Kyrkby skrev 2015-07-06 10:56:38 följande:
Vi kommer absolut att få se SD som ett av de tre största partierna i nästa val.
Störst kommer SD inte att bli, finns inget som tyder på detta.
Grundar mig på mkt svensk forskning, om hur stora partier kan bli.
Jag tror att SD gör Sverige och vårt politiska arbete en stor tjänst, på sikt.
Vi har levt i ett valsystem och en politisk uppförande norm som kommit att bli besvärande.
Friska fläktar och " tokiga " utspel ökar kreativiteten och utvecklar demokratin.
Jag, hade hoppats på att SD kunde varit mer tydlig i sin invandrings och flyktingpolitik.
Var i går runt kl 18,00 nere vid centralstationen i Göteborg, mitt emot Shell macken på parkeringen och på gräsytorna satt runt 40 -50 tiggare. Det var så skitigt och nersmutsat att jag var tvungen att köra in och titta.
Men tiggarna hade bara slängt all smuts och skräp rakt ner på backen.
När jag gick ur bilen, gick direkt tre - fyra mörkhyade storväxta karlar mot mig och började fäkta med armarna. Jag stod kvar ! Flyttade inte mig en tum.
Tog fram kameran och började fota, trodde dessa tiggare skulle banka skiten ur mig. Stod kvar, rörde mig inte. Efter 5 min trappade tiggarna av. Ringde polisen och anmälde händelse. Deras svar var, " skyll dig själv samt att vi har ingen resurs att sända dit "
SD ta tag i invandrings och flyktingproblematiken NU !!!
Du talar om två olika frågor. Tiggarna är EU-migranter som utnyttjar den fria rörligheten inom EU. Att ändra Sveriges flyktingpolitik påverkar inte deras situation för fem öre.
Vad du sen menar med "invandrare" vet jag inte. De är inte en homogen grupp så om du ska debattera det får du vara lite tydligare.