-
Visst. Det handlar ju inte om att jag vill plocka bort random undersökningsresultat för att manipiulera utan att de som lämnar sig öppna för manipulation skulle bort.FDFMGA skrev 2015-07-27 10:40:53 följande:Ja, jag såg det. Så ohederligt.
-
FDFMGA skrev 2015-07-27 10:42:44 följande:Men snälla Anton. Allt handlar inte om dig
"And that letter is a 'P,' and so is that, and so is that, and 'P' means 'Pooh,' so it's a very important Message to me, and I can't read it." -
Jo, man riktigt såg hur Mattias Karlsson efter sitt hot jublade över DÖ. Hahahaha! Han missade det lilla fönster som där möjligen fanns till att få vara med och bestämma genom att försöka sig på utpressningsliknande metoder. Klart alla drog öronen åt sig.Konservativ skrev 2015-07-27 11:42:54 följande:
Decemberöverenskommelsen var ju den största julklappen SD kunde få. Jag tror att SD har potential att ta sig till 25%. Men där går nog nog gränsen. För att bli större måste man börja flörta med vänstermedia och då försvinner kärnväljarna som en oljad blixt.
Det som är avgörande för SD är, som jag ser det,
1. Hur agerar moderaterna då de sjunker? Ana Batra kan knappast bytas ut innan nästa val, men konstigare saker har hänt.
2. Hur ska KD hantera sin kräftgång? Den nya ledaren har tagit ledigt (helt vansinnigt!) och därmed är partiet utan ledning. Man kommer förmodligen att åka ut i nästa val. Efter det blir det en lång ökenvandring eller också startar KDU eget och Sverige får ett riktigt konservativt parti.
3. Folkpartiet och centern ser hur KD kämpar och är lättade över att det inte är dem det gäller. Om KD försvinner kanske lite fler allmännborgerliga väljare kommer till dem?
-
SD är ett missnöjesparti. De har inget stort stöd för sin politik ens bland sina egna sympatisörer. Fråga runt bland SDare om de vet vad assimileringspolitik är för något - det är ju bara helt centralt för SDs politik.Konservativ skrev 2015-07-27 14:48:23 följande:Så hur förklarar du att SD gått framåt i opinionsundersökningar?
-
Suck, som vanligt hittar du bara på eller griper påståenden ur luften och presenterar dem som om det vore fakta.Ascendere skrev 2015-07-27 15:44:24 följande:Suck, som vanligt hittar du bara på eller griper påståenden ur luften och presenterar dem som om det vore fakta.
Sätt åtminstone "Jag anser att" eller "jag anser inte att" framför så blir det lite bättre.
Sätt åtminstone "Jag anser att" eller "jag anser inte att" framför så blir det lite bättre.
Jag kan hjälpa dig:
Suck, som vanligt anser jag att du bara hittar på eller griper påståenden ur luften och presenterar dem som om jag anser det vore fakta.
Jag anser att du åtminstone borde sätta "Jag anser att" eller "jag anser inte att" framför så anser jag att det blir lite bättre.
Hälsningar, jag anser att mitt nick är nihka. -
För att SD fungerar som coca-cola reklam. Man säljer in ett förenklat koncept och missnöjda människor svansar på, men medan de flesta fattar ganska snabbt att man inte kan dricka coca-cola till alla måltider tar det längre tid att inse vad ett nationalistiskt parti som förespråkar assimileringspolitik i praktiken innebär.Konservativ skrev 2015-07-27 15:56:39 följande:Varför ökar antalet sympatisörer?
-
Hellre folk som levt vanliga svensson-liv och som har lite verklighetsförankring än de yrkespolitiker vi har idag vars koll på läget i samhället får Marie Antoinette att framstå som välinformerad.Ascendere skrev 2015-07-27 16:00:58 följande:Jag anser att SD är ett missnöjesparti.
Jag tror inte att de har något stort stöd för sin politik ens bland sina egna sympatisörer.
Jag tror att om man skulle fråga runt bland SDare om de vet vad assimileringspolitik är för något så skulle de inte kunna svara - det är ju bara helt centralt för SDs politik.
Jag anser att man hellre ska ha folk som jag anser har levt vad jag anser är vanliga svensson-liv och som jag anser har lite verklighetsförankring än de yrkespolitiker jag anser att vi har idag vars koll på läget i samhället jag anser får Marie Antoi...
Nuff said? -
Jag anser det du anser!FDFMGA skrev 2015-07-27 17:01:56 följande:Jag anser att folk som anser att man ska skriva jag anser före varje påstående är en aning tröttsamma särskilt om de anser att detta bara ska gälla för andra.
Men det är klart, det är ju bara vad jag anser -
Du tyckte jag la fram mina åsikter som om de var fakta och jag visade dig att man kunde läsa dina inlägg precis likadant.Ascendere skrev 2015-07-27 18:26:00 följande:
[quote=75570915][quote-nick]nihka skrev 2015-07-27 17:24:03 följande:[/quote-nick]Jag anser det du anser![/ Quote]
Jag vet inte vad ni anser att jag anser, men jag anser att ni anser att det jag anser att jag anser är fel oavsett. Trevlig kväll!
Jag svarade faktiskt på frågan "Hur förklarar du...?" så mitt svar får väl läsa i ljuset av det. Vad är din ursäkt?
Du sympatiserar med SD. Givetvis är vi överens om mycket lite inom politiken. Allt annat vore ju högst märkligt. -
Absolut. Rasism och assimilering har ju historiskt varit på modet genomgående i politiken, men är nu bara på modet inom SD rent ideologiskt.Rutgers skrev 2015-07-27 19:55:21 följande:7K har kört med assimileringspolitik mot samerna i 100 år, så det är inget nytt inslag i svensk politik. Men visst, skillnanden är isf att det är centralt.