• helnil_

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Åh stort grattis :) vad roligt! Min sov! Ända tills hon rörde lite med staven (jag gjorde VUL) då vaknade den och sprattlade omkring :)

Linda8110 skrev 2015-07-24 12:48:50 följande:

Bästa möjliga resultat på KUB! Känns magiskt! Pyret var vild i magen :)

• helnil_

Det är säkert bra :) när ska du göra ultraljud? Blir det först vid RUL?

maka011 skrev 2015-07-24 12:36:22 följande:

V.12 idag. Känns overkligt. Hade velat göra ett ul och se så allt är bra. Men med tanke på ömma bröst, illamående och öm i bäckenet så bör pyret fortfarande leva.

• helnil_

Tack så mycket ananas :) känns skönt! Så stor är väl inte din mage. Klumpigt å säga nåt sånt även om hon säkert inte menade något illa. Man ska vara försiktig med gravida kvinnors humör :)

Ananas skrev 2015-07-24 12:45:30 följande:

Här kommer en bild på min gigantiska mage Den har verkligen växt till sig bara senaste veckan. 

Svärmor är klumpig och kommenterade hur stor den var igår. Kan inte låta bli att bli sårad och irriterad. Grrr! 

• helnil_

Väntar vi alla vårt första barn? Eller är det andra för vissa? :) har glömt vad som skrivits tidigare i tråden :)

• helnil_

Jag bor i södra Dalarna :) (liten ort, därför skriver jag inte namnet ;))

Linda8110 skrev 2015-07-24 17:30:11 följande:

Vart bor alla här inne? Jag bor i Stockholm.

• helnil_

Jag tänker precis som dig! Har också börjat fota min mage idag i vecka 12. Ska ta en bild varje måndag :)

Lady1986 skrev 2015-07-26 23:09:38 följande:

Vilken fin mage du har Cyanea! :)

Jag tycker att jag börjar få lite mage. Eller så är det semestermyset som börjar lägga sig :p Men jag och sambon har varit ifrån varandra i en vecka nu ovh när jag kom hem visade jag magen och han började skratta och sa "men det där kan ju inte bara vara semestermys!" :) Kul om det börjar hända lite, även om det bara är tarmar. Jag ska börja fota min mage imorn när jag går in i v.12.

• helnil_

Åh så roligt :)

Cyanea skrev 2015-07-27 16:17:43 följande:

Ååååh vad väntan var olidlig, men det gick som ni ser bra! Det gick bättre än bra - det gick strålande! Lilla Litens hjärta slår fortfarande så fint. Idag vinkade den lite och försökte träna på att "stå upp" och att gäspa :) Kissnödig var den, och det var fullt med vatten i magsäcken. Två armar, två händer, två ben och två fötter. Liiite större än förväntat, tre mätningar sa att jag "är i vecka 13+5", vilket är tre dar längre än jag faktiskt gått. 

Jag störtgråter fortfarande så fort jag tittar på bilden :'D 

Love is everything - hur har det gått för dig? <3 

• helnil_

Jag tränar i vanliga fall 5-6 ggr/vecka ;) men sen jag gjorde äggplocket så har det blivit superdåligt med träning, alltså senaste två månaderna. Jag tränar styrketräning ca 4 ggr/vecka samt går fram och tillbaka till jobbet varje dag ca 6 km. Utöver det något löppass. Jag är också instruktör på ett gym här i stan där jag har ett les Mills pass som heter cx worx. Ett högintensivt corepass. Det har jag haft hela tiden sen återinsättningen. Har varit orolig för det men det har funkat. Vet inte hur länge jag kommer kunna hålla det, beror väl på hur jag mår. Men hoppas hela andra trimestern iaf. Det värsta för mig är ju att jag blir så flåsig så konditionskrävande pass är inte att tänka på. Nu när jag börjar jobba igen nästa vecka så ska jag försöka komma igång igen med promenader och styrketräning. Kommer köra med lättare vikter enbart. ursäkta långt inlägg men träning är en av mina stora passioner i livet :) eller var kanske ;) nu är jag ju en riktig latmask istället haha.

Ananas skrev 2015-07-27 20:25:20 följande:

Tränar ni något? Vad i så fall?

Jag tränade innan jag blev gravid, sen fick jag restriktioner från kliniken att ta det lugnt fram till vecka 12.... och nu när illamåendet börjar bli bättre emellanåt vill jag komma igång igen. Var ute och gick 9 km igår och det kändes i fogarna i morse... förra gången jag var gravid gick jag 1 mil några dagar innan förlossningen, känns inte som det kommer hända denna gången

• helnil_

Grattis! Vad skönt :)

Love is everything skrev 2015-07-27 20:35:41 följande:

Här är vår lilla fining! Allt såg tipptopp ut och bebis var i exakt samma storlek som den ska. Vi är överlyckliga!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015