Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
Förresten! Hos oss har de gravidyoga gratis via mvc :) kolla så inte ni har de också!
Förresten! Hos oss har de gravidyoga gratis via mvc :) kolla så inte ni har de också!
Grattis grattis grattis :) skönt att se att allt är bra!
Idag lämnade vi reproduktionsmedicin och kommer i fortsättningen gå till MVC som alla "vanliga" blivande föräldrar. Kottes hjärta tickade på fint och allt såg bra ut! Är beräknad 9 mars 2016 :)
Cyanea hat hört att kokosolja är bra :) luktar ju gott också! I övrigt har jag också köpt en bola i fejkguld med en guldfjäder, superfin fick den idag. Tyvärr fick jag fel månadssten, ville ha februari då bebisen är beräknad då men fick maj :( hoppas de skickar ny! På mig syns det fortfarande inte att jag är gravid, vecka 13 (12+2) idag. Har en liten mage men syns bara utan kläder. Kan inte knäpp byxorna men det är det ingen som märker ;) så får vänta liiite med mammakläderna :)
Kan inte stava heller märker jag ;)
Jag har också väldigt mycket huvudvärk. Tyvärr på eftermiddagarna mest, antagligen för att jobbat hela dagen. Har precis bytt jobb så håller på å är på två ställen samtidigt vilket gör att hjärnan blir totalt överhettad. Äter alvedon men det känns lite sisådär. Ska prata med bm på mitt inskrivningssamtal på måndag, har hört att en del får akupunktur. Hoppas det blir bättre av sig själv. När jag får det känns det som att huvudet ska explodera!
Jag har inte köpt de själv men såg att flera skrivit apotea och mataffär :) jag ska kolla på apotea! Min bola är från silvermama.se dom har många fina :) jag skulle få en ny sten skickas!
Nej, vi får väl se med magen ;) hoppas den blir lite synlig snart samtidigt som man inte vill att det ska gå alltför fort :)
Just det ja, den måste ju vara skonsam om man ska kunna ha den på barn :) Kokosolja låter ju jättesmart! Var kan man köpa det? Det fanns inte på det apotek jag var på, då var det bara mandel- eller olivolja...
Oh, var köpte du din bola? Blir nyfiken på hur den ser ut, vore kul att kika på den även om jag inte ska ha fler ;) Vad jättefint det låter att ha månadsstenen! Synd bara att de inte skickade rätt... De borde verkligen skicka en ny om du inte fick det du beställde.
Det var så det började för mig med magen, det kanske inte dröjer så länge till innan din tittar fram nu ;) Min hårdnade liksom ganska snabbt när det väl begav sig, så nu sticker den fram tydligt. Det låter ju grymt bra! Gillar deras bodybutters men köper dem aldrig för att jag inte använder dem. Kanske skulle prova?
Tack för råden, tjejer!! Nu får jag en del att testa ;) Någon mer som kommer smörja?
