Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical
    Jenka81 skrev 2015-07-31 20:41:12 följande:
    Haha men urk!! Men sjukt bra! Den ska jag INTE visa för maken smile2.gif
    Hahahaha. Precis min tanke! Snacka om romantikdödare, liksom!
  • Symetrical

Symetrical

Idag 08:09

Starkare test idag i alla fall. Syns inte bara på lloyds testa tidigt, utan även ganska tydligt på testlagrets!

• Symetrical

Om någon tycker att det är intressant med stegring på äl-test vid graviditet kommer här en ganska tydlig sådan. För mig var det en trygghet att se när testlagrets gav samma svaga streck ett par dagar i rad.

• Symetrical
    Anonym (Blomman) skrev 2015-07-31 22:17:49 följande:

Stort GRATTIS till alla som plussat! SkrattandeSkrattande Mera PlusPlusPlus i denna tråd!!

En bildfråga igen. För några dagar sen la jag ju ut en bild med stegring på äl-test. Här är biden från idag (senaste test utan datum är taget imorse). Och jag hade ganska väldigt starkt utslag på testen både igår morgon och kväll plus att jag hade riktigt starkt molvärk i magen hela kvällen igår (nästan samma styrka som jag brukar ha innan mens). Eftersom testen inte visade något utslag idag (imorse), har jag äl idag då? Idag har jag ingen värk längre heller. 

Skulle tro på äggnedsläpp någon gång under natten, både baserat på äl-testerna och bristen på värk idag.
  • Symetrical
    Villbligravidnu skrev 2015-08-01 07:56:18 följande:
    Undrar också det! Trodde förut att mensvärkprocessen började när jag fick ÄL men dom senaste månaderna när jag har tempar har jag märkt att jag får mensvärk innan ÄL
    De flesta får värken, precis som du skriver, innan ägget släpper pga äggblåsetillväxten. Sen kan man ha lite ont och bli en aning illamående dagen efter äl också om man är känslig för den substans som läcker ut då äggblåsan spricker.

Hoppas att ni blev lite klokare nu.
  • Symetrical
    Fsake skrev 2015-08-01 10:01:37 följande:
    Härligt! Ska införskaffa lloyds imorgon då vi kommer tillbaka från stugan. Om inte mensen hinner komma innan... Hög temp ännu iaf.
    BIM imorgon +/- nån dag. Håll tummarna smile1.gif
    Håller allt jag kan, raring!
  • Symetrical
    Anonym (Alice) skrev 2015-08-01 11:58:56 följande:

Symptom ja, äl+7 för mig gissar jag, har ju inte använt stickor.

Mina bröst ömmar, det har de gjort ända sen ÄL, ngt förbannat ömmar dem vilket är konstigt. Tror jag har inget minne av att de brukar ömma i dem såhär länge.

I förrgår hade jag ont i magen och igår ont i livmodern på vänster sida. Har sparsamt med flytningar men minns tyvärr inte hur det brukar se ut innan mens. Dock minns jag att jag brukar ha rikliga flytningar närmare mens när jag varit gravid, så jag trott det varit mensen.

Så det är mina små symptom, annars intet :)

Hur tidigt kan man testa med cb digital?

Cb digital är ju inte ett av de känsligaste testen, så jag skulle nog väntat med det till åtminstone äl +12.

Är du nyfiken kan jag verkligen rekommendera lloyds testa tidigt som mäter från 10, istället för 25. Fick ganska starkt streck på det på äl +9 och knappt märkbart på ett som mäter från 25 med samma urin.

Ganska billiga också, 2 för 119.
  • Symetrical
    Anonym (Alice) skrev 2015-08-01 12:21:09 följande:
    Köps på lloyds apotek då antar jag? Ja men kanske onödigt att slösa digutaltest som ändå inte visar ngt. Vill testa på torsdag, BIM -2 då jag ska hämta min kattunge. Vet inte varför just den dagen men så snurrar hjärnan. Om jag springer förbi ett lloyds kanske jag köper men vet att ett negativt test före BIM sätter igång en ohälsosam och dyr testspiral för mig. Har aldrig tagit ett negativt test när jag faktiskt varit gravid, däremot massvis när jag inte varit det. Sanna tillfällen börjar jag hysteriskt googla på "låghormonare" och diverse annat haha smile2.gif
    Hahaha. Känner igen det där! Så knäpp man är!

Jag menar, har man varit gravid tidigare och det visat inom ramarna för det normala lär man ju knappast ha gått och blivit låghormonare pang bom! :-P

Jo, men då kanske det är att föredra ett lloyds först på torsdag om du har något sådant apotek i närheten..?!
  • Symetrical
    Fian88 skrev 2015-08-02 07:10:16 följande:

Ok tjejer, behöver råd! Tog detta nu på morgonen, tyckte mig ana en skugga inom tiden men inte mer. La testet ifrån mig och nu ser det ut såhär! Har aldrig testat med den här sorten så vet inte hur det är med torkstreck på dom. Har aldrig varit med om att ett test blivit falskt positivt innan. Har testat cb, från gravidkollen, RFSU och testlagret. Vad tror ni? Strecket är rosa och har antagligen bim på onsdag och inte idag (oregelbunden cykel). Känslan säger att mensen kommer men så såg jag testet.. phpYph4CN14468.jpg

Visst är det lloyds..?!

"Problemet" med dem är ju att de mäter redan från 10, vilket gör att de kan detektera vääääldigt låg hcg-halt (kanske till och med endast från ett befruktat ägg som inte lyckats fästa), så jag skulle också tagit ett nytt imorgon!

På mitt första som jag tog på äl +9 kom det upp ett svagt streck inom tre min, men när det legat i tio minuter var det ganska så tydligt. Två dagar senare dök ett tydligt streck upp relativt snabbt, så avskriv inte detta än, raring!
Svar på tråden Vi med BIM i augusti