Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Är Stefan Löfven den sämsta statsministern genom tiderna?

Är Stefan Löfven den sämsta statsministern Sverige har haft genom alla tider?

Det tycker i alla fall jag.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är Stefan Löfven den sämsta statsministern genom tiderna?
  • Gert
    sharatec skrev 2015-06-10 20:05:42 följande:

Underhållande att du redan har hunnit bilda dig en uppfattning om den saken. 

Det säger allt om hur dålig Stefan Löfven är. Han funkar säkert bra som fackpamp, men inte som politiker, partiledare och statsminister.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    Ben66 skrev 2015-06-10 20:11:28 följande:

När han ändrade sig om att utlysa nyval så sjönk förtoendet för den mannen som Wasaskeppet.

Haha! Den var bra! Skrattande
  • Gert
    sharatec skrev 2015-06-10 20:35:40 följande:

Om du säger det. Du tror inte att ditt närmast patologiska hat mot allt och alla som inte har ett tydligt SD-märke kan påverka ditt omdöme?

Inte för att du inte har rätt att tycka som du gör, alltså.

Nej, då. Jag är ganska opartisk och självkritisk.
  • Gert
    KillBill skrev 2015-06-11 00:32:36 följande:

Jag tycker att Stefan Löfvens fråga till Jimmie Åkesson gällande vad som fick Jimmie att ansluta sig till Sverigedemokraterna 1995 var befogad och intressant.

1995 fanns det ju tydliga kopplingar mellan SD och nazism.

Sedan hade det varit intressant att få veta varför SD har försökt att stoppa satsningar på Forum för levande historia som verkar för att lyfta fram de brott som skett i nazismen och kommunismens namn.

Måste du blanda in SD i alla trådar? Du verkar en aning besatt av SD i det avseendet och du är inte den enda SD-hataren som är det.
  • Gert
    KillBill skrev 2015-06-12 20:10:56 följande:
    Kopplingen mellan SD och nazism 1995 (det år som Åkesson gick med i SD) tog Stefan upp i riksdagsdebatten. Stefan L tog även upp SDs inställning till Forum för levande historia i samma debatt.
    Du vet väl att Stefan Löfven gick med i Socialdemokraterna när partiet fortfarande tvångssteriliserade kvinnor och minoriteter? Det borde Stefan Löfven ta ansvar för.
  • Gert
    KillBill skrev 2015-06-12 21:10:25 följande:
    Visste du att att SD är det enda svenska partiet som vill återinföra tvångssteriliseringar av könskorrigerande transpersoner. När alla andra partier har insett det orimliga med tvångssteriliseringar så fortsätter SD att driva frågan. Det säger en del..
    Nej, du ljuger. SD driver inte alls frågan. Det är sant att SD är det enda partiet som är principiellt emot förslagen men man har accepterat dem och vill inte avskaffa reformerna.
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2015-06-17 20:24:40 följande:
    Bildt borde anses sämst av en överväldigande majoritet om du frågar mig.
    Varför då? Bildt är ett original.
Svar på tråden Är Stefan Löfven den sämsta statsministern genom tiderna?