Fråga du :) det värsta som kan hända är att du får ett nej! Har hört om dem som de lyssnar tidigare hos och även dem där de inte börjar lyssna förrän efter RUL någon gång. Jag ska på mitt samtal imorgon och ska då fråga när de börjar lyssna hos oss. Jag kommer inte att köpa ett angel sound, dels för att jag läst mycket om att det inte är bra att störa bebis och dels för att jag skulle bli sjukt stressad om jag inte hittade hjärtljud. Så jag ska försöka hålla mig lugn och förlita mig på att bebis mår bra och att min kropp fixar detta :) fast det är svårt ;)
Hade lite funderingar ett tag på att köpa ett "angelsound", men har läst mkt olika om det är bra eller dåligt, så har lagt ner den tanken. Får se om jag vågar fråga på inskrivningen :)
Linda8110, skönt att allt var bra! Hoppas det går bra att jobba :)
Jag känner tre personer som gjort ivf varav 4 av 5 barn är tjejer ;) men har också hört att det är vanligare med pojkar. Undrar varför? Vet ni? Jag tror att min är en pojke men vill verkligen att det ska vara en tjej. Min kille vill så gärna ha en son och vill inte ha lika många barn som mig så jag vet att chansen är större för fler barn om det är en tjej ;)
Hihi ja verkligen spännande! Lärt mig att det blir fler pojkar än flickor av IVF barn, men inte därför jag tror på en pojke. Har i hela mitt liv känt på mig att jag kommer ha svårt att få barn men att jag tillslut ska få en pojke. Får se om den känslan stämmer :) Min sambo tror på flicka. Någon av oss lär ju ha rätt hihi
:) det är ju faktiskt helt naturligt för kroppen att hantera en graviditet och i de flesta fall går allt bra! Men vill självklart lyssna hos bm om man får :) när skulle du på inskrivning? Ja det gör vi, prick vecka 14 imorgon :)
Exakt, jag hade fått panik också om jag inte hittade något hjärtljud. Om det är osäkert om bm skulle kunna hitta något, så lär ju inte jag göra det heller haha :)
Visst låg du och jag lika i tiden, och går in i vecka 14 imorgon? :)
Nej, imorgon är det dags :) här verkar vecka 13-14 vara normalt. Ska bli spännande :)
Jag har tid nästa tisdag. Alltså i vecka 15. Något senare för det var så svårt med tider under semestern. Den enda tid de hade kunde inte vi. Har du varit iväg på din?
Åh vad roligt :) vet precis känslan! Kallar min för pricken för när vi kollade första gången så var den så liten ;)
Nu har vi varit och tittat på pyret. Eller masken som min 2 åriga systerdotter kallade hen när hon såg bilden. ;) Allt såg jätte bra ut. Helt rätt storlek på både huvud och kropp. Hen rörde sig så mycket att hen simmade ur bild några ggr. :) Känns dock fortfarande overkligt.
Åh så skönt att allt var bra! :) lyckorus!
Hej alla fina!
KUB gick bra idag, BM sa att jag fått de bästa värdena man kan få, 1:20000. Allt såg bra ut med pyret, h*n växer som h*n ska och viftade livligt med både armar och ben under undersökningen. Vägde mig och hade till min förvåning bara gått upp 1,5 kg sedan förra kontollen för tre veckor sedan. Magen har växt jättemycket och det känns som jag sväller på alla bredder . Så lättad, så otroligt skönt att få bra besked idag.
Haha, Cyanea jag vet magen växer mycket snabbare denna ggr än första graviditeten. Det är som kroppen bara väntat på att få svälla ut åt alla håll, äntligen äntligen!
Kram på er alla!!
Allt gick bra vid inskrivningen idag. Älskar min bm! Hon är inte så gammal runt 40 skulle jag tro, en jättegullig tjej som fick mig att känna mig jättevälkommen. Fick direktnr till dom ifall jag ville ringa utanför telefontider och det var bara att höra av sig om det skulle vara något. RUL i mitten av sep, så nu måste jag vänta 4-6 veckor, vilken evighet! Hoppas kallelsen kommer fort så jag vet när det blir. Nästa samtal är först vecka 24 så det är evigheter dit och då lyssnar de på hjärtat första gången. Blev överlycklig när jag fick höra att man får extra ul när man gjort ivf, i vecka 30-32 :) hade ändå velat be om ett men nu slapp jag det!
Här kommer en bild på min mage i vecka 14 (13+0). Den växer :) har fått lite kommentarer om att jag ser lite tjock ut (när folk får veta såklart!) för jag är väldigt platt i vanliga fall. Känns dock som att hela magen är lite svullen, har ingen liten kula längst ner på magen.
