• helnil_

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Stort grattis :)

Cyanea skrev 2015-06-17 15:06:24 följande:

Vi har nu varit på vårt VUL. Fy var orolig och ledsen jag var, hela morgonen och hela väntan på att få komma in. När de frågade hur jag mådde började jag nästan gråta och sa att jag var så jäkla rädd, så det var bara att hoppa rakt upp i stolen. Väl där var det extremt jobbigt, det var så vi fick reda på vårt missfall det förra försöket. 

Nästan direkt såg vi den. Vår lilla bäbis. Hjärtat slog som tusan, så det var inga som helst problem att se slagen. Det var helt magiskt. Jag grät och skakade på huvudet, jag kunde inte tro det. Gulesäcken var också väl synlig, vilket läkaren sa var ett bra tecken. 

Vid mätning var den lille 13,2 mm lång, vilket ska motsvara v. 7+4. Det är klockrent. Jag var livrädd att den skulle vara lite för liten, för då skulle jag oroa mig fruktansvärt över att den inte växer som den ska, men det var verkligen perfekt!! 

Det hade inte kunnat gå bättre idag :'D 

Så sammanfattningsvis verkar det som att mina blödningar varit helt normala och ingenting som har med barnet att göra alls. Det måste ha varit tappen eller själva slidan som blött. Det fanns inga tecken på blödning i livmodern. 

Jag ska dock ändra min status i listan, kalkylatorn för BF jag använde räknade fel. Det ska stå 2/2-16 istället för 29/1 :) 

Håller tummarna för att det gått lika bra för dig idag, NovemberRain och att det går fantastiskt för En PantherTant imorgon! 

• helnil_

Förlåt skrev nog fel på mina veckor :) räknar man tillbaka till senaste mensen är jag nog nu i v 5 + 2 dagar är så dålig på å räkna ;)

• helnil_

Åh vad roligt! Jag hade återinförande senare, den 30/5 med en 5-dagars men då är dom ju lika gamla ;) mitt VUL är som sagt lite tidigt, redan nästa torsdag så förväntar mig inte att kunna se något. Men det hade varit fantastiskt!

trulsatruls skrev 2015-06-18 07:39:54 följande:

Då är vi på exakt samma dag! :) Kul! Hade också mitt äp 25/5 och et 27/5. Det var det enda ägget som blev befruktat av 8 st andra, första IVF:en hade vi 5/5 befruktade. Jättekonstigt.. men det är vår ninjabebis det här! Jag har mitt vul den 1/7 så jag hoppas innerligt att hjärtat pickar på där inne! Så oroligt!

• helnil_

Ok :) ja det låter ju hoppfullt! Håller tummarna för att allt är som det ska och att det går att se annars blir det långa tre veckor tills kliniken öppnar igen :)

trulsatruls skrev 2015-06-18 09:25:55 följande:

Du ska nog se att det kan synas! Systern min gjorde vul i 5+5 och såg hjärtat picka. Tror det beror på vilken typ av maskin de har. Fertilitetskliniker verkar ha bättre grejer än mödrarvården har jag hört.

• helnil_

Den drömmen har jag också haft. Än så länge ingen sanndröm iaf det tror jag inte för dig heller :) man tänker så mycket så inte konstigt att hjärnan spökar för en!

Lady1986 skrev 2015-06-18 07:21:25 följande:

Usch, jag drömde inatt att jag fick missfall :( Inte jättekul att gå på toa imorse, men det var lugnt iaf. Jag som har bestämt mig för att inte oroa mig nu. Att jag ska tänka att jag väntar barn, inte missfall. Men nog kommer jag att oroa mig en del allt!

• helnil_

Alltså nej :( hoppas det bara är en lätt blödning som inte har något med missfall att göra. Verkar vara många som blivit drabbade av det, sån himla otur :(

maka011 skrev 2015-06-19 16:09:32 följande:

Midsommarafton och jag går in i vecka 7. Går på toa och en rejäl blödning kommer. Färskt blod med lite klumpar. Tror bestämt att vår resa just tog slut...

• helnil_

Åh vad jag lider med dig :( lika bra att kolla iaf! Kram

maka011 skrev 2015-06-20 09:56:11 följande:

Ska göra det. Men har inga höga förhoppningar. Gjorde ett test nyss. Fortfarande plus, men svagare än tidigare.

• helnil_

Hur går det för er allihopa? :) jag är så jäkla trött hela tiden, det är det jag märker mest. Idag kom det också en illamåendeattack helt plötsligt, har inte mått illa tidigare. Annars känner jag mig som vanligt :) på torsdag är det dags för VUL är nervös och förväntansfull på samma gång. Tiden går så sakta! Nästa vecka går jag in i vecka 7 :)

• helnil_

Hur har det gått för dig? :/ kram

maka011 skrev 2015-06-20 10:40:10 följande:

Pratade med dem nyss. Ska åka in efter lunch. Jour läkaren hade mycket att göra på förlossningen nu. Hur jag mår..? Vet inte. Har liksom lagt det på is. Orkar inte känna. Men är inställd på att pyret inte är med oss längre.

• helnil_

Usch vad irriterande. Varför kan man inte mötas av lite förståelse! Skönt ändå att du inte fått ett missfall bekräftat. Det kan ju gå bra! Hoppas du slipper blöda nå mer nu och att allt ser bra ut den 30/6. Kram

maka011 skrev 2015-06-20 16:40:02 följande:

Var nyss på undersökning. Träffade en otroligt osympatisk läkare som fick mig att känna mig som en liten lort. Men på skärmen syntes ett pyttelitet tickande. Men är ju ingenting som garanterar att det inte är ett missfall på gång så nöjer mig med att pyret lever just nu. Vul på carlanderska 30/6.

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015