Inlägg från: Flerattälska |Visa alla inlägg
  • Flerattälska

Vi med BIM i juli

Jessicalex skrev 2015-06-05 17:24:46 följande:

Hej! Hoppar in här jag med

Har en son född 20140226

Vart gravid igen i början på januari som snabbt blev ett missfall.

Var sen gravid igen, med en mens emellan och gick till v 11 men då konstaterades ett MA trots ultraljud v 8+3  

Fick mens den 2/6. Ingen aning om ägglossning men kmr använda test!

Tror att jag har BIM ca den 1/7.

Jag säger de, tur att man är ung 22år, när de gått åt skogen än så länge

// Jessica

Hej, håller verkligen tummarna för dig och att du snart får ett plus som håller hela vägen. Jag har själv ett flertal missfall bakom mig och fy så jobbigt det är att hela tiden pendla mellan hopp och förtvivlan. Är 31 år och har en -12 här hemma. Tack och lov! Hoppas innerligt att vi får ett litet syskon snart. Orkar inte med fler missfall
  • Flerattälska
    Jessicalex skrev 2015-06-07 01:25:59 följande:

Nej, ingen rolig upplevelse! :(

Håller med, tur att man har ett barn iaf, de kan kännas lite lättare ibland när de är som jobbigast! <3

Nu hoppas vi bara på massa i denna tråd +++

Ja, absolut.

En massa bestående plus i tråden vill vi ha :)
  • Flerattälska

Bim

30/6: EkoS, åttonde försöket

1/7: Halo83, trettonde försöket

1/7: Elyssa81, andra försöket

1/7: livias

1/7 Hoppas sommar 2015, första försöket

2/7: H1ssa, första försöket

2/7: Sowe81, sjunde försöket

2/7: Mayy

2/7: miamarina84, nionde försöket

2/7: Lisafisa22, andra försöket

4/7: Camilllla, första försöket

4/7: Akire-84, andra försöket

6/7 Nirvie, tredje försöket

7/7: nist, andra försöket

8/7: Tr86, tredje försöket

9/7 Fronten, tredje försöket

21/7 Familje lyckan, första försöket

15/7 Flerattälska, första försöket efter uppehåll

• Flerattälska
    Jessicalex skrev 2015-06-11 21:56:18 följande:

Jag förstår precis :/

Har också svårt att känna glädje för mina nära som bara " hoppsan de blev ett +, och så snabbt :D" varav den ena röker under graviditeten... Och jag som försöker vara hälsosam och äta kosttillskott m.m för att de ens ska BLI något ;p men men plötsligt händer de :)

Nä fy ibland är jag bitter och avundas andras bebismagar :/

Håller med er. Just nu tycker jag det känns som att det är bebismagar överallt.
  • Flerattälska
    Mayy skrev 2015-06-11 23:46:58 följande:

Ja... Det är väl mest att det påminner om det jag själv inte har som gör att det gör ont i hjärtat. Jag önskar jag kunde vara odelat glad för hennes skull... Samt ignorera och inte ens "se" barnvagnar och bäbisar överallt... Men det är svårt att undgå. Hoppas att ni alla snart är gravida och jag också <3

Jag kan inte annat än att hålla med dig. Jag kan bli gravid men i vecka tio kommer missfall som på beställning :( Senaste missfallet skulle egentligen ha resulterat i bebis i oktober och min bror väntar barn bara veckorna innan. Det känns så roligt för dem men jag vet att det kommer att göra ont i mig när jag ser deras underverk då jag så innerligt önskar att jag fick uppleva samma lycka.

Håller tummarna för att vi lyckas i somnar
  • Flerattälska
    Camilllla skrev 2015-06-12 12:47:03 följande:

Hur många upprepade missfall har du haft? Har du kollat upp det med läkare/gyn?

Jag har sedan efter sonen föddes fått två missfall i vecka tio. Hos gyn upptäckte de cystor som inte vill försvinna av sig själv men de säger att dom inte har någon inverkan på graviditeten och missfallen. Läkaren skrev ut tre månaders ppiller till mig för att se om de kan stabilisera hormonbalanse, få cystan att krympa och för att kroppen ska få vila... Att äta ppiller när jag inte vill annat än att bli gravid har varit väldigt kämpigt :( men snart är de slut :)

Jag vet i alla fall att jag kan bli gravid och har en lyckad graviditet bakom mig så hoppet finns att lyckas igen. Bara hårt med motgångar :(

Ska on på koll igen i slutet på juli så jag hoppas att cystan då är borta och kanske kanske kanske är jag gravid då också :) Drömmar får man ha
  • Flerattälska
    Camilllla skrev 2015-06-12 12:47:03 följande:

Hur många upprepade missfall har du haft? Har du kollat upp det med läkare/gyn?

Jag har sedan efter sonen föddes fått två missfall i vecka tio. Hos gyn upptäckte de cystor som inte vill försvinna av sig själv men de säger att dom inte har någon inverkan på graviditeten och missfallen. Läkaren skrev ut tre månaders ppiller till mig för att se om de kan stabilisera hormonbalanse, få cystan att krympa och för att kroppen ska få vila... Att äta ppiller när jag inte vill annat än att bli gravid har varit väldigt kämpigt :( men snart är de slut :)

Jag vet i alla fall att jag kan bli gravid och har en lyckad graviditet bakom mig så hoppet finns att lyckas igen. Bara hårt med motgångar :(

Ska on på koll igen i slutet på juli så jag hoppas att cystan då är borta och kanske kanske kanske är jag gravid då också :) Drömmar får man ha
  • Flerattälska
    Fronten skrev 2015-06-12 17:19:51 följande:

Jag har nu två nära par som under flera år enbart fått upprepade missfall mellan v 6-12. Bägge dessa har tillslut fått pröva med daglig blodförtunnande medicin i spruta och då fullbordat den graviditeten och fått barn. Dessa har genomgått utredningar och inget fel har hittats hos någon av parterna. Vill bara dela med mig utifall det kan hjälpa på något vis...

Tack :) Det har jag inte hört talas om tidigare. Här måste jag vänta till tre upprepade missfall innan de påbörjas någon utredning. Håller såklart tummarna för att slippa gå så långt. Vet inte om jag orkar med ett missfall till :(
  • Flerattälska

Tack :) Jag hoppas verkligen att det går vägen nästa gång men om inte så ska jag absolut ta upp blodförtunnande med läkaren. Ska genast googla lite på det och läsa lite mer :) tusen tack för att ni tar er tid att dela med er av erfarenheter och kunskaper. De är guld värda

Camilllla skrev 2015-06-12 18:14:49 följande:

Nej jag förstår att det varit tungt :( Hoppas det ser bättre ut nu i juli då! Jag har hört om samma sak som Fronten skrev om, och det var lite därför jag frågade. Så jag tycker att OM du skulle få ett till missfall (nu hoppas vi ju inte det) så ska du ta upp den frågan med din läkare. Som sagt, hoppas att det inte behövs. Men det kan ju vara skönt att veta att det finns hjälp att få :)

• Flerattälska
    halo83 skrev 2015-06-15 15:49:43 följande:

Visst är det här ett positivt äl test?! Har försökt i 1 år men aldrig fått positivt på äl test förut.. Testat med de i 4 mån...

Men visst är det positivt? Hoppas hoppas.. I så fall stämmer NC appen humlans bra

Absolut :)
Svar på tråden Vi med BIM i juli