Inlägg från: Kyrkby |Visa alla inlägg
  • Kyrkby

Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?

Vi kommer absolut att få se SD som ett av de tre största partierna i nästa val.
    Störst kommer SD inte att bli, finns inget som tyder på detta.
    Grundar mig på mkt svensk forskning, om hur stora partier kan bli.

Jag tror att SD gör Sverige och vårt politiska arbete en stor tjänst, på sikt.
    Vi har levt i ett valsystem och en politisk uppförande norm som kommit att bli besvärande.
    Friska fläktar och " tokiga " utspel ökar kreativiteten och utvecklar demokratin.

Jag, hade hoppats på att SD kunde varit mer tydlig i sin invandrings och flyktingpolitik.
    Var i går runt kl 18,00 nere vid centralstationen i Göteborg, mitt emot Shell macken på parkeringen och på gräsytorna satt runt 40 -50 tiggare. Det var så skitigt och nersmutsat att jag var tvungen att köra in och titta.
    Men tiggarna hade bara slängt all smuts och skräp rakt ner på backen.
    När jag gick ur bilen, gick direkt tre - fyra mörkhyade storväxta karlar mot mig och började fäkta med armarna. Jag stod kvar ! Flyttade inte mig en tum.
    Tog fram kameran och började fota, trodde dessa tiggare skulle banka skiten ur mig. Stod kvar, rörde mig inte. Efter 5 min trappade tiggarna av. Ringde polisen och anmälde händelse. Deras svar var, " skyll dig själv samt att vi har ingen resurs att sända dit "

SD ta tag i invandrings och flyktingproblematiken NU !!!

• Kyrkby
    BCH52 skrev 2015-07-05 17:15:59 följande:

Om SD blir största parti så blir det de som får uppdraget från talmannen att bilda regering. Om de då inte har egen majoritet, vilka vänder de sig till för att få ihop till en regeringsduglig ministär? Om de får egen majoritet, har de tillräckligt med kompetent folk i ditt parti för att få ihop till de ministrar och statssekreterare som krävs för att styra landet? Partiets sympatier har ju vuxit snabbt men jag är oklar om antalet partimedlemmar vuxit lika snabbt.

Hur kommer de att hantera alla de internationella överenskommelser som Sverige förbundit sig att följa, överenskommelser som inte så sällan går stick i stäv mot ett antal av deras viktigaste frågor.

Du har en bra poäng.
  • Kyrkby
    Bedhead skrev 2015-07-06 14:40:21 följande:

Ännu en "invandrarfientlig" som helt uppenbart inte har en aning om utlänningslagstiftning och vem den berör.

För att besvara frågan:
    Jag skulle skämmas å svenskarnas vägnar.
    Jag skulle oroa mig för den omvärld mina barn växer upp i.
    Jag skulle må mycket dåligt över att folk röstar på oempati och inkompetens. 
    De kan så vara att jag inte kan Utlänningslagstiftningen !
    - Kan du ge oss en kort info om lagen !

Om många svenskar skulle se hur våra gamlingar på vårdhem har det, hemsjukvårdens sk hjälp skulle ni oxså ifråga sätta allt runt flyktingar och tiggare !
    Det är helt klart att dessa intressen står mot varandra. Vi har en påse med pengar, skall det nu bli ännu fler om denna, så blir ngr lidande. 

Va inte naiv och tro att Sverige klarar av allt, bara för att vi en gång var ett rikt land !!
  • Kyrkby
    puss skrev 2015-07-06 14:51:21 följande:

Ta hand om svältande pensionärer.

BRA Hjärta
  • Kyrkby
    Nerfherder skrev 2015-07-06 16:23:39 följande:
    Det är just det som är pudelns kärna. Drottningen 70 har inte riktat sitt inlägg mot någon medlem på forumet. Läs gärna Gerts ord här i början av tråden så kanske du förstår.
    Nu spårar ni allt ut, det är inte ert gnat som TS vill diskutera !
    Starta en ny tråd, så ni kan " bråka " bäst ni vill !
  • Kyrkby
    Gert skrev 2015-07-06 19:33:45 följande:
    Du kan inte ha hängt med i nyheterna det senaste året.

Nej, det finns inte bostäder till dom som är här.

Det behöver byggas ett helt nytt Stockholm för att lösa dagens bostadsbrist. De kommande 5 åren väntas en halv miljon flyktingar komma till Sverige så då behövs det ett nytt Göteborg också. 

Så hur ska en halv miljon flyktingar få jobb de kommande åren när det råder stor bostadsbrist, hög arbetslöshet och brist på jobb?
    Ta Halmstad som ett exempel på bostadsbristen.
    Du behöver ha köat i 5-9 år för en lgh i centrala tätorten.
    Kan du bo utanför tätorten så minskar kötiden med ett eller två år.....
    Varför skall vi Svenskar komma lägre ner i kölistan eller få vänta längre ?
    Skall inte vi som betalat skatt och arbetat få tillgång till stadens bomarknad ....

Skall staten diktera hur och var flyktingar skall bo, så får staten stå för bostäder och ALLA kostnader för flyktingarna, eller vad tycker DU ??
Svar på tråden Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?