• Fian88

Vi med BIM i augusti

happylife skrev 2015-08-27 19:15:20 följande:

Hej alla! Fortsätter att få tydliga gravtest....blir helt tokig!
    Hade blödningar som en mens för två veckor sedan, vet inte om det var tidigt MF eller normala grav blödningar.....CB digital visar Gravid 1-2 och känns som det borde visa fler veckor så vet inte om det är hormon som finns kvar efter MF eller om jag är gravid....har bokat VUL på måndag kan inte bärga mig! Rädd att bli ledsen dock :(

Kan grav testen va så där tydliga om man fått extremt tidigt missfall för 2 veckor sedan? Läst att de kan finnas HCG flera veckor men kan de verkligen de 2 v senare efter ett så tidigt missfall?? Min mens va en dag sen när blödningarna kom....blir galen på denna väntan! Vill så gärna! :(

Har inget bra svar att ge, det kan bara sjukvården göra. Lycka till på vul, håller tummarna stenhårt för graviditet
  • Fian88

Äl+10-11 imorgon, tänker ta ett Lloyds testa tidigt test då. Håll tummarna!!

• Fian88
    happylife skrev 2015-08-27 20:02:46 följande:

Nää hörrni jag tror jag avlider!!! Jag fick precis 2-3 veckor efter att ha deppat för 1-2 veckor ett tag nu!! Herregud.....kan det stegra på detta sättet om man fick MF för två veckor sedan?! gaaaahh

Tror att du är gravid! Vid ett missfall så ska ju hcg successivt minska, inte öka
  • Fian88
    happylife skrev 2015-08-27 21:01:52 följande:
    Jag håller tummarna! Lloyds testerna är jättebra! Fick svagt plus på bim -5!
    Tack
  • Fian88

Negativt test och känningar att mensen är på g. Men vad säger man, än har den ju inte kommit..

• Fian88
    happylife skrev 2015-08-28 07:10:24 följande:
    Vad tråkigt! Men du vet, vissa plussar efter bim först... <3
    Ja jag vet . Men efter över 1 års försök och samma känsla i kroppen som alltid så är man inte så hoppfull tyvärr! Inte så mycket det negativa testet som säger att det är kört utan just känslan i kroppen.
  • Fian88
    Kvinna84a skrev 2015-08-28 10:39:47 följande:

Någon som har eller känner någon som har testat negativt med clerablue digitalt och senare visat sig vara gravid? Försöker vara optimistisk ;)

Dom är inte så känsliga så är du innan bim (eller på mindre än äl+14) så är det inte omöjligt!
  • Fian88
    babytjejen skrev 2015-08-29 08:36:24 följande:

Tog ett test idag o blankt :( så väntar bara på mensen nu som borde komma imorgon el måndag som senast...när ska det bli våra tur att få ett plus? :(

Tråkigt!
    Men jag håller ändå tummarna, alla plussar ju inte tidigt! Hoppas ni får plus snabbare denna gången
  • Fian88
    Mattan skrev 2015-08-29 14:57:37 följande:

Hej! Kanske en dum fråga. Men vad är BIM o någon kommentera ÄL+14 i samband med när testet är som mest tillförlitligt???

Bim=beräknad icke mens. Alltså när man är beräknad att få mens men inte vill ha den.
    Äl+14= 14 dagar efter ägglossning. Varför det är mest tillförlitligt att testa då är för att det i snitt tar ägget 7-10 dagar att vandra ner och fästa i livmodern. Sen behövs det några dagar för att hormonet hcg ska bli tillräckligt högt för att mätas. Så egentligen är det meningslöst att utgå från bim- utan man ska utgå från äl+, detta eftersom man kan ha olika många dagar i fasen mellan äl och bim. Man kan oftast få plus på tidigast äl+9. Ägget kan fästa snabbare än på 7 dagar och kan va därför vissa plussar tidigt.
    Hoppas du förstår min förklaring
  • Fian88

Äl+13. Bim+1 enligt ena appen och bim+2 enligt den andra. Är dock väldig oregelbunden, cykel pendlar mellan 21 och 27 dagar, så kan ju vara så att bim är först på tisdag. Hade dock äl känningar för 13 dagar sedan så ser det som kört denna gången också. Får väl hoppas på försök 15 istället...

• Fian88

Gömde skriva att testet nu på morgonen va så blankt som det kan bli..

• Fian88
    babytjejen skrev 2015-08-30 08:47:23 följande:

O där kom mensen som ett brev på posten :( :( :( :( :(

Tråkigt!
  • Fian88
    miamarina84 skrev 2015-08-30 15:55:10 följande:
    Jävla mens att våga komma, förstår den ibte att vi verkligen kämpar?? Suck, ligger här i soffan med mens o försök nr tolv nästa gång, känner mig så tom :(
    Jag blir ledsen men också arg och orolig! Tänk om det hänt något efter förra graviditeten som gör att det inte går?! Inte kul när man kommit till tvåsiffriga försök , sonen blev ju till på andra..
    Hoppas september blir vår månad!!
  • Fian88
    happylife skrev 2015-09-02 18:15:27 följande:

Min grav slutade tyvärr med tre besök på gynakuten och ett missfall i vecka 6 :(

Så tråkigt!
  • Fian88
    happylife skrev 2015-09-02 18:15:27 följande:

Min grav slutade tyvärr med tre besök på gynakuten och ett missfall i vecka 6 :(

Så tråkigt!
  • Fian88
    Symetrical skrev 2015-09-03 08:28:09 följande:
    MF här med, så vi kan vara bittra ihop. smile5.gif
    Nej!! Så tråkigt!
Svar på tråden Vi med BIM i augusti