Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?

tobbe01 skrev 2015-07-06 16:02:36 följande:
    Om du inte fattar vad som var vidrigt i "Drottningens" (?) inlägg så är vi inte på samma våglängd! 
    Men du tycker uppenbarligen att det är OK när DU kallar exempelvis Löfven för grova öknamn som du gjorde häromdagen. Hycklare!
  • nihka
    Har gjort det skrev 2015-07-13 22:55:16 följande:
    Den första meningen i ovanstående kommentar är nog kärnan och problemet med alla sd-anhängare....
    Att inte känna sig som europé utan bara svensk? Fast det finns ju SDare som inte är nationalister, som inte är för en 90-procentig minskning  av invandring och som inte står bakom assimileringspolitik. Jag vet förstås inte varför de ändå stödjer SD. Kanske är det för SDs stöd för monarkin. Eller nått. Undrar i så fall om kungahusmedlemmarna får känna sig som européer eller om de bara får känna sig svenska för att inte väcka ont blod inom SD  - eller åtminstone inom den fraktionen som inte känner sig som européer utan bara svenska.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2015-07-14 16:57:43 följande:
    När jag var riktigt liten brukade jag tänka att jag var en del av en familj som bodde i ett hus tillsammans med en massa andra familjer, som bodde i en stad, som bodde i ett landskap, som bodde i ett land, som bodde i en världsdel, som bodde på en planet, som bodde i ett solsystem, som bodde i en galax, som bodde i ett universum.

Jag tror att det normala är att man förstår att man kan vara allt samtidigt brukar komma i femårsåldern - då bortser jag självklart från anhängarna till ett visst parti som aldrig lär sig att identifiera sig med flera abstrakta storheter samtidigt.
    Men snälla du. Du får du bestämma dig: Är du från Borlänge ELLER Sverige? Hahahahahaha!
  • nihka
    Anders2015 skrev 2015-07-14 18:31:35 följande:

Bertil Toreklull MP vill stoppa invandringen tillfälligt. MP tar dock avstånd från Torekulls flyktingstopp.

www.gp.se/nyheter/sverige/1.2677319-mp-tar-avstand-fran-torekulls-flyktingstopp

Det är inte bara Sverigedemokrater som vill sänka invandringen med 90%. Sedan skulle jag gissa att 90% är förhandlingsbart?. Vi får se hur KD och M håller sig till förhandlingar kanske en sänkning kommer på tal?. 

Jo, det är bara sverigedemokraterna som vill minska invandringen med 90% och införa assimileringspolitik. Inget annat parti står bakom en sådan politik och det är också orsaken till att inget annat riksdagsparti vill samarbeta med SD.

Sverige har reglerat invandring och flyktingmottagning i ALLA tider: upp-ner- upp-ner och stopp - helt utan SDs inblandning  - precis som nu. SD är helt enkelt överflödiga som parti. Det är mycket bättre att rösta på ett parti där din röst har representation bland beslutsfattarna.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2015-07-14 18:53:25 följande:
    Ja visst kan du kalla dig amerikan om du vill eller afrikan. Själv nöjer jag mig att konstatera att du är en typisk sverigedemokrat - och de känner sig ju inte hemma i Europa.
    Eller hur! Vad blir SDs nästa steg, att utlysa Sverige till en egen världsdel eller försöka såga ut Sverige som en utbrytarplanet?

Finns det öht NÅGON i Sverige utan anknytning till resten av Europa???
  • nihka

Min uppskattning är att nästan alla svenskar förstår att de bor i Europa och att man därför även är europé. Med SDares resonemang innebär det att nästan ingen är sverigedemokrat. Skrattande

• nihka
    Katlan skrev 2015-07-14 21:47:11 följande:
    nihka skrev 2015-07-14 19:29:07 följande:
    Jo, det är bara sverigedemokraterna som vill minska invandringen med 90% och införa assimileringspolitik. Inget annat parti står bakom en sådan politik och det är också orsaken till att inget annat riksdagsparti vill samarbeta med SD.

Sverige har reglerat invandring och flyktingmottagning i ALLA tider: upp-ner- upp-ner och stopp - helt utan SDs inblandning  - precis som nu. SD är helt enkelt överflödiga som parti. Det är mycket bättre att rösta på ett parti där din röst har representation bland beslutsfattarna.

Bästa inlägget från SD-Suffering på länge.
  • nihka
    Rutgers skrev 2015-07-23 10:40:13 följande:
    Spelar egentligen ingen roll. Enligt DÖ så skulle det där ge exakt samma resultat som idag. Det är först när SD kommer upp i S+MP+V som det blir skillnad. För det krävs det en 31-32%.

Att vara störst har man inte så stor glädje av då man är själv.
    Konstigt det där med SDare. Först gormar man om att det bara finns 2 partier och att SD är det enda oppositionspartiet och så när man anammar deras retorik om "sjuklövern" så är SD snart större än det andra partiets ca 80%.

Jag har röstat på "sjuklövern". Enklövern är naturligtvis otänkbart.

Det kommer inte heller att bli något samarbete med SD från något håll för då ryter gruppen till som fram tills nu varit i stort sett tyst i den frågan: jag och många med mig kommer inte att tveka att rösta på det andra blocket om det egna börjar flörta med SD och detta är naturligtvis båda blocken medvetna om.
  • nihka
    cylonraider skrev 2015-07-23 12:24:06 följande:

Detta är nästan roligt, eller i alla fall tragikomiskt, Sd har gått från noll till Sveriges andra största parti på några få år och fortfarande så sitter det fanatiker och försöker dumförklara eller bara bortförklara.

Med tanke på hur dom växer så kommer dom ha egen majoritet om inget nyval sker, undrar om samma fanatiker kommer sitta och komma med exakt samma strunt då som nu.

Det är nästan lika roligt som att SD-fanatiker verkar tro att en poll är ett valresultat.

Idag "tjänade" jag några tusenlappar när mina aktier gick upp. Jo minsann! Hahahaha!
  • nihka
    Ascendere skrev 2015-07-23 11:56:48 följande:
    Inte ett förnekande av resultatet av undersökningen som sådant, men ett förnekande av implikationen på svensk politik det kommer att få när SD blir största parti.

När? Jaha. Du tror alltså att det är förutbestämt. Hahahaha!

Och vad anser du förändrades av att S var Sveriges största parti under hela tiden Reinfeldt var statsminister för Alliansens regering?

Den här idén som så många SDare har av att SD skulle ha någon slags särställning i politiken där alla måste rätta sig efter dem är inte sund.
Svar på tråden Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?