• helnil_

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Hur länge sen är det du tog ägglossningssprutan då? :)

Tuzzelin skrev 2015-06-20 19:25:43 följande:

Min man och jag har precis gjort vårt tredje Ivf-försök. Vi har mycket tecken på att de lyckats då vi gjorde ett test i fredags (testdag är egentligen måndag 22/6) de va starkt positivt. Maken är helt övertygad om att de är lyckat men själv är man lite rädd att de är falskt positivt efter ägglossningssprutan. Mensen är 5 dagar sen så nu håller vi tummarna. 

• helnil_

Vi har också varit bortresta men bara med närmaste släkten 6 st och de vet allihopa. Är ju tidigt men orkar inte hålla på å fabulera ihop massa historier:) trots att jag sovit till 8.30-9.00 varje dag så har jag varit tvungen att gå å lägga mig å vila på eftermiddagen i typ 45 min haha :)

Lady1986 skrev 2015-06-20 23:04:01 följande:

Jag känner mig också mer trött än vanligt. Väldigt seg liksom. Annars är det som vanligt föeutom lite molvärk i mage och runt svank och höfter.

Har varit bortresta över midsommarafton. Jag var den av oss som var pepp på att åka, min sambo kunde lika gärna hitta på något hemma. Och nu slutade det med att jag satt där borta trött och seg som bara den :p Jag hade det väldigt stökigt med att komma på bortförklaringar till att jag inte ville snusa eller smaka på annat än mitt eget "rosévin" ;)

• helnil_

Håller med frun i huset :) 10 dagar brukar dom väl säga att sprutan kan sitta i. Grattis får man väl säga då :)

Tuzzelin skrev 2015-06-21 08:41:00 följande:

Helnil. De va lördagen den 30 maj, så de va ett tag sen.

• helnil_

Jag har heller inte så mycket symptom,går in i vecka 7 imorgon. Har känt precis som du att jag oroar mig över det men det verkar vara väldigt individuellt :)

Stephanie1 skrev 2015-06-21 00:24:05 följande:

Förutom att jag hade jätteont i höfterna förra veckan så har jag inga biverkningar, vilket skrämmer mig lite ?????? är nu i vecka 6????

• helnil_

Jag gör mitt nästa vecka och då kommer jag vara i vecka 7. Enligt kliniken var det något tidigt och det verkade som att de velat vänta någon vecka men då har de semesterstängt. Tror de flesta gör det någongång mellan vecka 6-8 :)

Tuzzelin skrev 2015-06-21 10:22:52 följande:

Blev överstimulerad mot slutet så magen blev jättesvullen. Nu verkar den lite bättre. Man blir ju lite nojjig när man funderar va de kan bero på. Tänker att jag fått missfall så hormon nivåerna sjunkit och de är därför. Man kan bli knäpp av tankarna. Kommer inte känna mig lugn innan jag sett hjärtat slå på ultraljudet. Nån som vet hur tidigt man gör de?

• helnil_

Åh vad skönt att höra! Hoppas den lille kämpar på :)

Solhem skrev 2015-06-21 20:56:12 följande:

Jag väntar fortfarande en liten! Var på VUL  i tisdags och läkaren sa: att tyvärr den här graviditeten tror jag inte mycket på, det är en tom droppe här på bara 7 mm och du är i V5+6. Men jag känner mig ödmjuk när det är så tidigt. Vi tar blodprov och mäter hcg idag och på torsdag.

Så gjordes blodproven hcg var 5700 resp 9800 (ca 40 timmar mellan). När de ringde och sa att blodprovet var normalt ville de ha in mig på VUL igen nu idag eftersom det var mer troligt med utomkvedshavandeskap än en viabel graviditet...

Idag såg vi ett litet hjärta picka, fortfarande tycker de att pyret är litet för sin vecka. Men hoppet tändes igen, vilken liten kämpe efter allt det blod som kom förra fredagen! Tack Carlanderska för er noggrannhet, kunnande och omtänksamhet!

• helnil_

Oj vad långt fram! Det är väl typ som ett vanligt rutinultraljud? De flesta ivf-kliniker har ju VUL i vecka 6-8. Konstigt!

Tuzzelin skrev 2015-06-22 09:59:33 följande:

Ultraljud gör de först v 18. Hemskt långt dit. Men inga blödningar eller nåt hittills så de verkar ju gå bra. Alla ni som fortfarande försöker/ väntar på testdag etc. Jag vet hur jobbigt de är, men jag tänker på er alla.

• helnil_

Vad bra :) vad kommer du vara i för vecka då? Har du två ägg insatta?

Tuzzelin skrev 2015-06-22 12:45:01 följande:

De hade missat att informera mig ang ultraljudet. Så 2 augusti är de dags för ultraljud på ivf. Ska bli intressant att se sen om de blev 1 eller 2.

• helnil_

Åh vilken väntan :) håller tummarna!

Tuzzelin skrev 2015-06-22 13:58:18 följande:

V 11. De har stängt under sommaren. Jo vi fick två insatta så de ska bli hemskt spännande. Båda var 8-celliga.

• helnil_

Ska du kolla något? När hade du VUL? Hoppas allt är ok!

Nicka skrev 2015-06-22 20:05:49 följande:

[quote=75451973][quote-nick]Solhem skrev 2015-06-22 19:50:27 följande:[/quote-nick]Nicka: Hur har det gått? Hoppas verkligen att blödning avtagit... [/

Mensvärken har lagt sej något och jag blöder inte alls mycke, hoppas bara de är en blödning som inte påverkar. Har inte tagit nån lutinus idag, tänkte se om jag inte blöder mer så tar jag kvällsdosen. Tack!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015