• Linda8110

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

maka011 skrev 2015-06-30 22:30:56 följande:
    Tack! =D Jag är 7+4 idag. Men gjorde ett på gynakuten när jag var 6+2 och såg ett svagt pickande redan då.
    Åh jag förstår dig. Det är en evighet! Jag har fortfarande svårt att fatta trots att jag sett det senast idag och har 2 bilder på vårt pyre.
    nesistas skrev 2015-06-30 17:34:24 följande:Stort grattis!! Så härligt att höra! Solig
    Imorgon är det min tur, börjar bli riktigt nervös nu.... Håll tummarna att allt är bra!
    Tack! Åh vad spännande! Håller tummarna stenhårt för dig. Vilken tid ska du dit?? :)Tack! Vågar knappt tro att det är sant!
    Linda8110 skrev 2015-06-30 11:12:52 följande:Gud så underbart!!!! Tusen miljoner grattis :)
    Tack! Detsamma säger jag! Gud vad skönt för dig att få se att hjärtljudet finns kvar! Åh tack fina du! Jag försöker verkligen att njuta och landa i detta stora. Ska på samtal på mvc på torsdag. Känns SÅ stort!

Det har jag! Har gottat mig på stranden med en kompis och sedan sammanstrålat med andra vänner och ätit i gott ikväll.
    Kram

Så himla roligt att vi är på exakt samma dag :)
  • Linda8110
    maka011 skrev 2015-07-01 09:22:46 följande:

Haha, ja verkligen! Upplever du att det "kör" i tjejmagen? Alltså inte gaser. Har haft småhugg där med sen jag vaknade idag. Känns inte jätte angemänt. :/
    Jag har ju haft otaliga krampattackar och ilande och molande och gud vet vad hela tiden... Men den lever :)
  • Linda8110
    maka011 skrev 2015-07-01 10:59:52 följande:
    Och jag trodde i min enfald att mitt jobbiga illamående var över då den senaste veckan varit helt okej.. Wrong wrong wrong wrong..... *sjunger som dr Cox i scrubs*
    Det är tillbaka med förnyad kraft. Och att lukter är jobbiga har också kommit tillbaka. Det sistnämnda passar så bra när man jobbar i vården.. :/
    Tror det är ganska vanligt att det kommer och går :)
  • Linda8110

Migrän som startade igår och som håller i sig ännu idag... GAHAAA!!! Vad ska man göra?!?!

• Linda8110
    Lady1986 skrev 2015-07-02 08:54:03 följande:
    Åh nej vad jobbigt :( Jag har också de problemen, och går bara och väntar på nästa anfall som inte har kommit än. Vad tar du för medicin?
    I vanliga fall använder jag nässprayen, men nu finns det ju inget man får ta... Tog Panodil igår men det hjälpte ju såklart ingenting. Är bättre idag men jag känner att jag kan lika gärna trilla dit igen. Ligger på gränsen. Tur jag ska på massage i eftermiddag!
  • Linda8110
    Lady1986 skrev 2015-07-02 12:36:05 följande:

Allt såg bra ut med lilla pyret! Jag är i vecka 7+3, exakt som mina beräkningar ???? Hjärtat slog fort, fort!

Grattis!!! Så skönt :)
  • Linda8110
    Cyanea skrev 2015-07-02 22:11:37 följande:
    Jag förstår verkligen inte vad du menar. De baserar ju inte på ultraljud heller, utan någon standardberäkning efter senaste mens. Och varför basera datumen på senaste mens om man hållit på och manipulerat kroppen så som man gör med IVF och kanske inte ens har sin "normala" cykel? Min BM baserade inte hur långt gången jag är på storlek, utan på andra parametrar. Läkarens UL bekräftade att fostrets storlek överensstämmer med hur långt gången jag är enligt IVF. 
    Två olika läkare jag har varit hos sa hur långt gången jag var baserat på storleken på embryot så jag tror de kan räkna så också :) Finns säkerligen många vägar!
  • Linda8110
    Cyanea skrev 2015-07-03 08:55:58 följande:

Var precis hos MVC igen. Mina tyroideaprover var visst inte helt bra :( Vet inte vad som var fel, det kunde BM inte svara på. Nya prover tagna idag i alla fall och någon gång under nästa vecka ska jag få besked om jag behöver Levaxin eller inte. Önskar att BM hade kunnat svara lite bättre, nu är jag ju orolig för att Kotten ska fara illa :( 

Vad är det för sorts prover?
  • Linda8110
    Cyanea skrev 2015-07-03 10:12:11 följande:
    Sköldkörteln. Min mamma och äldsta halvsyster har haft struma, så de la till lite extra prover till mig, jag vet inte om det är standardprover för alla. Om jag inte missförstår dem verkar jag ha för liten produktion i sköldkörteln :( 
    Ok då förstår jag! Ingen fara tror jag. Ett ganska vanligt problem bland folket vad jag förstått och det är ju många av dem som föder barn hela tiden :)
  • Linda8110

Strax påväg till Huddinge för VUL och killen ska med för första gången :) Spännande!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015