Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
Vad bra gjort av dig! Behövde du föranmäla dig eller var det bara att komma? Och hur mår du efteråt? ;)
Vad bra gjort av dig! Behövde du föranmäla dig eller var det bara att komma? Och hur mår du efteråt? ;)
Vännen, är du så orolig tycker jag att du ska ringa förlossningen. Skitsamma om det är "befogad" oro eller inte, du kan inte ha det så här. Ring in, gråt och åk dit.
Nu har liten bumpat lite i alla fall! Inga stora grejer, men det måste ju betyda att pyret i alla fall lever <3
Hänger inte med, ni skriver så mycket! Härliga gravidmagar!! Ska försöka ta en om någon dag när jag går in i v.30(!) Herregud om 8-9 veckor är vi tvåbarnsföräldrar, vi ska få en liten bebis, jag har ett helt barn i min kropp... Märkligt stora känslor!
Är lite avis på er som får köpa massa nytt och "första gången". En gravidkudde hade varit fantastisk, ska minsann se om jag får tag i en sån...
Linda8110: Dina känslor är vanligare än du tror bland "oss". Min förra graviditet var helt annorlunda, jämfört med denna. Jag köpte grejer och förberedde, men visste innerst inne att vi skulle åka hem med ett tomt babyskydd från bb. Pratade med aurora då med men kom aldrig underfund med de hemska tankarna. Helt plötsligt satt jag och ammade en underbar rosavarm bebis och nu har den rosiga bebisen hunnit bli tre år och är ännu mer fantastisk och underbar, vart tog tiden vägen?! Och nu flyger tiden förbi och jag är inte speciellt orolig trots att vårt barn ev har cystorna i hjärnan kvar och isf är så gravt handikappat att det inte överlever... Mycket märkligt!
Försök njuta extra vid de tillfällen det känns bra, om liten rör sig mycket, lägg händerna på magen och blunda och njut! Det är ett riktigt mirakel du bär på och liten lever varje dag till motsatsen skulle visa annorlunda! Många kramar!! Och grattis till graviditetspenningen!
Fifan vilken jobbigt eftermiddag det varit... Ringde BB efter lunch och beskrev min oro och de ville att jag skulle komma in så jag åkte dit. Barnmorskan hittade inget hjärtljud med vare sig tratten eller maskinen. Hon snabbt ut, hämtade läkaren på 10 sekunder, in med UL apparaten. Barnmorskan frågade om jag är ensam eller har en man. Jag började gråta. Läkaren konstaterade på 5 sekunder att hjärtat slog. Kändes som om vi alla hade panik.... Nu är jag halvdöd hemma i soffan...
Det mesta blir bättre efter en natts sömn. Ladda upp med mysiga filmer eller serier så du inte behöver ligga och grubbla om du inte somnar. Och terapeut låter som en bra idé. Usch att det ska vara så oroligt att vänta barn :(
Men nu är vi snart i mål - med friska, levande, fina bebisar <3
Jomen eller hur. Bättre att ha frågat och fått ett ordentligt svar än bara tro att de kommer säga något och ångra att man aldrig vågade efteråt. Tänkte faktiskt fråga samma sak hos BM nästa vecka eftersom oron är så extremt tärande. Man kanske åtminstone kan få en slags kompromiss, t.ex. fler eller noggrannare kontroller. Det finns säkert mycket de kan göra för att hjälpa en.
Jovisst, så är det ju. Det är i magen de ska vara. Men jag hoppas att de ändå kan göra nåt för att göra de sista veckorna uthärdliga. Tack och lov är det ju inte jättelångt kvar nu :)
Haha, jag vet, jag försökte vara optimist :P Det är en evighet till den 29/1 också... Men det börjar bli inom en överskådlig framtid i alla fall istället för hundramiljarder år ;)
Så var det dags för första föräldragruppen för oss. Ska bli intressant. :)
Det var riktigt roligt. Hamnade i en grupp med sköna människor. :) Pratade om den latenta fasen idag och fick testa på avslappningsövningar. Pratade om vad profylax innebär och tecken på att förlossningen har startat.
Vem tror ni har en ultraljudsapparat på jobbet? Vem tror ni snodde med apparaten in i ett rum och fick hjälp av en kollega? Vem tror ni halvlåg på en stol och försökte få till en bra bild på ansiktet utan att lyckas speciellt bra? Vem tror ni log med tårar i ögonen för att hjärtat pumpade på och alla fyra kammare syntes jättetydligt?