Änglamammor som vill försöka igen
De finns en grupp på facebook som heter För oss med änglabarn. Jätte bra grupp som ger mkt stöd.
Vi förlorade vår son den 15/6-14. Hade lite menskänningar å senare på kvällen en liten blödning. Då var ja i v 22+2. Åkte in på kontroll då vi va oroliga å upptäcktes då att ja va fullt öppen å de fanns inget att göra. I 3 dagar låg vi på förlossningen å pendlade mellan att han skulle klara sig till v 23 å resa ner till lund å att förlossningen skulle dra igång å vi skulle förlora vår älskade son. Samma dag som vi kom in sa vi att förlorar vi denna så ska vi ha en ny snabbt. På kvällen den 14/6 drog förlossningen igång. Fick massor med smärtlindring å lugnande å 00.52 kom vår son Melvin. V22+5.. 550g å 29,5 cm lång. Han levde i ca 20 min på mitt bröst efter förlossningen. Dom tog honom snabbt från oss när han hade gått bort. Å jag ville bara hem. En snabb blick å ett kort innan vi åkte hem dagen efter. Ångrar mig så mkt idag att ja inte tog tid å hade honom hos oss. Min man beslutade kremering å obduktion å minneslund, hade ja vart kontaktbar så hade ja kämpat emot. Ja ville ha en sten! En gravplats att gå till å prata med honom.
Var sjukskriven fram till augusti å gick tillbaka till af i sep.
23 sep dagen efter min födelsedag plussade vi igen. Oron fanns där hela tiden å läkaren sa att de kommer inte hända igen. Vi har dig under uppsikt.
Hade undersökning, vul, när ja va i v 22+1.. 29 jan tror ja de va.. En torsdag.när läkaren för in stickan så ser ja direkt att de inte ser bra ut. 7 mm kvar av tappen å sammandragningar. Ja såg framför mig hur vi skulle bli inlagda utan hjälp en andra gång. Fick gå in på ett rum. Vi har pratat med lunds förlossning. Ni ska åka dit direkt om ni vill de. En brikanyl spruta i låret å sen in i bilen å körde 1,5 h till lunds universitetssjukhus. Fick brikanyl under natten. En läkare undersökte mig när vi kom dit. Akut op dagen efter å satte cerklage. Tyvärr hade ja öppnat mig hela vägen så op blev svår. Komplikationen blev vattenavgång. Efter de blev allt svart å jobbigt. Men allt gick bra. Låg i lund i 4 v innan ja fick en akut infektion å kroppen började stöta bort Conrad. 7 h efter första känningen va Conrad född. I v 26+0. Idag har vi en hyfsat frisk pojke på 1 mån å 2 v korrigerad ålder.
Vi kommer att försöka igen med ett nytt barn å med mer hjälpmedel. Ja hoppas ni får erat pluss lika snabbt som vi fick!
De e en stor kris man går igenom. Ja e fortfarande deprimerad efter Melvin å Conrads ankomst.