• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • anynumos
    MissMf skrev 2015-05-24 17:29:17 följande:

En av våra katters nya sovplats är på min mage. Han sov på min mage hela förra graviditeten oxå. Så när han började lägga sig där igen började jag bli misstänksam :p

Ååå guu så mysigt! Skrattande 
    Hade varit hur mysigt som helst om våra 2 började göra så.
    Det blir rätt så tätt mellan era barn, tror jag också vill ha det så. Men svårt att säga då man inte vet ännu hur det är med 1 barn :) 
  • plottify
    MissMf skrev 2015-05-24 16:31:23 följande:

När ska ni börja berätta för familjen? Vi tänkte berätta runt midsommar, v.8 då :)

Har redan berättat för våra närmaste, då alla våra föräldrar är sjukvårdspersonal och min syster just nu pluggar till barnmorska. Tycker det är skönt att ha dom att fråga om man undrar något, dessutom hade det lätt kunnat uppstå en lite jobbig situation ifall något skulle hända och vi behövde åka in. Antingen att dom råkar jobba just då och får reda på det på ett så tråkigt sätt, eller så säger någon av deras kollegor det till dom för alla på vårt småstadssjukhus är skvallerbyttor.
  • anynumos

Är det någon som känner sig uppblåst och svullen om magen? Jag känner mig riktigt stor alltså och magen är spänd!! Är det någon som vet om det är vanligt så här tidigt? Känns mysko så här tidigt...

• MissMf
    anynumos skrev 2015-05-24 19:05:50 följande:

Är det någon som känner sig uppblåst och svullen om magen? Jag känner mig riktigt stor alltså och magen är spänd!! Är det någon som vet om det är vanligt så här tidigt? Känns mysko så här tidigt...

Jag var det sist har jag för mig om. :p har inte kommit än dock :)
  • MissMf
    anynumos skrev 2015-05-24 18:04:22 följande:
    Ååå guu så mysigt! Skrattande 
    Hade varit hur mysigt som helst om våra 2 började göra så.
    Det blir rätt så tätt mellan era barn, tror jag också vill ha det så. Men svårt att säga då man inte vet ännu hur det är med 1 barn :) 
    20 månader emellan :p hade ju försökt i 4 månader nu oxå ;p men vi vill ha två tätt sen en tredje om några år :) katten är mysig ibland men kan va rätt störande oxå :p han är söt dock :)
  • Fiijah89

Hej! Jag är gärna med här om jag får? Fick ett svagt plus idag :) ska ta ett digitalt om någon dag. Men är ganska säker på att jag är gravid!

Är 25 år och har två flickor som är 1,5 år och 2,5 år, så det blir ganska tätt igen! Bf blir den 2/2 :)

• MCLRBL

Hej och grattis till alla graviditeter! Hänger gärna på här jag också :) Har enl. uträkning vi 26/1. Plussade i fredags, väldigt överraskande. Hade haft mensvärk och bruna flytningar så tänkte att mensen var på g, men testade för säkerhets skull då vi skulle på fest. Och det visade starkt plus. Första försöket och första barnet. Har absolut inte förstått än! Någon som har tips på vad man ska tänka på rent generellt? Vad händer nu liksom? :b Jag är helt förvirrad. Ska ringa mvc imorgon och där får man väl en del info sen. Något speciellt man kanske ska tänka på att fråga när man väl pratar med dom sen? Alla tips mottages tacksamt! :)

• anynumos
    Fiijah89 skrev 2015-05-24 19:15:25 följande:

Hej! Jag är gärna med här om jag får? Fick ett svagt plus idag :) ska ta ett digitalt om någon dag. Men är ganska säker på att jag är gravid!

Är 25 år och har två flickor som är 1,5 år och 2,5 år, så det blir ganska tätt igen! Bf blir den 2/2 :)

Välkommen! 
    Grattis! =)
    Tätt mellan barnen! Kul =)
  • Tee87

Hejj, jag hoppar in i denna grupp trots att ja inte alls e säker på att ja e gravid ännu! Har 4 dar kvar till BIM men börjat få en del symptom redan så ska testa på onsdag om inte annat :) skulle isåfall vara bf 5/2. Återkommer senare då jag vet säkert hur det ligger till :) grattis till allas plus!! :)

• anynumos
    MCLRBL skrev 2015-05-24 19:35:29 följande:

Hej och grattis till alla graviditeter! Hänger gärna på här jag också :) Har enl. uträkning vi 26/1. Plussade i fredags, väldigt överraskande. Hade haft mensvärk och bruna flytningar så tänkte att mensen var på g, men testade för säkerhets skull då vi skulle på fest. Och det visade starkt plus. Första försöket och första barnet. Har absolut inte förstått än! Någon som har tips på vad man ska tänka på rent generellt? Vad händer nu liksom? :b Jag är helt förvirrad. Ska ringa mvc imorgon och där får man väl en del info sen. Något speciellt man kanske ska tänka på att fråga när man väl pratar med dom sen? Alla tips mottages tacksamt! :)

Grattis! Första barnet och första försöket här med. Helt overkligt och alldeles underbart!!

Äter du några vitaminer? Annars vill jag tipsa om apotekets vitaminer för gravida, folsyra och massa annat nyttigt i. :)
Svar på tråden BF februari 2016