Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Vi med BIM i augusti

Anonym (otålig) skrev 2015-08-07 21:53:06 följande:
    Det konstiga är att jag fått så här svaga sen i måndags och negativt på 2 digitala :-/
    Äh, du är nog bara lite svårstartad.

Tycker att du "borde" få positivt på ett digitalt nu, med tanke på hur tydligt strecket ändå är på ett icke känsligt test.
  • Symetrical
    Yennie88 skrev 2015-08-08 00:06:04 följande:

Ännu ingen mens här, beräknad till torsdags. Lite rosa på pappret tidigare idag så menskoppen åkte in då jag inte skulle vara hemma förrens sent. Vid uttag nu på kvällen, typ 8 timmar senare inget blod men slem med bruna inslag. Så det har inte slagit till än om det är mens på g...

Oooo! Kanske en nidis, babe!!
  • Symetrical
    Anonym (Pergotime) skrev 2015-08-08 08:33:31 följande:
    Tack för ditt svar.

Jag har inte testat med äl test dena här månaden eftersom vi inte skulle börja bebisverkstaden förens den här månaden då jag skulle ta pergotime.

Vi gifter oss den 29 och ville då egentligen inte bli gravida innan dess.

Men OM det är en nidis hur länge kan man blöda med en sån?

Har aldrig mig vetligt haft det innan.

Min cykel kan variera mellan 29-37 dagar så det här är verkligen et dilemma då jag samtidigt inte vill gå miste om en månad med pergotime heller.
    Nej, det förstår jag, men jag har alltid hört att man skall räkna den dagen med rikligt med blod som första mensdagen.

En nidis kan hålla på i 2-3 dagar i alla fall. Hade jag varit du hade jag avvaktat tills det blivit mer som din vanliga mens. Har du värk?
  • Symetrical
    Yennie88 skrev 2015-08-08 09:12:54 följande:
    En nidis borde väl inte komma 15-16 dagar efter ÄL?

Men idag var det lite färskt blod i koppen så det lutar väl åt en mens. I såna fall har jag nästa BIM i början på september.
    Oj, tänkte mest med tanke på ditt bim-datum. Hur lång lutealfas har du egentligen..!?
  • Symetrical
    Anonym (Pergotime) skrev 2015-08-08 09:39:48 följande:
    Jag hade molande värk igår kväll och det var då det kom rosa.

Idag känner jag mest att det är något med magen och får fort.f rosa (slem)

Kände mig riktigt uppblåst igår kväll i samband med molandet också och humört for åt alla möjliga vinklar.
    Som sagt var hade jag avvaktat då. Spelar knappast någon roll med ett par dagars skillnad hit eller dit med pergotime ändå!

Har inte mensen kickat igång imorgon hade jag tagit ett gravtest på måndag om jag vore du.
  • Symetrical
    Anonym (Pergotime) skrev 2015-08-08 13:36:32 följande:
    Tack för ditt svar.

Får ändå avvakta tills på måndag. Då ringer jag gyn och rådfrågar (då är jag på dag 5 om man nu ska räkna från torsdag)

Har ingen som helst aning om hur pass viktigt det äf med dagarna när man tar pergo.

Har du egna erfarenheter av dom? ;)
    Nej, inte Pergo, men fick själv letrozol utskrivet som är liknande och de kunde jag ta antingen cd 3-7 eller 5-9, så det verkade inte spela så stor roll. Däremot sa min gynekolog att jag absolut inte skulle räkna från mina spottingsdagar innan, utan från den dag som mensen kickade in ordentligt.
  • Symetrical
    misslina skrev 2015-08-09 05:26:55 följande:
    En fråga... När har jag haft min äl, trodde jag skulle ha två dagar med en fast glad gubbe.

I fredags morse så var det en blinkande glad gubbe
    Lördags morgon, en fast glad gubbe.
    lördags em likaså
    Söndag rund ring

När har jag haft äl på ett ungefär? På em/kvällen?

Sen har jag inte haft så mycket äl-flytningar. Brukar ha rätt mycket. Hade bara lite igår morse.

Vad tror ni?

Oj vad man nojar sig...
    Skulle säga att du med största sannolikhet hade äl igårkväll eller inatt.
  • Symetrical
    misslina skrev 2015-08-09 09:34:00 följande:
    Tack för svar:)

Har du nån förklaring till varför jag har haft så lite äl-flytningar? Brukar i vanliga fall kunna vara rejält... Men nu ytterst lite...

Kommer dom kanske på nån dag? Eller jar man dom i samband?
    Tror att det kan variera ganska mycket. Kan säkert bero på vätskeintag och andra faktorer. Är man lite allmänt uttorkad torkar naturligt även slemhinnorna ut lite och producerar mindre sekret. Förhoppningsvis har du haft tillräckligt där inuti för att hjälpa simmarn på vägen!
  • Symetrical
    Malin 845 skrev 2015-08-09 15:12:30 följande:

Kan jag få lite hjälp?

Låg fertilitet femte dagen i rad. Och NC har tagit bort äl helt och hållet denna månaden. Tempen har inte spikat upp så äl har kunnat märkas av :( har jag ingen äl då? :( vi har inte myst inför väntan på äl (och mycket jobb hela veckan).. Endast förra veckan då vi trodde den var..
    Men kan äl komma nu eller är det kört?? :'( phpUnA9rc69496.jpg

Den kan absolut komma. Is i magen vännen! Jag hade ju som sagt äl på cd 41 den här cykeln, så inget är omöjligt!
  • Symetrical
    Malin 845 skrev 2015-08-09 16:59:17 följande:
    Har dåligt tålamod med sånt här, den ska komma när den ska ;)
    oj just det. Men då kanske jag ska köra med stickor tills de blir starkare o inte cb än? Det blir ju så dyrt :(. Men tempen har gått ner med, den borde väl gå upp i så fall? Hur känner du dig? :)
    Tro mig, jag förstår dig! När jag slutade med minipiller för typ 1,5 år sedan fick jag först inte någon äl alls första 9 månaderna, för att sen få på allt från cd 22-44. Inte mycket att göra åt, dock. Bara att fortsätta testa med stickor typ varannan dag från beräknad äl, alt när man börjar få känningar och så tempa, så får man i alla fall en bekräftelse på att ägget till slut släppt, eftersom tempen ökar då.

Jag känner mig lugn och tillfreds och njuter av allt från illamående till yrsel och total utmattning.
Svar på tråden Vi med BIM i augusti