Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?
Ascendere skrev 2015-07-23 13:19:18 följande:
Det var en intressant fråga. Jag tror bland annat att skillnaden är att M och S numera ligger så nära varandra i sin politik, inte minst inom migration och integration, eller snarare saknar helt en övergripande inriktning som man vill att landet ska ha, och stirrar sig istället blind på hur man ska hindra att SD får inflytande. Så att S var största parti under den perioden tror jag definitivt bidrog ännu mer till vänsterglidningen av M och den liberala glidningen hos S.
På samma sätt tror jag att när SD blir största parti, om inte de andra partierna hindrar det genom åtgärderna jag skrivit om ovan, vilket dock inte kommer att hända eftersom det vore rasistiskt, kommer det att dra ur proppen och de andra partierna har inget val längre än att skärpa till invandringspolitiken.
Jag kan tänka mig att det sker på samma sätt fast tvärtom som när partierna hela 00-talet och en bit in på 10-talet tävlade om vem som var minst rasistisk, dvs ville ta emot flest invandrare, och att man istället kommer att tävla om vem som är mest rasistisk, dvs vill ta emot färst invandrare.
Varför har SD så svårt att förstå att andra inte vill ha en assimileringspolitik? Det är väl egentligen inte svårare än att förstå att SD inte vill ha en integreringspolitik. Terrorgruppen IS och en rad andra förtryckargrupper förespråkar assimileringspolitik och då är det fler som förstår att andra inte gillar konceptet.
Vänsterglidning??? Sverige har inte stått så långt till höger sedan Olof Palme.
Flyktingmottagningen har reglerats utifrån antalet flyktingar som flyr. SD kan inte ändra på hur många människor i världen som drabbas av krig och förföljelse.