• MoKa

Vi med BIM i augusti

12 dagar kvar till bim. Kan vi hoppa ver nästa vecka så det går att testa? ????

• MoKa
    marol skrev 2015-08-06 14:37:52 följande:

Är det bara jag som använder principen "inget test innan bim"? Känns som att min typ är ovanlig i de trådar jag följer...

Jag kommer inte testa innan även om det är svårt. :) Lyckades hålla mig förra gången till bim och då testade jag mest för att vi skulle på bröllop samma dag. Annars hade jag nog väntat någon dag extra.
  • MoKa
    Yennie88 skrev 2015-08-07 06:10:20 följande:

Antydan till plus, men tiden kan ha "tagit slut". Loyds test så den borde visa tydligare än så om det är något.

Får se om mensen kommer i helgen annars blir det nytt test på måndag

Jag tycker mig kunna se en svag antydan till streck på båda bilderna, även om den över är tydligare. Är båda efter tiden gått ut? Hoppas det blir starkare nästa gång du testar så man kan säga grattis på riktigt :)
  • MoKa
    Anonym (Bim 3 augusti) skrev 2015-08-07 09:34:00 följande:

Hej tjejer!

Nu är mensen slut endast haft den i två dagar, har känt mig jätte konstig i kroppen mått illa, och har halsbränna. Så jag gjorde ett test idag och det visa svagt positivt och inom tiden hade nog inte ens gått en minut efter testet togs inan de svaga strecket dök upp. Har detta hänt någon annan ? Jag vågar inte tro på de.

Så spännande! Kanske var kroppen som inte hunnit ställa in sig än bara. Prova ett nytt test ikväll eller imorgon så är det förhoppningsvis starkare. Det är ju inte ovanligt med blödningar i samband med när man borde ha mens även om man är gravid :)
  • MoKa

Jag hade bestämt att vara cool och inte känna efter så mycket utan ta det som det kommer och ändå sitter jag här och funderar. Tyckte precis att jag fick ett släng av molvärk och började genast att googla på hur det känns när ägget fäster.

Nu har molvärken gått över men om jag trycker strax ovanför tjejmagen på höger sida så gör det lite ont. Men det behöver inte betyda något alls eftersom jag varit konstig i magen senaste veckan. Tror att jag hade äl för tre dagar sedan.

Önskar någon kunde stänga av hjärnan ett par dagar...

• MoKa

Någon som fått "mensvärk" i ryggen några dagar efter äl? Känns som jag ska gå av på mitten, lite ont i magen också :(

• MoKa
    Anonym (Bim 3 augusti) skrev 2015-08-07 14:51:29 följande:

Jag ringde min barnmorska idag och hon tyckte jag skulle komma nästa vecka och göra ett test där hon tyckte de va tidigt att testa sig nu.

Vad menar hon med tidigt? Du hade ju bim för flera dagar sedan?
  • MoKa
    Symetrical skrev 2015-08-07 15:41:47 följande:

I deras värld är allt innan v 5 tidigt. De verkar tycka att man skall avvakta med att testa tills mensen är en vecka sen typ. Yeah, right!

Och jorden är de facto platt. Pyttsan!

Hahahaha!!!!!

Vad tror hon om oss plustörstande kvinnor egentligen!
  • MoKa

Jag ska kolla om jag har det om ca tre veckor. Har en del symtom som bm tyckte påminner om det eller ev. cystor. Ska göra ett vävnadsprov pga förändringar på cellprovet så då gör jag det samtidigt. Men jag har haft ont länge, redan innan sonen föddes och den gången gick det ju både bra och snabbt. Så om det är endometrios jag har är det antagligen en lättare variant för jag har mest ont när jag har sex (vissa ställningar) och under mensen.

Kan det annars göra det svårare att bli gravid?

• MoKa
    Anonym (Snel) skrev 2015-08-07 16:52:17 följande:

Så tråkigt att höra att man misstänker det. Vet du vad du ska göra för undersökning på om det är endo du har? Det finns bra endo-grupper här på familjeliv sen finns endometriosföreningens hemsida med bra info också. www.endometriosforeningen.com/  "Endometrios är en godartad sjukdom men som kan leda till livslånga symtom i form av t ex smärtor, energilöshet och svårigheter att bli gravid"

Vissa har svårare att bli gravida som har endometrios, främst pga sammanväxningar och minskad rörlighet av äggstockarna. Om man har en diagnostiserad endo har man därför rätt till assisterad befruktning utan att genomgå infertilitetsutredning och man behöver därför inte försöka själva i ett år innan man kan söka hjälp. Den förklaringen har jag fått av min läkare iallafall. 

Nej. Det är mest en första koll. Jag ska prata med läkaren och be henne kolla hur det ser ut och förklara mina problem typ. Kanske behövs ytterligare utredningar därefter beroende på vad som framkommer.

Men nu har jag haft problemen så länge att ett "vi avvaktar" inte kommer falla i god gjord.
Svar på tråden Vi med BIM i augusti