• Linda8110

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Solhem skrev 2015-06-28 23:32:51 följande:

Haha inget får man välja själv smile1.gif

Haha ja ständigt följa order ;)
  • Linda8110
    maka011 skrev 2015-06-29 16:36:16 följande:
    Taxk snälla du. Imorgon smäller det. Orkar knappt tänka på det.
    Vad händer imorgon? VUL? :)
  • Linda8110
    maka011 skrev 2015-06-29 19:05:33 följande:
    Cyanea skrev 2015-06-29 18:27:25 följande:

ÄNTLIGEN!!! Håller tummarna. Vilken tid är det? 

Ja imorgon är det äntligen dags. Klockan 9 är det förhoppningsvis vår tur att få se hjärtljud och sen kunna skriva in oss på mvc. :)
    Åh lycka till!!!!! Jag vill också!!! Känns som en evighet till fredag... Har dessutom haft en massa kramper och tryck nedåt idag så nu är jag orolig igen... GAHAA vad jobbigt!
  • Linda8110

Inte ska man få slappna av här inte... Kramper igång och ett otroligt tryck nedåt. Gör sååå ont!! Hate this... Varit lugnt några dagar så jag trodde faktiskt att det hade blivit bättre.

• Linda8110
    nesistas skrev 2015-06-29 22:13:35 följande:

hej systrar!

Maka011 vi håller tummarna för dig imorgon på VUL! Förstår att du är nervös. Jag har VUL på onsdag (lyckades få en tidigare tid än nästa vecka, puh). Också nervös, det är så overkligt fortfarande har inte riktigt tagit in att vi faktiskt väntar barn igen, så här sju år senare. Sista chansen till syskonförsök, vågar inte ta in det fullt ut än. 

Men herregud vad magen putar! Gravid Känner mig uppblåst som en ballong och inga byxor passar. Hur ska man kunna smyga flera veckor till utan att det märks? Är ju bara i vecka 7+1... Desperat jakt på vanliga byxor med snäll mjuk midja, som inte är mammabyxor, har ni några tips?

kram Nesistas

Köp mammabyxor! Bästa som finns :) Haft mina över 1v nu. Kan inte knäppa de vanliga längre. Är i v.8 (7+3).
  • Linda8110
    helnil_ skrev 2015-06-29 22:40:45 följande:

Blir så nervös när ni säger att ni inte kan ha era vanliga kläder! Jag är i exakt vecka åtta (7+0 idag) och min mage putar ut pyttelite så kan ha alla mina kläder och det syns knappt. Blir så nervös att de är nå fel!

Var glad för det :) ! Detta är ju inte bebisen som tar plats utan en massa vätska som vissa drar på sig snabbt. Förhoppningsvis kommer du inte gå upp lika mycket under din graviditet. Finns ju dem som går halva graviditeten innan det syns något alls.
  • Linda8110
    helnil_ skrev 2015-06-30 07:53:04 följande:

Ja iofs så kanske det är. Har ju aldrig varit gravid så vet inte vad man ska vänta sig. Längtar dock efter att få lite mage men den kommer nog får vi hoppas :) skulle vara lite lugnare om den fanns där ;)

Förstår vad du menar :) Det är precis som med alla andra symptom, man vill att de ska finnas där för att man ska känna lugn.
  • Linda8110
    maka011 skrev 2015-06-30 10:24:46 följande:

På vul idag fick vi se våran böna. 11-12 mm lång och med ett fint pickande hjärta. Är nu utskriven från carlanderska och väntar på att mvc ska ringa upp så jag kan bli inskriven där istället. Frågade om missfallsrisken. Hon sa att nu när vi sett hjärtslag och att hen följer växtkurvan så är det nästintill som att ha passerat v. 12. Fortfarande en liten risk, men betydligt mindre än innan. Har idag för första gången vågat smaka på orden "jag ska bli mamma". :)

Gud så underbart!!!! Tusen miljoner grattis :)
  • Linda8110

Passade på att åka och hälsa på bebisen en sväng nu på morgonen. Skulle till gyn för att kolla om jag fått svamp och då bad jag läkaren att se om bebisen lever fortfarande efter gårdagens kramper. Hjärtat pickade på och den hade växt precis som den ska :) Blev så lycklig!

• Linda8110
    Lady1986 skrev 2015-06-30 12:18:45 följande:

Stort grattis till maka och Linda!! :) Åh vad härligt!

Tack <3
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015