• Linda8110

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Tack fina ni! Grejen är att jag har svårt att slappna av ändå eftersom jag ej känner bebben. Svårt att släppa känslan jag fick när jag trodde att det hela var över. Hoppas få sova inatt och att morgondagen blir bättre! Är nog dags att boka en tid hos min terapeut

• Linda8110
    Cyanea skrev 2015-11-11 19:54:55 följande:

Det mesta blir bättre efter en natts sömn. Ladda upp med mysiga filmer eller serier så du inte behöver ligga och grubbla om du inte somnar. Och terapeut låter som en bra idé. Usch att det ska vara så oroligt att vänta barn :( 

Men nu är vi snart i mål - med friska, levande, fina bebisar <3 

Ska på möte med läkaren på BB i mitten på december. Ska be dem plocka ut pyret så snart det är ok att göra det. Kommer de förmodligen inte göra, men fråga kan man alltid :)
  • Linda8110
    Cyanea skrev 2015-11-11 20:05:51 följande:

Jomen eller hur. Bättre att ha frågat och fått ett ordentligt svar än bara tro att de kommer säga något och ångra att man aldrig vågade efteråt. Tänkte faktiskt fråga samma sak hos BM nästa vecka eftersom oron är så extremt tärande. Man kanske åtminstone kan få en slags kompromiss, t.ex. fler eller noggrannare kontroller. Det finns säkert mycket de kan göra för att hjälpa en. 

Var ju på föreläsning där förut och de sa att de plockar ut en vecka innan BF eftersom barnet mår bra av att vara inne så länge som möjligt.
  • Linda8110
    Cyanea skrev 2015-11-11 20:19:43 följande:

Jovisst, så är det ju. Det är i magen de ska vara. Men jag hoppas att de ändå kan göra nåt för att göra de sista veckorna uthärdliga. Tack och lov är det ju inte jättelångt kvar nu :) 

För mig är det en EVIGHET till 10 feb... Eller ja, runt 3dje när de förhoppningsvis plockar ut pyret vårt. Imorgon börjar i alla fall v.28! Sista veckan i trimester 2 :)
  • Linda8110
    Cyanea skrev 2015-11-11 21:41:52 följande:

Haha, jag vet, jag försökte vara optimist :P Det är en evighet till den 29/1 också... Men det börjar bli inom en överskådlig framtid i alla fall istället för hundramiljarder år ;) 

Haha detta är INTE ett forum för optimism så sluta genast med det hahahah ;)
  • Linda8110

Tusen tack för kramarna Nesistas och Lady!!! Önskar att jag var lugn idag men oron lämnar inte kroppen i och med att jag ej känt bebisen under hela natten (den tid jag alltid känner pyret). Tur jag ska till BM på tisdag!

• Linda8110
    Poffa skrev 2015-11-12 06:34:25 följande:
    Fy för den paniken! Skönt att få bekräftelse till dlut att allt är okej. Hoppas att bebis stökar runt som tusan idag så kanske din oro släpper lite. Kram till er
    Taaaaack för omtanke!
  • Linda8110
    maka011 skrev 2015-11-12 08:10:35 följande:

Så var det dags för första föräldragruppen för oss. Ska bli intressant. :)

Spännande! Vad pratar man om där?
  • Linda8110
    Cyanea skrev 2015-11-12 11:47:45 följande:
    Haha, förlåt, jag ska sluta vara optimist :P Det är evigheter kvar och tiden står helt jävla stilla ;) 

Det är inte så att du ska köpa en doppler? Kanske är ett dumt råd om det är lite svårt att hitta hjärtljuden, men då kanske du kan lyssna lite hemma? Eller ett stetoskop? När jag blir orolig lägger sig maken med örat mot magen och lyssnar efter små dunk eller annat som jag inte känner. Ofta (men absolut inte alltid) hör han mer än jag känner när det är stilla. Ni kanske kan prova det? 
    maka011 skrev 2015-11-12 08:10:35 följande:

Så var det dags för första föräldragruppen för oss. Ska bli intressant. :)

Vad kul!! Berätta gärna hur det går, jag är jättenyfiken :) 
    Haha bra där ;)
    Näe tror verkligen inte att en sådan är något för mig. Jag skulle få fullständig panik om jag ej hittade hjärtat här hemma. Min sambo har testat att lyssna men det enda han hör är min puls. Men tack för förslag :)
  • Linda8110
    Love is everything skrev 2015-11-12 21:30:02 följande:

Vem tror ni har en ultraljudsapparat på jobbet? Vem tror ni snodde med apparaten in i ett rum och fick hjälp av en kollega? Vem tror ni halvlåg på en stol och försökte få till en bra bild på ansiktet utan att lyckas speciellt bra? Vem tror ni log med tårar i ögonen för att hjärtat pumpade på och alla fyra kammare syntes jättetydligt?

Haha busigt!!!! Jag vill också busa :)
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015