• miamarina84

Vi med BIM i juli

Hej. Mensen kom så nu satsar vi på Bim i juli istället, välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BIM i juli
  • Symetrical
    Att vänta skrev 2015-06-15 20:12:02 följande:
    Åhå. Tror att jag har sett dig när jag spanade i maj/juni tråden men aldrig var aktiv. Grymt att du kan bli gravid då trots det! Är det första barnet? Antar att du har sökt (och fått) hjälp redan?

Det suger ju verkligen med missfall men jag försöker verkligen ha inställningen att jag ju kan bli gravid och det är positivt!

Håller tummarna för mirakelsnabb äl för dig nu då!
    Ja, det var ju en klar positiv aspekt av hela det här schabraket. :-P
    Nej, jag har en son född jan -13, så vet att det kan gå vägen. innan jag blev gravid med honom var kroppen som en klocka, men grav, amning och minipiller verkar ha rubbat balansen rejält!
    Jupp, har fått letrozol utskrivet som jag hoppas på skall kunna korta ner cykeln. Dock oklart om jag måste vänta på nästa mens innan jag får börja ta dem. Återbesök hos gyn på onsdag förmiddag, så efter det lär jag veta mer.
    Har du barn sedan tidigare, eller är det första?
  • Att vänta
    Symetrical skrev 2015-06-15 21:01:11 följande:
    Ja, det var ju en klar positiv aspekt av hela det här schabraket. :-P
    Nej, jag har en son född jan -13, så vet att det kan gå vägen. smile1.gif innan jag blev gravid med honom var kroppen som en klocka, men grav, amning och minipiller verkar ha rubbat balansen rejält!
    Jupp, har fått letrozol utskrivet som jag hoppas på skall kunna korta ner cykeln. Dock oklart om jag måste vänta på nästa mens innan jag får börja ta dem. Återbesök hos gyn på onsdag förmiddag, så efter det lär jag veta mer. smile2.gif
    Har du barn sedan tidigare, eller är det första?
    Skönt att du vet att det funkar iaf! Jag har inga barn sen innan och tycker att det ploppar ut ungar till höger och vänster nu. Vill bara bli gravid igen fort nu, blir det missfall igen får jag iaf en ordentlig utredning sen. Men jag har en god känsla för den hör månaden. Känns som att det är dags nu!
  • Flerattälska
    NellieMeja skrev 2015-06-15 20:31:46 följande:

Missfall här idag. Så jag hoppar in här . Ville slippa bim trådar nu men tydligen ville kroppen något annorlunda. Bim blir den 11 juli. Men kan ju ändras eftersom jag har missfall å kroppen kan spöka.

Nej! Fy så tråkigt :(
  • sowe81

Hej
    Varit lite tyst här I tråden ett tag, varit så mycket på hemmaplan så här innan semestertider. Men nu är det iaf snart dags för äl och den kommer såklart att infalla på midsommardagen, o vi har gäster ons.- lördag morgon. Har vi tur så har jag äl på söndag så vi hinner ligga på lördag och söndag. Att ligga när vi har gäster går inte för vi har så tunna väggar och 3 barn som ska sova lite varstans.

Så vi funderar på att prova koppmetoden några dagar nu bara för att inte missa chansen.
    Nån som provat det? (alltså att han lägger sin sats I en kopp och jag suger upp med en "spruta" och sprutar in) Blir ju superduperoromantiskt men vad gör man inte efter 2 år....

• Symetrical
    Att vänta skrev 2015-06-15 21:51:07 följande:
    Skönt att du vet att det funkar iaf! Jag har inga barn sen innan och tycker att det ploppar ut ungar till höger och vänster nu. Vill bara bli gravid igen fort nu, blir det missfall igen får jag iaf en ordentlig utredning sen. Men jag har en god känsla för den hör månaden. Känns som att det är dags nu!
    Helt rätt inställning! Juni är ju trots allt den månaden allra flest barn blir gjorda.
  • Symetrical
    sowe81 skrev 2015-06-16 08:38:12 följande:

Hej
    Varit lite tyst här I tråden ett tag, varit så mycket på hemmaplan så här innan semestertider. Men nu är det iaf snart dags för äl och den kommer såklart att infalla på midsommardagen, o vi har gäster ons.- lördag morgon. Har vi tur så har jag äl på söndag så vi hinner ligga på lördag och söndag. Att ligga när vi har gäster går inte för vi har så tunna väggar och 3 barn som ska sova lite varstans.

Så vi funderar på att prova koppmetoden några dagar nu bara för att inte missa chansen.
    Nån som provat det? (alltså att han lägger sin sats I en kopp och jag suger upp med en "spruta" och sprutar in) Blir ju superduperoromantiskt men vad gör man inte efter 2 år....

Kör i vind, säger jag! Alla metoder är bra, utom de dåliga!
    Ligga onsdag morgon, injicera kopp-gubbar fredag och ligga lördag. Check! It's a done deal, skulle jag vilja påstå!
  • sowe81
    Symetrical skrev 2015-06-16 10:50:51 följande:
    Kör i vind, säger jag! Alla metoder är bra, utom de dåliga! smile2.gif
    Ligga onsdag morgon, injicera kopp-gubbar fredag och ligga lördag. Check! It's a done deal, skulle jag vilja påstå!
    Haha... Kopp-gubbar... Hoppas det fungerar
  • Symetrical
    sowe81 skrev 2015-06-16 11:15:17 följande:
    Haha... Kopp-gubbar... Hoppas det fungerar smile1.gif
    Håller alla tummar och tår för dig!
    Här fick jag helt blankt gravtest imorse (Yay!) och hoppas att mitt vul imorgon förmiddag visar att alla missfallsrester är ute och att mina äggblåsor dignar!
  • halo83

Hur många dagar får man positivt på äl test? Andra dagen idag men idag har jag skitont på vänster sida å tempökning så gissar på att ägget släppt nu?

Svar på tråden Vi med BIM i juli