Det tycker jag verkligen att du ska göra i så fall! Är otroligt viktigt för mig. Vi bor på en liten ort med fem olika bm och kollade av väldigt mycket med kompisar innan jag valde mellan två. Har den ena nu och det blev som sagt toppen :) så byt om du inte tycker det känns riktigt bra! Det var ju bara 2,5 vecka sen jag var på VUL så känner nog att jag får lugna mig lite. Hatar när jag blir besatt. Försöker tänka att så länge jag blir tjockare/har symptom och så länge inget verkar fel så är det säkert bra :) jag tror att om jag blir för orolig så ringer jag nog bm och frågar om de kan lyssna på hjärtat :)
Härligt Helnil!! Det är verkligen jätteviktigt att man känner tillit till sin BM. Funderar på att byta eftersom jag inte känner mig helt hundra med min...
Kanske kan du boka privat UL innan dess om det känns långt? Det gjorde jag, och det var så himla värt det. Allt är säkert bra med din lilla prick, men för din skull :)
Nej men fy! Hjälper inte alvedon? Har du kollat blodtrycket så det inte är högt? Kan akupunktur vara något?
Huvudvärken har gått över i en outhärdlig fruktansvärd smärta. Börjar tänka mer och mer åt att det skulle vara en hjärntumör och att jag kommer bli tvingad att avbryta graviditeten....
Okej :) ja du kan ju alltid testa! Kanske känns super ändå :) ja precis, vi gick igenom massa frågor, hon berättade om hur tidsplanen såg ut framåt och så fick jag lämna prover. Hon skulle ringa om dem imorgon eller på onsdag. Var väl där ca 1,5 h. Fick svar direkt på att urinprovet var bra och att jag hade för lågt järnvärde. Så trots att jag dricker blutsaft så räcker inte det så får börja med tabletter nu. Inte konstigt att jag är så trött!
Kul att höra att allt kändes så bra! :) Jag kommer förmodligen att byta vet jag redan nu. Jag känner barnmorskan jag ska få genom jobbet så finns risk att det kan kännas obekvämt. Hon är dock väldigt gullig och säkert den bästa så får väl se hur det känns nästa vecka.
Vad gjorde ni? Gick igenom hälsopapprena, tog prover och så?
Nej men så kan det ju vara ibland, att man inte klickar. Inget fel med det och hos är de väldigt tydliga med att man får byta om man inte är nöjd. Men kan väl vara bra att ge henne en extra chans :) Jag förstår verkligen varför du ville kolla! Inget konstigt med det. Jag försöker öva mig på att släppa kontrollen, det är bra för mig :) just nu känner jag mig ganska lugn men får se hur de känns om några veckor. Men som sagt då ber jag dem nog bara lyssna efter hjärtat :) ska försöka hålla mig :)
Jag tänkte ge henne åtminstone den här veckans besök på sig att överbevisa mig ;) Hon har absolut inte gjort något "dumt" eller så, vi bara klickar inte. Jag är ganska "vetenskaplig" av mig och vill förstå saker och ting medan hon är raka motsatsen. Kulturkrock så att säga ;)
Låter i och för sig klokt att inte bli "besatt", förstår exakt vad du menar. Min besatthet blev för jobbig för mig, så därför gav jag upp...! Men du har helt rätt. Det finns inte en enda orsak att oroa sig så länge som kroppen fortsätter att må som den gör och magen blir tjockare. Missfall är ovanligt så här sent, och det ska mycket till för att det ska hända. Låt det bara inte bli för jobbigt för dig, för det är det inte heller värt
Men herregud det låter ju inte alls bra! Självklart ska du göra en röntgen!
Cyanea: vad skönt att allt fortfarande var bra! Toppen! Hoppas oron lägger sig... Många ultraljud är helt ok! Jag gjorde 9 i min förra graviditet(!) :-P
Sitter på akuten och väntar nu... Läkaren på VC misstänker sinustrombos, blodpropp i hjärnan. Inte mindre orolig nu kan jag säga... Vågar man göra en skall-röntgen?! Hur hade ni gjort?