• Linda8110

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

helnil_ skrev 2015-07-27 19:59:12 följande:

Har ni något tips på var man kan köpa snygga mammakläder förutom HM?

Bra fråga!!! Finns ju en del på nätet, men extremt dåligt utbud i affärerna. Gillar inte att köpa byxor på nätet, så lätt att det blir knas!
  • Linda8110
    Ananas skrev 2015-07-27 20:25:20 följande:

Tränar ni något? Vad i så fall?
    Jag tränade innan jag blev gravid, sen fick jag restriktioner från kliniken att ta det lugnt fram till vecka 12.... och nu när illamåendet börjar bli bättre emellanåt vill jag komma igång igen. Var ute och gick 9 km igår och det kändes i fogarna i morse... förra gången jag var gravid gick jag 1 mil några dagar innan förlossningen, känns inte som det kommer hända denna gången smile5.gif

Haha jag gick 3km igår och var sjukt stolt. Har så kasst flås sedan jag blev gravid. Jag ska också ta det lugnt första trimestern. Tror man ska satsa på typ lugna promenader, lagom styrketräning samt typ gravidyoga sen.
  • Linda8110
    Lady1986 skrev 2015-07-27 21:51:57 följande:
    Vi får väl göra det :) Jag ska kika in den här länken lite noggrannare sen: www.styrkeprogrammet.se/fardiga-program/34

Jag behöver nog ta hand om min båle och rygg lite extra. Har två kvällar med några dagars mellanrum hjälpt mina föräldrar att rensa kartonger från vinden. Båda kvällarna har jag fått jätteont i ländrygg och det har strålat ner i rumpan. Bådar inte gott inför mitt arbete framöver, jag jobbar med de yngsta barnen på förskola och det blir ju en del lyft och obekväma rörelser.
    Jag är förskollärare och jobbar också med de yngsta :)
  • Linda8110

Ja denna oerhörda oro sliter på oss alla. Att varje sekund analysera kroppen och för oss som aldrig varit gravida innan så är det ju extra svårt att veta hur det faktiskt kan kännas och vad som är rätt och fel. Stor kram på er alla!

• Linda8110
    Cyanea skrev 2015-07-29 13:14:43 följande:

Stoltheten när jag lyckas äta en hel macka för första gången sedan strax innan jag plussade :D Det går framåt!

Jag kom på att jag har ett tips till er som liksom jag har gasig/uppblåst mage. Det finns en receptfri, biverkningsfri medicin på apoteket som heter Dimetikon. Superbra!!! Jag har tagit den i en vecka eller något sånt nu och magen känns mycket bättre :) 

Kan också tipsa om något som är ännu bättre som heter Cellenzym från Holistic. Tas i samband med måltid och hjälper till att bryta ner maten, toppen!!!
  • Linda8110
    Lady1986 skrev 2015-08-01 10:01:39 följande:

Hej tjejer! Har en fråga om trimestrar här. Av vad jag alltid hört börjar trimester två vecka 14. Men enligt min app från 1177 är det vecka 13 den börjar. Vad säger ni?

Enligt min app så börjar trimester 2 när man går in i v.15 (14+0) så jag går efter den :)
  • Linda8110

Igår eftermiddag i tunnelbanan i Barcelona frågade en spansk kvinna i min ålder mig om jag ville ha hennes sittplats i t-banan. Dvs hon såg att jag var gravid och ville hjälpa till. Jag behövde inte sitta, men jag blev sååå otroligt glad. Dels för att hon såg att jag var gravid (och inte bara fet som jag känner mig) samt att det blev som ett wake upp call att jag faktiskt ÄR gravid! Häftigt!

• Linda8110
    Cyanea skrev 2015-08-05 23:12:36 följande:
    Just det ja, den måste ju vara skonsam om man ska kunna ha den på barn :) 
    helnil_ skrev 2015-08-05 21:17:45 följande:

Cyanea hat hört att kokosolja är bra :) luktar ju gott också! I övrigt har jag också köpt en bola i fejkguld med en guldfjäder, superfin fick den idag. Tyvärr fick jag fel månadssten, ville ha februari då bebisen är beräknad då men fick maj :( hoppas de skickar ny! På mig syns det fortfarande inte att jag är gravid, vecka 13 (12+2) idag. Har en liten mage men syns bara utan kläder. Kan inte knäpp byxorna men det är det ingen som märker ;) så får vänta liiite med mammakläderna :)

Kokosolja låter ju jättesmart! Var kan man köpa det? Det fanns inte på det apotek jag var på, då var det bara mandel- eller olivolja... 

Oh, var köpte du din bola? Blir nyfiken på hur den ser ut, vore kul att kika på den även om jag inte ska ha fler ;) Vad jättefint det låter att ha månadsstenen! Synd bara att de inte skickade rätt... De borde verkligen skicka en ny om du inte fick det du beställde. 

Det var så det började för mig med magen, det kanske inte dröjer så länge till innan din tittar fram nu ;) Min hårdnade liksom ganska snabbt när det väl begav sig, så nu sticker den fram tydligt. 

Det låter ju grymt bra! Gillar deras bodybutters men köper dem aldrig för att jag inte använder dem. Kanske skulle prova? 

Tack för råden, tjejer!! Nu får jag en del att testa ;) Någon mer som kommer smörja? 
    Smörjer med Löwengrips grow and glow, den luktar magiskt och har fått bra omdömen :) kokosolja köper du i vanliga affären på burk eller på apotea där jag brukar beställa. Jag äter den för den är toppen för kroppen!
  • Linda8110
    maka011 skrev 2015-08-07 11:31:29 följande:

V 14 idag! Vill bara att det ska bli måndag så jag äntligen får se pyret.

V.14 idag här också :) Men jag får inte se pyret förrän i mitten av september... Är sååå nojjig!
  • Linda8110
    Lady1986 skrev 2015-08-07 12:21:59 följande:
    Jag får inte heller se förrän i mitten på september :( Det känns som att det är såå långt dit. Och då har man ju ändå fått se pyret en gång. Tänk de som inte ens får ett tidigt vul. Tänk så nervös jag hade varit då! :)
    Ja det är otroligt långt bort... Men man måste väl börja lita på sin kropp, hur svårt det än är! Men jag vill se att pyret växer som den ska och så är jag oooootroligt nyfiken på vilket kön det är ;) känner med hela min kropp att det är en pojke så jag vill se om jag har rätt hihi.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015