Jag tränar i vanliga fall 5-6 ggr/vecka ;) men sen jag gjorde äggplocket så har det blivit superdåligt med träning, alltså senaste två månaderna. Jag tränar styrketräning ca 4 ggr/vecka samt går fram och tillbaka till jobbet varje dag ca 6 km. Utöver det något löppass. Jag är också instruktör på ett gym här i stan där jag har ett les Mills pass som heter cx worx. Ett högintensivt corepass. Det har jag haft hela tiden sen återinsättningen. Har varit orolig för det men det har funkat. Vet inte hur länge jag kommer kunna hålla det, beror väl på hur jag mår. Men hoppas hela andra trimestern iaf. Det värsta för mig är ju att jag blir så flåsig så konditionskrävande pass är inte att tänka på. Nu när jag börjar jobba igen nästa vecka så ska jag försöka komma igång igen med promenader och styrketräning. Kommer köra med lättare vikter enbart. ursäkta långt inlägg men träning är en av mina stora passioner i livet :) eller var kanske ;) nu är jag ju en riktig latmask istället haha.
Ananas skrev 2015-07-27 20:25:20 följande:
Tränar ni något? Vad i så fall?
Jag tränade innan jag blev gravid, sen fick jag restriktioner från kliniken att ta det lugnt fram till vecka 12.... och nu när illamåendet börjar bli bättre emellanåt vill jag komma igång igen. Var ute och gick 9 km igår och det kändes i fogarna i morse... förra gången jag var gravid gick jag 1 mil några dagar innan förlossningen, känns inte som det kommer hända denna gången