Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
Veckans mage, tagen idag i v. 29+1 :) Tycker magen ser mindre ut på bilden än i verkligheten, som vanligt...! Storleken kanske sitter mest i huvudet? ;)
Veckans mage, tagen idag i v. 29+1 :) Tycker magen ser mindre ut på bilden än i verkligheten, som vanligt...! Storleken kanske sitter mest i huvudet? ;)
Idag har vi kollat vagn! Så nu står det mellan Emmaljunga Super Viking, Emmaljunga Viking samt Britax smile. Såååå svårt! Alla har de olika fördelar och nackdelar. Sen ska man besluta sig för lufthjul eller inte... Alla dessa val haha! Jag blir snurrig!
Hej på er,
Jag hänger inte riktigt med allt som händer här. Jag tittar in då och då och läser, men skriver sällan. Jag är nu i vecka 31 och har så smått börjat fundera på packning till BB.... Har ni gjort det? Hittade en lista som jag tänkte utgå ifrån och som kanske kan vara till hjälp även för er?
Till Baby: (strl 50-56)
3 byxor
3 bodys
3 pyjamaser
1-2 mössor
2 p strumpor
1 varm overall (för hemfärden)
1 filt
1 snuttefilt/gosedjur
1 napp (ev)
Babyskydd
Blöjor
Till mamma:
2 amnings BH
3 lösa t-shirts/linnen
2 p mjukisbyxor
5 par trosor (med plats för bredare bindor)
2 cardigans
1 ombyte att åka hem i.
Tofflor
Tjocka bindor
Amningsinlägg 3-4 par.
Purelan (motverkar ömma & såriga bröstvårtor)
Tandkräm och tandborste
Hårsnoddar
Ansiktstvätt och fuktkräm
Schampoo, balsam och duschcreme
Bodylotion
Hårborste
Journalpapper (Blodgruppering & provsvar)
Kontanter
Till pappa:
Ombyte
Laddare + förlängningssladd
iPad (med filmer på)
Musik + högtalare
Hörlurar
TENS
Tofflor
Dryck och snacks
Tidsfördriv
Kamera + laddare
Vattenflaska
Visst är det märkligt hur man kan längta så förtvivlat efter någon som man aldrig har träffat? Ikväll längtar jag efter pyret så det gör ont. 12 veckor till bf.. Hur ska jag stå ut? Vill hålla om och lukta på vårt mirakel.
En kompis och jag (en lika knäpp en som också är gravid) började skämta om hur förvånad jag skulle bli om det kom ut en hund istället för en bebis. Eftersom jag förmodligen har en tös i magen så tänkte jag att kanske detta skulle passa som min lilla tik hahaha
Usch, nu är det jag som oroar mig för bebis som rör sig lite. Jag har känt väldigt mkt de senaste dagarna men igår var det lugnt och inatt var det lugnt. Låg och smekte magen nu och kände hur det rörde sig, men det är lite segt alltså.
Nu är jag vaccinerad!
Fick besked om att min ansökning om gravpenning godkäns idag! :) 4 januari känns dock väldigt långt bort. Tror jag kommer få bita i det sura äpplet och sjukskriva mig innan om det fortsätter så här. Men men, jag kämpar på. :)
Usch, råkade klicka in på en tråd där TS skrivit om att hon förlorat ett barn i v. 34 :( Jag undviker att läsa sånt, men rubriken var väldigt missvisande... Önskar så att jag inte läst det, jag är ju paranoid som det är :'(
Det gick bra även för oss på dagens MVC-besök :D Vikarierande BM var UNDERBAR!!! Henne skulle jag vilja ha jämt! Superbra samtal och noggrann undersökning. När hon lyssnade på hjärtat hörde jag att det ändrade takt. Shit, tänkte jag skräckslaget. Men innan jag hunnit säga något lov hon och sa "Hörde ni 'glädjeskuttet'? Det är precis det vi helst av allt vill höra när vi lyssnar, för det är ett jättegott tecken". Så uppenbarligen var det något bra ;) Pulsen gick då en liten stund upp till 172 från 137, men det var alltså helt ok.
Dagens SF-mått var tack och lov inte längre i övre delen av kurvan ;) Så kanske kan det vara en normal bebis istället för en JÄTTE ;) Så nu är jag glad! :D