Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Vi med BIM i augusti

Anonym (Alice) skrev 2015-08-02 09:19:10 följande:

Nu har mina bröst ömmar konstant sen två dahar efter ÄL, dvs 7 dagar. Kan inte minnas att det brukar vara såhär men det behöver ju givetvis inte betyda ngt.

Detta och att jag är hård i magen är väl de symptom jag har. Det kliar i fingrarna att testa. Kanske köper lloyds idag och testar imorgon bitti på äl+9 men vet inte. Vill inte jinxa haha ^^

Bildas HCG redan av ett befruktat men inte fäst ägg?

Jag säger testa!!! Köp ett tvåpack, så kan du ju ta det andra två dagar senare.

Ja, hcg börjar utsöndras i väldigt liten mängd redan då ägget befruktas, men ökar inte kraftigt förrän ägget fäst. Det är därför vissa få (som är i princip överkänsliga mot hcg) kan få äkta gravsymptom bara någon dag efter äl.
  • Symetrical
    Fian88 skrev 2015-08-02 08:49:09 följande:
    Precis! Köpte bara ett så testar med stickor de kommande dagarna. Hoppas hoppas smile1.gif . Är på äl+9 idag tror jag. Jag tittade ju bara på testet efter 3 minuter så det här KAN ju ha dykt upp inom tio. Vaknade kvart i fem och behövde kissa, så efter tre minuter gick jag ju och la mig igen smile5.gif
    Spännande värre! Håller alla tummar och tår för dig! Har du testat nåt med äl-test? Jag fick ju en tjusig stegring på dem även de dagar som gravstickorna inte vart något direkt starkare.
  • Symetrical
    Angdev skrev 2015-08-02 11:11:43 följande:

Behöver er input! Har läst att man ska ha 6 tre dagar på raken från den dag man har positivt ÄL-test. Vi hade det när jag blev gravid med sonen. Igår var dag 2 och vi fick ingen möjlighet att mysa. Vad tror ni om våra möjligheter? Nojjar jag i onödan?

Gud, ja!

Vi hade sex en och tre dagar innan äl den här gången och det tog ju sig.

Förra gången bara 2-3 dagar innan och då vart jag ju också preggo.

Tror att det är betydligt större chans att det tar sig när man har sex för att man vill det och inte för att man "måste". Känns som att kvinnan är mer mottaglig då, sant spermierna piggare och gladare.
  • Symetrical
    Malin 845 skrev 2015-08-02 11:47:10 följande:

Min NC har inte påvisat äl än. Men jag har nu äggviteflytnkngnar som jag kan göra "broar" med. Betyder det att äl är snart o inte i slutet av nästa vecka? Känner också molnande smärta i rygg och nere vid ljumskarna.

Bådar gott, vännen!

Jag brukar dock få äggviteflytningar i nästan en v innan äl, så kolla med äl-test från typ imorgon eller på tisdag så lär du inte missa den.
  • Symetrical
    mikamon skrev 2015-08-02 16:01:59 följande:

Jag har BIM den 7-8aug, men plussade idag på ÄL+9. Väldigt, väldigt svagt plus dock så får ser hur det hela utvecklar sig :)

<3

Vågar du hoppa in till oss i bf april 2016 än, eller av avvaktar du lite?
  • Symetrical
    mikamon skrev 2015-08-02 20:42:23 följande:
    Hej raring! :)

Jag hoppar in till er tror jag :)
    Yaaaay!
  • Symetrical
    misslina skrev 2015-08-03 10:38:37 följande:
    Diklofenak är det receptfritt?

Problemet är att jag behöver nåt antiinflammatoriskt... Men försöker hålla mig till mest alvedon 1000 mg

Voltaren ska man inte heller ta...

Så jag blir så jäkla deppad över denna rygg som sätter käppar i hjulet för oss...
    Det blir inte bättre av att gå och få behandling då? Är själv naprapat och har hjälpt många "hopplösa fall" så de kunnat sluta med sina piller.
  • Symetrical
    FamMorrhår skrev 2015-08-03 11:33:36 följande:
    Så sent? Isf känns genombrottsblödning närmare till hands? Eller? Men alltså de här är inte min mens iaf- blod ja.. Men som sagt klarrött å slut nu...
    Kan absolut vara genombrottsblödning om det är typ vid bim. Har du tagit något mer test?

Du har inte koll på tempen? För isf är det ju tydligt om det är mens eller inte.
  • Symetrical
    misslina skrev 2015-08-03 12:08:09 följande:
    Har varit två gånger till en kiropraktor och en gång och fått akupunktur + lite knackning av ryggen. Men det börjar bli två veckor sedan...

Men sista tiden har jah haft så ont så jag har knte velat att nån rör i mig ;)

I morgon ska jag till en sjukgymnast.

Vill bara att detta ska gå över, börjar ta på mitt psyke...
    Det förstår jag! Hoppas att sjukgymnasten är bra och kan hjälpa dig! Vad är problemet mer specifikt, om jag får fråga?
  • Symetrical
    misslina skrev 2015-08-03 12:57:07 följande:
    Fråga på :) Jag tror det är ett ryggskott till att börja med. Jag är nu inne på femte veckan, har även fått åka akut in på sjukhuset med ambulans pga smärtan

Men nu känns det som om smärtan sitter mer mot rumpan och sen går det ner i båda benen. Väldigt stel och väldigt stel när jag går....
    Aj aj aj! Låter som att ditt ryggskott lett till ischias.

Hjälper det om du stretchar rumpan?

Ett annat tips är att be någon dra dig i benen när du ligger på rygg, för att på så vis få lite separation mellan kotorna, så att diskarna får lite mer utrymme.

Håller tummarna att du inte dragit på dig ett diskbråck!
Svar på tråden Vi med BIM i augusti