• miamarina84

Vi med BIM i juli

Hej. Mensen kom så nu satsar vi på Bim i juli istället, välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BIM i juli
  • sommarblomma1
    Malin 845 skrev 2015-07-22 09:43:44 följande:

Hej igen! Är nu hemma efter en veckas semester :)
    jag tog äl och grav test i morse som var negativa.. Molnande smärta som vanligt men ingen mens sen den 22/5.. Vet ej vad jag ska tro :( vill kontakta bm men de ger ingen hjälp förräns man försökt i minst ett år :/ php7g3V9c58957.jpg

Finns ju privata gynkliniker man kan kontakta för att få en koll! Det hade jag gjort! Vart bor du? I de större städerna finns det många att välja på!
  • Malin 845
    sommarblomma1 skrev 2015-07-22 09:52:47 följande:
    Finns ju privata gynkliniker man kan kontakta för att få en koll! Det hade jag gjort! Vart bor du? I de större städerna finns det många att välja på!
    Jag bor i Jönköping. Ska kolla på det, känns inte normalt.. En stund efter jag la upp bilden så var ena kanten lite rosa färgad.. Säkert bara färgrester :/
  • Symetrical

jag tog äl och grav test i morse som var negativa.. Molnande smärta som vanligt men ingen mens sen den 22/5.. Vet ej vad jag ska tro :( vill kontakta bm men de ger ingen hjälp förräns man försökt i minst ett år :/ php7g3V9c58957.jpg

Du kanske borde börja äta bidrottninggele eller munkpeppar för att boosta äggtillväxten lite..? Verkar ju funka för en hel del, så kanske värt att testa?
    Jag hade själv allt mellan 35-63 dagars cykel första året efter pillerstopp (trodde att jag var gravid x antal ggr!). Numera verkar den ligga kring 45-50 dagar. Segt som tusan, så därför jag fått letrozol utskrivet.
    Lider med andra ord med dig! Kram
  • misslina

Fortfarande ingen mens och igår visade tester ej gravid . Idag blir det att köpa fler test så jag kan testa i helgen...

Var aldrig med om detta med dom andra två barnen, då plussade jag på bim-4.

• miamarina84

Jag har startat en ny tråd "vi som försökt i tio månader". Syftet är att vi ska följa varandra, ska ni ta hjälp efter ett års försökande osv eller fortsätter ni utan hjälp på egen hand till vårt efterlängtade PLUS :)

att försökt ett år är länge samt att ta hjälp är stort, därför en tråd för oss att ventilera, fråga o stötta <3

• Malin 845
    Symetrical skrev 2015-07-22 10:21:54 följande:
    Du kanske borde börja äta bidrottninggele eller munkpeppar för att boosta äggtillväxten lite..? Verkar ju funka för en hel del, så kanske värt att testa?
    Jag hade själv allt mellan 35-63 dagars cykel första året efter pillerstopp (trodde att jag var gravid x antal ggr!). Numera verkar den ligga kring 45-50 dagar. Segt som tusan, så därför jag fått letrozol utskrivet.
    Lider med andra ord med dig! Kram
    Var skaffar man det? Vill jag absolut testa :)
    Men vad gör letrozol för verkan?
    Tack! Hur går det för dig då?
    Kram
  • soofa
    Malin 845 skrev 2015-07-22 10:21:53 följande:
    Jag bor i Jönköping. Ska kolla på det, känns inte normalt.. En stund efter jag la upp bilden så var ena kanten lite rosa färgad.. Säkert bara färgrester :/
    Bor du i Jönköping kan jag tipsa om att gå till Tomas Katzin. Gick själv till honom när jag bodde där och han är jättebra! En manlig gynekolog låter kanske inte som en hit i mångas öron men han är som sagt jättebra! Han har avtal med landstinget så det kostar inget extra för dig att gå dit trots att han är privat.
  • Symetrical
    Malin 845 skrev 2015-07-22 11:46:53 följande:
    Var skaffar man det? Vill jag absolut testa :)
    Men vad gör letrozol för verkan?
    Tack! Hur går det för dig då?
    Kram
    Letrozol är som pergotime, men har tydligen lägre missfallsrisk. Man tar dem från typ dag 5-9 i cykeln för att de skall hämma östrogenet och på så vis öka fsh-utsöndringen, vilken i sin tur är det hormon som stimulerar äggtillväxten.
    Jag skall börja med det nästa cykel för att förhoppningsvis lyckas få äl innan cd 41, som den här gången (cd 44 förra cykeln!)
    Man får det utskrivet av gyn.
  • Angdev

Testen på bilden, dom är tagna idag? För jag anar streck på båda via mobilen....?
Svar på tråden Vi med BIM i juli