-
Vad tråkigt! Hoppas du ändå kan njuta av semestern och att det tar sig nästa gång!Pluttan skrev 2015-07-31 08:10:53 följande:Här kom mensen med dunder och brak i natt :( Tusan vad ledsen man är nu. Dess
-
Jag ser det :) Så såg mitt första test ut med min son, på BIM-dagen. Min sambo sa att jag hallucinerade men tre dagar senare var det ett supertydligt plus! Hoppas på detsamma för dig den här gången och att bebis stannar kvar!emzerus skrev 2015-07-31 11:22:51 följande:
Tog detta idag på äl+11 o det är starkare än igår (men fortfarande svårt att få med på bild helt o hållet). Jag ser iaf strecket tydligt så är säker på att det är plus o hoppas så innerligt att det ska få gå vägen för oss nu! Tredje plusset sen i oktober. Håll tummarna för oss är ni gulliga!!
-
Jag har aldrig riktigt reflekterat kring mina flytningar men ni andra som verkar ha stenkoll, när börjar de bli så man kan "bygga broar"? Jag har enligt p-tracker äl på tisdag och kom in i min fertila period i torsdags men än så länge är de inte det minsta möjligt att göra några broar...
-
Nu är min äl på g om jag ska tolka kroppen rätt :) Fortsatt mys för oss också.
-
Jag väntade på fast tjänst när jag blev gravid med sonen. Orkade inte vänta på min arbetsgivare längre. Fick fast under tiden jag var hemma med barnet. Nu har jag jobbat ett år ganska exakt och har inga dåliga samveten över att gå hem igen om det vill sig väl :) Tänk inte på jobbet. Det finns vikarier. :)Anonym (Alice) skrev 2015-08-02 15:32:31 följande:
Åh vad jag vill testa, men lloyds verkar ha stängt idag så lämnade cb digital och åkte ut på landet, är sannolikt inte hemma förän tisdag så tidigaste möjligheten att testa blir på onsdag morgon. Då är jag på BIM -3 eller -2.
Börjar ju inbilla mig mer och mer symptom. I torsdags fick jag ont i vänster sida av livmodern en liten stund, ända sedan två dagar efter BIM har jag haft ont i brösten, speciellt vårtorna, ibland riktigt påtagligt. Idag mår jag dessutom lite illa, speciellt när jag åker bil vilket var samma med dottern men kanske inte såhär tidigt. Så ja, jag som skulle vara tålmodig och inge inbilla mig massa symptom är nu ytterst otålig. Samtidigt vet jag vad ett negativt test gör med ens psyke speciellt innan BIM då man klamrar sig fast vi ett desperat hopp. Jag har typ inte ett enda klädesplagg kvar efter barnen heller så kommer behöva införskaffa nytt när det väl blir, dvs att jag sitter o tittar på vagnar och bebiskläder ^^
Hur resonerar ni kring era jobb? I slutet av aug har jag varit anställd ett år inom det jag är utbildad i. Känns lite fel eller iaf läskigt att komma o säga att man ska bli borta ett tag. Samtidigt är det ju så livet ser ut för både kvinnor och förhoppningsvis i ökad utsträckning även män. Men känner mig lite som en skurk.
-
Jag är också i en relativt speciell bransch men det gick bra ändå. Jag fick fast tjänst och min ersättare blev kvar hon med :) Och som sagt så får arbetsgivare räkna med att folk försvinner ibland för att ta hand om barnen. Och de har ju nio månader på sig att hitta en ersättare ;)Anonym (Alice) skrev 2015-08-02 17:50:54 följande:
Hehe ganska svårt att ersätta min arbetsuppgift med vikarier då man måste ha en viss inriktning och kunna firman och så MEN tror mina kollegor definitivt kan dela upp min arbetsbörda sig emellan vi är rätt många nu. Det värsta är att tar det sig nu försvinner jag precis när högtrycket sätter igång (är revisor), men jag resonerade att det är för svårt att planera för att orka vänta med att ta it spiralen tills ev avkomma skulle födas vid lämpligare tillfälle...
Men ja :) det är ju en relativt kort period man är borta, i vårat fall är tanken att pappan ska ta över efter 6-8 månader beroende på hur det är med amning och så och vara hemma större delen av tiden. Kanske jag tar några till månader under en lugn period på jobbet
-
Jag brukar inte ha så bra koll på när jag har äl men idag märkte jag också att jag har äggviteflytningar och enligt min app ska jag ha äl på tisdag.SamsonS skrev 2015-08-02 18:58:50 följande:
Ni som känner av ÄL, (molvärk,hugg) vet ni när ni känner av det? Är det några dagar innan eller när ni har ÄL? :)
Enligt appen ska jag ha ÄL på torsdag. Har lite oregelbunden cykel till och från, Brukar vara regelbunden i några månader och sen hoppar den lite. Idag kände jag av molvärk och hugg när jag tex satt mig ner eller rest mig upp. Så blev lite fundersam över om jag har min ÄL redan nu. Har även äggviteflytningar.
-
Jag har druckit lite grann under hela sommaren men nu har jag ingen att dela vinet med så kommer inte dricka mer på ett tag. Min sambo gillar inte alkohol så det blir inte att jag dricker så mycket heller. Har passat på lite när jag haft sällskap av familjen under sommaren :)Pluttan skrev 2015-08-02 23:10:51 följande:
För min del så dricker jag ingen alkohol alls nu när vi försöker bli gravida.
-
Ta alvedon istället för Ipren. Alvedon ska inte påverka fertiliteten. Osäker dock på voltaren. När jag får ont i ryggen och behöver värktabletter tar jag 1000 mg alvedon och en tablett diklofenak. Vet inte hur den kuren påverkar chanserna att bli gravid men den är effekterna mot smärtan i alla fall. Har fått den av min mamma som jobbar på smärtenheten på sjukhuset.misslina skrev 2015-08-03 08:24:51 följande:
Glad blinkande gubbe idag, hade en sådan hubbe igår också ;)
Myste idag, så nu kör vi mycket mys den närmsta veckan
Har dock så ont i ryggen ATt jag måste äta typ Ipren och voltaren och det vet jag sätter ner fertiliteten men men... Vi får hoppas att det tag sig ändå
-
Ja det kan köpas utan recept på 25 mg. Kolla med personalen hur det är om man vill bli gravid. Det är antiinflammatoriskt också om jag minns rätt nu.misslina skrev 2015-08-03 10:38:37 följande:
Diklofenak är det receptfritt?
Problemet är att jag behöver nåt antiinflammatoriskt... Men försöker hålla mig till mest alvedon 1000 mg
Voltaren ska man inte heller ta...
Så jag blir så jäkla deppad över denna rygg som sätter käppar i hjulet för oss...