Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
Har ni något tips på var man kan köpa snygga mammakläder förutom HM?
Har ni något tips på var man kan köpa snygga mammakläder förutom HM?
Tränar ni något? Vad i så fall?
Jag tränade innan jag blev gravid, sen fick jag restriktioner från kliniken att ta det lugnt fram till vecka 12.... och nu när illamåendet börjar bli bättre emellanåt vill jag komma igång igen. Var ute och gick 9 km igår och det kändes i fogarna i morse... förra gången jag var gravid gick jag 1 mil några dagar innan förlossningen, känns inte som det kommer hända denna gången
Ja denna oerhörda oro sliter på oss alla. Att varje sekund analysera kroppen och för oss som aldrig varit gravida innan så är det ju extra svårt att veta hur det faktiskt kan kännas och vad som är rätt och fel. Stor kram på er alla!
Stoltheten när jag lyckas äta en hel macka för första gången sedan strax innan jag plussade :D Det går framåt!
Jag kom på att jag har ett tips till er som liksom jag har gasig/uppblåst mage. Det finns en receptfri, biverkningsfri medicin på apoteket som heter Dimetikon. Superbra!!! Jag har tagit den i en vecka eller något sånt nu och magen känns mycket bättre :)
Hej tjejer! Har en fråga om trimestrar här. Av vad jag alltid hört börjar trimester två vecka 14. Men enligt min app från 1177 är det vecka 13 den börjar. Vad säger ni?
Igår eftermiddag i tunnelbanan i Barcelona frågade en spansk kvinna i min ålder mig om jag ville ha hennes sittplats i t-banan. Dvs hon såg att jag var gravid och ville hjälpa till. Jag behövde inte sitta, men jag blev sååå otroligt glad. Dels för att hon såg att jag var gravid (och inte bara fet som jag känner mig) samt att det blev som ett wake upp call att jag faktiskt ÄR gravid! Häftigt!
Cyanea hat hört att kokosolja är bra :) luktar ju gott också! I övrigt har jag också köpt en bola i fejkguld med en guldfjäder, superfin fick den idag. Tyvärr fick jag fel månadssten, ville ha februari då bebisen är beräknad då men fick maj :( hoppas de skickar ny! På mig syns det fortfarande inte att jag är gravid, vecka 13 (12+2) idag. Har en liten mage men syns bara utan kläder. Kan inte knäpp byxorna men det är det ingen som märker ;) så får vänta liiite med mammakläderna :)
V 14 idag! Vill bara att det ska bli måndag så jag äntligen får se pyret.