• Fiijah89

BF februari 2016

Hej! Jag är gärna med här om jag får? Fick ett svagt plus idag :) ska ta ett digitalt om någon dag. Men är ganska säker på att jag är gravid!

Är 25 år och har två flickor som är 1,5 år och 2,5 år, så det blir ganska tätt igen! Bf blir den 2/2 :)

• Fiijah89
    Mormorsspindel skrev 2015-05-25 16:48:52 följande:

Hej,
    jag tänkte ansluta mig till er om det är ok. Jag och min sambo har försökt med vårt första barn sedan i september. Har även PCO sedan 15 års ålder. I februari ledsnade vi och ringde vår barnmorska och bokade en tid. Fick pergotime i april och har nu ÄNTLIGEN plussat!!!!!!! Har tagit tre test för att vara på säkra sidan. 

BF 2 feb då jag har lång lutealfas. 

Ska ringa barnmorska imorgon för att boka tid, för att enligt henne, göra ett tidigt UL.

Är i extas!! Vi kan inte förstå detta!!Glad

Stort grattis!! :) vi har BF samma dag!
  • Fiijah89
    Mormorsspindel skrev 2015-05-25 20:38:51 följande:
    Grattis till dig med! Kul med samma bf. Är dock svinrädd för MA.. Usch!

Är du gravid med första barnet? :)
    Tack :) nej det är faktiskt mitt tredje hihi, har två tjejer på 1,5år och 2,5år. Hade också den rädslan med första barnet, inte så mycket nu faktiskt(än så länge). Mest rädd för att det ska vara något allvarligt fel på barnet :(
  • Fiijah89
    MissMf skrev 2015-05-26 00:23:12 följande:
    Grattis! Hur funkar det med så tätt mellan barnen och vad har ni för vagn? :p kommer ha 20 månader emellan, är oxå 89a :)
    Tack :D jag tycker att det funkar bra, visst har vi tuffa stunder ibland men de har sån glädje av varandra! Men jag tycker nog att jag fick lite för tätt, nu blir det 2 år och 2 månader mellan och det känns lite bättre :) men det kommer gå jätte bra! Vi har en donkey och är super nöjda, den kostar ju dock. Vi använder den hela tiden! Men jag vill nog ha en enkelvagn också den här gången :)
  • Fiijah89
    Anonym (Lilly) skrev 2015-05-27 08:15:52 följande:

Grattis alla som plussat! Är själv i vecka 5 plussade igår tre tester.. Är helt ofattbart! Men nu undrar jag, denna molvärk jag har i tjejmagen nästan hela tiden är det normalt?

Grattis!! :) det är normalt, det är livmodern som växer. Hade jätte ont de första veckorna med första barnet!
  • Fiijah89

Jag har känt mig så himla gravid sen jag fick positivt, men idag känner jag inget :( behöver inte ens kissa oftare!

Vad har ni för symtom tjejer? :)

• Fiijah89

Vi kommer göra kub, även om jag bara är 26 :) gjorde det med andra barnet också. Känns skönt att få se att allt ser bra ut! Det är ändå gratis här i Sthlm så varför inte tänker jag :)

• Fiijah89

Vecka 5+0 idag :) tycker tiden går väldigt sakta!

I början tyckte jag att jag var cool lugn och inte alls orolig, men är inne på tredje dagen utan symtom :( inte ens trött längre! Hur är det med era symtom, kommer de och går?

• Fiijah89
    Darimna skrev 2015-06-03 09:45:07 följande:

Det är ju jättevanligt att man inte har några symtom första veckorna! 

Var glad för det och njut av livet istället

Jag har inga symtom förutom att jag "känner av" livmodern lite grann. alltså inte ont direkt, men man känner att något är på gång där inne. Eller så är det bara inbillning, för att jag tänker på det hela tiden. 

Glad så länge jag klarar mig undan trötthet och illamående.

Kram

Jo jag vet att det är vanligt :) mest fundersam då jag haft massor av symtom och nu är det precis som vanligt! Men ska försöka njuta ändå :) mig gör det inget så länge allt är som det ska. Har ändå två små barn att ta hand om :D

Har samma känsla som du dock, i livmodern :)
  • Fiijah89

Vi vill inte veta :) har kollat med båda tjejerna men den här gången vill vi ha en överraskning :D

Svar på tråden BF februari 2016