• helnil_

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Nej det är spännande :) jag tog ett nytt gravtest imorse som visade gravid +3, förra helgen var det gravid 2-3 så nu känner jag mig trygg att det ökat. Så kanske håller mig lugn tills på torsdag ;)

Solhem skrev 2015-06-22 19:58:31 följande:

Ja hoppas hoppas

Lycka till med ditt VUL på torsdag, inte långt kvar nu

• helnil_

Ok. Kan ju vara skönt att prata med dem iaf. Även om det inte känns så positivt så fortsätter jag hålla tummarna för dig. Vet så väl känslan av besvikelse.

Nicka skrev 2015-06-22 22:10:39 följande:

[quote=75452523][quote-nick]helnil_ skrev 2015-06-22 21:25:03 följande:[/quote-nick]Ska du kolla något? När hade du VUL? Hoppas allt är ok!

[/

Är på ruvdag 8 idag så VUL är några veckor bort, om vi nu kommer så långt..har testdag på torsdag och även om de känns jobbigt så är de väl lika bra att vänta, tror ju inte de blir positivt med tanke på mensvärk och den lilla blödningen, men säker kan man ju inte va.nu ökar smärtorna i magen :( är de lika imon så ringer jag nog o pratar med carlanderska o kollar om jag ska testa eller bara vänta ut.

• helnil_

Jag är också så sjukt trött på eftermiddagarna! Imorgon är det dags för mitt VUL, hoppas verkligen att allt är bra :/

• helnil_

Tack jag hoppas det :) inga tecken på missfall men är livrädd för missed abortion :(

Linda8110 skrev 2015-06-24 20:44:58 följande:

Spännande :) Kommer säkert se bra ut!

• helnil_

Jag förstår dig verkligen. Fattar inte hur man ska kunna släppa oron för att något ska gå fel.. 8 dagar känns som en evighet kan jag tänka mig!

Linda8110 skrev 2015-06-25 07:57:54 följande:

Har en sådan där morgon, när i alla fall jag får panik, när alla graviditetskänningar är som bortblåsta. Brösten är som vanligt små oömma påsar och inget illamående alls. Vet att det inte behöver betyda någonting, men jag blir ändå mer trygg när jag mår skit :) 8 dagar fram till nästa VUL...

• helnil_

Nu har jag vart på VUL. Svårt att se något, pricken är typ 4 mm. Men han kunde höra hjärtslag och det var han nöjd med. Har så svårt att lita på dem fast jag vet att jag borde! Ska dit på nytt VUL v 30 då är jag i vecka 11 typ 10 + 4 så hoppas den lilla stannar kvar tills dess.

• helnil_

Haha bara för att försäkra mig om att det är kvar. Men då vet jag att det inte är tillförlitligt. Jag ska försöka slappna av istället och njuta av att jag är gravid så länge jag inte vet något annat :)

Linda8110 skrev 2015-06-25 10:53:26 följande:

Grattis till hjärtslag!!! En milstolpe :) Varför skulle du fortsätta ta gravtest?

• helnil_

Klokt! Jag ska också sluta googla man blir ju bara nervös :) lycka till på ditt VUL!

Stephanie1 skrev 2015-06-25 12:57:13 följande:

Va kul att följa andra som delar samma glädje och tyvärr rädsla. Oxå livrädd för missfall och ska till gyn nästa fredag för VUL men jag tar en dag itaget, försöker glädjas åt att vår lilla pojke eller flicka ligger i min mage just nu. Allt som handlar om missfall har jag lovat min sambo att inte googla på ??????

• helnil_

Ja det är nervöst! Men kommer säkert gå bra, lycka till :)

Lady1986 skrev 2015-06-25 12:46:47 följande:

Härligt att få höra hjärtslag! :) Jag ska iväg om en vecka... fy vad nervöst det kommer att vara :/ :)

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015