Vad heter din son i tilltalsnamn?
Som rubriken lyder; vad heter din son i tilltalsnamn?
Är du nöjd med valet av tilltalsnamn så här i efterhand? Har du varit nöjd med namnet från början? Om nej, vilket namn skulle du då egentligen velat välja?
Som rubriken lyder; vad heter din son i tilltalsnamn?
Är du nöjd med valet av tilltalsnamn så här i efterhand? Har du varit nöjd med namnet från början? Om nej, vilket namn skulle du då egentligen velat välja?
Mina heter Jack och Viktor, är nöjd :)
Felix.
Det bestämde jag mig för redan som mycket liten, jag älskade både ketchup och namn med bokstaven X i. Hade han fått bröder skulle de fått heta Max och Sixten.
Sonen är vuxen nu och gillar sitt tilltalsnamn ganska bra, säger han. Han är en sådan person som skulle byta namn ifall han inte var nöjd med det han har.
Vår pojk heter Wilmer, är och har alltid vart nöjd med vårt val. Han är en Wilmer i mina ögon.
Min son heter Ivar. Och jag är jättenöjd. Tycker det är ett starkt och vackert namn.
Min son heter Tiam. Älskar hans namn, det är ovanligt och vackert.
Just ja, kanske ska svara på frågan i tråden oxå. :D
Våran son heter Frank. Vi var helt överens från början och vi hade heller inga andra riktigt bra alternativ. Jag tycker att det är ett namn som varken är för vanligt, för ovanligt eller för konstlat/hittepå.
Min son heter Jonathan :) fast vi valde mellan Linus o Jonathan. När han föddes så såg vi direkt att de var en liten jonathan
Min son heter Jonathan :) fast vi valde mellan Linus o Jonathan. När han föddes så såg vi direkt att de var en liten jonathan
Hamza och Santino heter de idag efter många om och men.
Hamza fick sitt namn för att han var oerhört stark inuti magen och sedan när han föddes visade sig att han var jätte stark då med. Han föddes för tidigt. Jag är nöjd med hans namn idag men ifrån början ville jag att han skulle heta Mathieu eller Noé.
Santino, hans namn var nog mest omdebatterat. Han fick heta många namn tills vi några dagar innan betänketid var slut bestämde oss. Hans betyder litet helgon, och det är just vad han var som bebis väldigt lugn och nöjd. Likadan idag 4 år senare. Så idag är jag nöjd med hans namn och han lever upp till det. Men ifrån början fanns bla Massimo, Matteo och min absoluta favorit Giorgio men det kanske man får skaffa någon liten hund som heter i framtiden hahaha.
Matheus.
Vi är nöjda. Det var de ENDA namnet vi kom på som vi faktiskt gillade. Tycker Matheus är fint och relativt ovanligt.
Min son heter Cleo
Nej det är absolut inget jag ångrar o inte han heller. Det jag däremot ångrar är alla jävla fördomar, kommentarer som "men de är ju ett tjejnamn". Vilket det inte är. Det är ett unisex namn!! Det som är mest komiskt är att det är bara här jag mött på såna kommentarer men inte hos folk man stöter på.
Det enda namnet jag reagerat på är Lykke. Var bombis på att det var ett tjejnamn. Men just i detta fall var det en pojkes namn.
Cleo tycker jag är vilket som :)
Sam, och vi är nöjda med det.