som förr samt att jag mådde så illa så dom skulle nog lista ut det i vilket fall:)
Kör ni med några ägglossningsstickor? Jag använde inte det sist och jag tror inte jag ska göra det nu heller OM det inte tar för många månader såklart, då köper jag ett gäng. Jag hoppas att kroppen känner sig redo och jag skulle gärna vilja plussa nu för jag vill helst inte komma så nära den 23/4 då elise föddes och inte heller den 28/5 då hennes bf var. Jag vet inte men det skulle kännas så konstigt och nojjigt. Bara en såndär fjantig tanke..