Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Vi med BIM i augusti

Jenka81 skrev 2015-07-30 18:51:02 följande:

Wow!! Plus i tråden! Stora varma grattis från mig!! Åh vad roligt!

Kom hem nu från en liten semestertripp och hade typ 25 sidor att läsa ikapp!

Jag tror jag missat äl... Hade äl-flytningar tor-fre förra veckan (cd 9-10) men var bortrest från maken. Sedan delade vi rum med barnen i tre dagar så vi fick äntligen till det igår kväll (cd 15) en vecka efter äl-flytning alltså. Fast nu när jag skriver så känner jag att det molar lite...hm...hur många dagar innan ägget släpper börjar de trådiga flytningarna? Tänk om det finns en liten chans kvar iaf?

Tack skall du ha!

Jag brukar få äggviteflytningar minst 4-5 dagar innan äl-testet blir positivt, så skulle absolut inte vilja säga att det är kört för er del!
  • Symetrical
    Fronten skrev 2015-07-30 22:11:21 följande:
    Stoort grattis : )
    Tack vännen!

Hur går det för sig?
  • Symetrical
    halo83 skrev 2015-07-31 06:01:21 följande:
    Men åååååh grattis!!!! Har helt missat detta...fasiken va kul!
    Tack fina du! <3

Har mensen lagt ner än, eller?
  • Symetrical
    Vadvetjaaaaag skrev 2015-07-31 08:52:42 följande:
    Åh vad härligt !! Grattis :) jag har alltid testat med dom först ! Superbra!
    Tack så mycket!

Ja, skillnaden är jättestor! Kan fortfarande bara ana streck på testlagrets, som typ likaväl hade kunnat vara spök om jag inte fått det starka utslaget på lloydstestet. :-P
  • Symetrical
    Fian88 skrev 2015-07-31 09:11:42 följande:
    Då låter det lovande i alla fall smile1.gif
    Jag upptäckte också att brösten gjorde ont nu när jag var ute med vagnen och småsprang i en nedförsbacke. Äl +10 idag, så tror säkert att det kan komma tidigt!
  • Symetrical
    misslina skrev 2015-07-31 10:29:22 följande:

Nu går jag ich väntar på äl. Blir stickor för mig.. Cb, de lila. Mycket för att min cykel har börjat variera lite och jag har dåliga äl-känningar...

Så nu hoppas vi att det tar denna gång.
    Tycker det är så svårt att veta när man ska mysa till det. Kanske bäst att köra typ varannan dag. Men då blir jag nojig och rädd att jag missar själva äl-dagen. Nä nu måste jag sluta överanylisera detta;). Detta blir vårt andra försök, tredje barnen. De andra två har tagit sig på första försöket

Vi hade sex en och tre dagar innan äl den här gången och det funkade ju hur bra som helst!

Förra cykeln när jag vart gravid (slutade i tidigt MF) hade vi bara sex 2-3 dagar innan, så tror inte att man skall stirra sig blind på själva nedsläppsdatumet.
  • Symetrical
    halo83 skrev 2015-07-31 10:31:11 följande:
    men sen slutade igår så nu satsar vi på nästa äl som borde bli på lördag nästa vecka nångång. testar krämen denna månad...sista försöket innan vi söker hjälp..
    Skönt ändå att du har det att "se fram emot", eller du vet vad jag menar. Håller tummarna att det vill sig den här gången!

Har ni semester nu, eller?
  • Symetrical
    Angdev skrev 2015-07-31 11:33:40 följande:

Det är detta som kallas för ökning va? ;) phpY5L7Rp70240.jpg

Hahaha. En aning, va!?!
  • Symetrical
    Angdev skrev 2015-07-31 11:52:00 följande:
    Är strecken lika i dina ögon? Nedsläpp idag?
    Lika, om inte ännu starkare teststreck!

Skulle säga nedsläpp imorgon.
  • Symetrical
    Sali2015 skrev 2015-07-31 15:40:31 följande:

Jag testar CB äl test denna gången. Första gången jag testar ÄL test överhuvudtaget. Detta blir tredje gången gillt så jag vill se om min app har rätt om min ÄL eller inte och den verkar ha det. Ska ha ÄL 2/8 enligt appen och BIM 16/8 och har tagit ÄL test för säkerhetsskull sedan ons 29/7 och ingen glad gubbe än dock stegring i de två strecken (som jag vet att man inte ska titta på men gör det ändå för jag överanalyserar för jag vill så gärna ha min efterlängtade lilla bebbe). Och det verkar gå åt rätt riktning. Har idag uppmärksammat tjocka vita yoghurt aktiga flytningar och undrar om inte det kan vara ÄL flytningar? Någon som känner igen?

Vill minnas att jag har sådana varje månad men inte lagt någon mer tanke vid vad dem innebär eller vid vilken tidpunkt de kommer. Förrän nu när jag gör allt för att förstå min kropp och äntligen kunna bli gravid. Vad säger ni?

Grattis till alla plus. Hoppas jag joinar er om 17 dagar :)

De där yoghurt-liknande flytningarna är inte äl-flytningar. De skall vara genomskinliga och påminna om rå äggula. Man skall kunna "bygga broar" på flera cm med dem mellan tummen och pekfingret.
Svar på tråden Vi med BIM i augusti