Välkommen :) jag är 29, precis fyllt och vi hade försökt i över två år. Ingen egen ägglossning nästan efter att jag slutade med p-piller. Provade efter drygt ett år pergotime i flera vändor, trippel dos funkade inte. Gick vidare till gonal-f sprutor och vi försökte på egen hand i ca 4 mån men det funkade inte heller. Vi gjorde ivf i maj, jag är lättstimulerad och har mycket ägg. Fick ut 14, sju blev befruktade och odlades i fem dagar. Av dem fick jag tillbaka ett och tre är i frysen. Vi lyckades på första försöket och jag har nu gått in i vecka 8. Känns helmysko. Var på VUL förra veckan och de kunde se hjärtslag. Ska dit igen i vecka 30 och kolla läget. Vi är egentligen oförklarligt barnlösa, jag har ju problem med ägglossningen men ingen diagnos på det, har inte pco eller liknande.
Love is everything skrev 2015-06-28 20:56:35 följande:
Hej!
Hoppar gärna in här! Passar inte riktigt in i de vanliga gravidtrådarna...
Min resa (korta versionen)... PCO, endometrios, massvis med Pergotime- och lågdosstimuleringar, inseminationer, 1 mf, 1 utomkveds, operationer och på 4:e ivf'n kom vår efterlängtade son!
3 syskonförsök varav 1 till mf och ytterligare ett utomkveds, opererade bort äggledarna och nu satte vi in vår sista eskimå - en tipptopp blastocyst, stimulerad med Letrozole och fick blastisen "ditlimmad". Gått på Carlanderska hela tiden via distans. Gravid v. 9+2, fick se ett hjärta vecka 7. Ska på vanligt VUL (inte KUB) i slutet av juli. Nervöst....
Mår illa jämt och sover resten av tiden, mår fantastiskt annars! Kan ni inte skriva en snabbinfo om er själva?