• Gert

Är Stefan Löfven den sämsta statsministern genom tiderna?

Är Stefan Löfven den sämsta statsministern Sverige har haft genom alla tider?

Det tycker i alla fall jag.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är Stefan Löfven den sämsta statsministern genom tiderna?
  • Gert
    KillBill skrev 2015-06-12 21:10:25 följande:
    Visste du att att SD är det enda svenska partiet som vill återinföra tvångssteriliseringar av könskorrigerande transpersoner. När alla andra partier har insett det orimliga med tvångssteriliseringar så fortsätter SD att driva frågan. Det säger en del..
    Nej, du ljuger. SD driver inte alls frågan. Det är sant att SD är det enda partiet som är principiellt emot förslagen men man har accepterat dem och vill inte avskaffa reformerna.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • KillBill
    Gert skrev 2015-06-12 21:23:41 följande:
    Nej, du ljuger. SD driver inte alls frågan. Det är sant att SD är det enda partiet som är principiellt emot förslagen men man har accepterat dem och vill inte avskaffa reformerna.
    Du har rätt, SD har tydligen slutat driva kravet på återinförande av tvångssteriliseringar (men är fortfarande principiellt för tvångssteriliseringar av människor som genomgått en könskorrigering).
  • KillBill

Ni tycker jag att ni käbblar, det är ni som börjat diskutera tvångssteriliseringar och då kan väl den diskussionen inte vara OT?

• bütter2

Varför klarar inte fackpampen Stefan att förhandla fram några bra lösningar för sossarna? Han är ju fången mellan (V) och (MP). Ja, det är inte det att han förlorat förmågan som jag trodde han hade, det är helt enkelt så att han ALDRIG haft den förmågan då han ju aldrig behövde den när allt var uppgjort från början.

Han fick sina 100 dagar, men karln är bara en MYT! Fråga offentligt anställda kvinnor vilken lysande löneutveckling DOM haft.

• familjenstyg
    Gert skrev 2015-06-10 19:52:27 följande:

Är Stefan Löfven den sämsta statsministern Sverige har haft genom alla tider?

Omöjligt att säga. Det behövs mer tid och en viss distans för att kunna fälla ett sådant omdöme.
  • Sensitiveguy
    Djävulens Högra Hand skrev 2015-06-10 20:19:37 följande:

Hur gamla är dom som svarar nej?

Ser man inte hans inkompetens så blir jag rädd, ja mycket rädd.

Att inte tycka om en viss statsministers politik är inte detsamma som att underkänna hens kompetens.
  • Djävulens Högra Hand
    Sensitiveguy skrev 2015-06-16 20:15:45 följande:

Att inte tycka om en viss statsministers politik är inte detsamma som att underkänna hens kompetens.

Frågan åsyftar personen inte politiken! Således var texten du citerat inte knutet till politiken utan till politikern. Att vara kritisk till en person är inte samma som att kritisera ett helt parti eller andra politiker inom samma parti.
  • Paulina P P

Thorbjörn Fälldin var väl inte så bra, och inte Göran Persson heller.

• CarinaL26

Kan du namnge alla Sveriges statsministrar genom tiderna? Blir enklare att ta ställning till frågan då.

Svar på tråden Är Stefan Löfven den sämsta statsministern genom tiderna?