• Gert

Är Stefan Löfven den sämsta statsministern genom tiderna?

Är Stefan Löfven den sämsta statsministern Sverige har haft genom alla tider?

Det tycker i alla fall jag.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är Stefan Löfven den sämsta statsministern genom tiderna?
  • sharatec
    Gert skrev 2015-06-10 20:11:18 följande:
    Det säger allt om hur dålig Stefan Löfven är. Han funkar säkert bra som fackpamp, men inte som politiker, partiledare och statsminister.

Om du säger det. Du tror inte att ditt närmast patologiska hat mot allt och alla som inte har ett tydligt SD-märke kan påverka ditt omdöme?

Inte för att du inte har rätt att tycka som du gör, alltså.

• Gert
    sharatec skrev 2015-06-10 20:35:40 följande:

Om du säger det. Du tror inte att ditt närmast patologiska hat mot allt och alla som inte har ett tydligt SD-märke kan påverka ditt omdöme?

Inte för att du inte har rätt att tycka som du gör, alltså.

Nej, då. Jag är ganska opartisk och självkritisk.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Djävulens Högra Hand
    Virriga Vera skrev 2015-06-10 20:27:08 följande:

Nu var ju inte frågan om han var inkompetent, utan om han var den sämsta genom tiderna. En som har varit med under en längre tid och med flera statsministrar har ju något att jämföra med.

Det går väldigt hand i hand att vara inkompetent och att vara sämst, hade jag uppfattat han att ha kompetens för sin arbetsuppgift så hade jag säkerligen inte heller sammanfattat han som sämst. Han kommer aldrig enligt mig aldrig kunna växa i dom där byxorna oavsett hur fet han kommer bli på erfarenhet och kunskap, han har inte grunderna i sig som en statsminister borde ha och då kommer han alltid arbeta i svältläge...
  • SecretMe

Jag röstade första gången 1982 och kan säga att jag tycker att Löfvén tillhör bottenskrapet.

• Gotlänning

För tidigt att säga, däremot så står det klart att han är vald in i en tid som kommer bli bland den mest prövande för en statsminister på många år.

If the brain were so simple that we could understand it, then we'd be so simple that we couldn't
  • auster

Fälldin är sämst i modern tid - en trög bondlurk

• lövet2
    auster skrev 2015-06-10 21:14:38 följande:
    Fälldin är sämst i modern tid - en trög bondlurk
    Nja, men Ullsten då?
  • Anders2015

Klart man kan uttala sig redan nu om det är den sämsta stadsministern genom tiderna. Händerna bakbundna av Miljöpartiet, bemöter invandrarfrågan som hamnade på plats nr två av väljarna i senaste valet med att gå tillbaka 20 år tiden. Håller inte sina vallöften, ger MP sex ministerposter och visar allt mer öppet det goda samarbetet med MP. Frågan är om inte Stefan Löfven hade passat bättre inom Miljöparitet?. Får Åsa Romson sitta kvar? får Stefan Löfven sitta kvar? den interna kritiken lär växa för radarparet Löfven/Romson.

Jag tycker att Stefan Löfven helt klart kandiderar till titeln, tidernas sämsta stadsminister. 

• EnAnonumius
    Virriga Vera skrev 2015-06-10 20:09:20 följande:
    Det hade varit intressant att veta hur gamla de som svarat ja är.
    Om du tycker det är intressant att veta så hade du ju själv kunnat avslöja din ålder OCH vad du röstade på. I stället för att lägga över det på att "någon annan får börja"... Flört
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Är Stefan Löfven den sämsta statsministern genom tiderna?