• Linda8110

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Här har ni det hahaha

• Linda8110
    Lady1986 skrev 2015-10-29 16:15:04 följande:
    Åå vad härligt! Vi ska flytta i helgen så jag har inte köpt på mig något, men snart så :)
    Det var en oerhört speciell känsla! Kommer få en massa kläder av en kompis som kommer i helgen men jag kände att det absolut första ville jag köpa själv :)
  • Linda8110
    Cyanea skrev 2015-10-29 19:15:08 följande:
    Hahahaha - du gjorde min dag!! Kreativt värre :P Jättefina grejer! Det känns som sånt jag hade kunnat tänka mig att köpa. Funderar på att shoppa det första nu i helgen, men vi får se ;) 
    Haha ja Pandis är liksom min substitutbebis här hemma. Jag vet, jag är knäpp ;)
  • Linda8110

Tjejer! Jag minns inte om vi pratat om detta förut, men det handla om influensavaccinet! Jag hade bestämt mig för att inte ta det eftersom jag blev så otroligt sjuk efter att jag tog svininfluensavaccinet för några år sedan. BM tog upp detta med mig igår och bad mig tänka om. Vaccinet ska tydligen ge även barnet viktiga antikroppar mot bland annat lunginflammation, som de har nytta av även när de kommer ut. Februari är ju en riktig sjukmånad också. Nu vet jag varken ut eller in. Hur ska ni göra? Hur tänker ni?

• Linda8110
    maka011 skrev 2015-10-30 23:27:14 följande:
    Jag ska absolut vaccinera mig. Har förkylningsastma och lätt för att få lunginflammation.
    Har du blivit väldigt sjuk av vaccination innan? Det är lite det som skrämmer mig eftersom jag också har astma (alltid). Känns dumt att ta en spruta för att bli sjuk haha! Speciellt eftersom jag redan nu varit sjuk i över 3v... Hopplöst! Men tack för din åsikt så jag ej är ensam :)
  • Linda8110
    Lady1986 skrev 2015-10-31 07:19:47 följande:
    Bra att du påminner för jag ska till bm på tisdag så får se till så vi tar upp det då :) Jag kan inte minnas att jag blivit sjuk av vaccin tidigare *peppar peppar* så kör nog på det.
    Är du gullig och frågar BM lite extra om hur komponenterna i detta vaccin är? Dvs är de liknande de i svininfluensavaccinet.
  • Linda8110
    Cyanea skrev 2015-10-31 09:34:14 följande:
    Oj, det har BM inte tagit upp alls med mig... Hade ingen aning om att man skulle/kunde vaccinera sig som gravid! Följer vad ni andra gör med stort intresse så får jag väl fråga nästa gång vi träffas :) 
    Konstigt! Du behöver ej ta upp det med BM alls, utan man tar sprutan på sin VC. Gratis för oss gravida och vi alla rekommenderas att ta den. Mest för att jag blev så sjuk av den sist som jag tvekar. Jag vet att vaccinet kommer ut till vaccinationsställena på tisdag! Det tar sedan ca 2v innan det börjar verka från att man fått sprutan så därför bör man i riskgrupp ta den så snart som möjligt. Sååå svårt!
  • Linda8110

Pratade precis med min moster som jobbar på vårdcentralen och hon sa att jag definitivt ska ta det och att det är en helt annan sak än svininfluensavaccinet som de fick "odla fram" snabbt. Hon sa också att om jag blir sjuk av det så blir det mycket lindrigare än om jag får det via någon annan. Så nu har jag bestämt mig för att ta det :) Vill ge bebisen antikropparna också.

• Linda8110
    Love is everything skrev 2015-10-31 12:16:36 följande:

Jag blev jättesjuk av svininfluensa-vaccinet sist, kommer inte att ta influensavaccin nu i vinter...

Har förresten fått tid till Auroramottagningen på torsdag och på tisdag börjar min varmvatten-bassängträning! Mycket som händer och redan v.28! Efter v.30 brukar det gå ännu fortare, särskilt över jul...

Vad är aurora?
  • Linda8110
    Cyanea skrev 2015-10-31 16:46:10 följande:

Idag går jag in i v. 28! Tiden går fort och långsamt på samma gång. Tror egentligen att allt är bra, men oron är tillbaka. De senaste två dagarna har jag haft mycket sammandragningar, i mina mått mätta. Har bara haft kanske tre totalt tidigare, men i förrgår kväll räknade jag till 7st, igår minst 5. Det gör inte det minsta ont, jag blir bara hård om magen. Någon som känner igen sig? Bör jag oroa mig och höra av mig till förlossningen, eller känns det normalt? 

Har också haft "sträckningsvärk" i sidorna på magen. Det är bara en sida i taget och kommer bara när jag är ute och går. Det slutar om jag vilar, men gör jag inte det gör det rejält ont. 

Jag ska höra av mig till MVCs psykolog på måndag och försöka få bukt med min orimliga oro. Det går inte att vara orolig jämt och jämt... 

Här är veckans mage i alla fall :) Börjar verkligen bli tung nu, hade gått upp 800g sedan förra veckan imorse! 

Vad tror ni, har jag något att oroa mig över eller är jag bara överkänslig som vanligt? 

Du är, som oss alla, överkänslig :)
    Värk i sidan är otroligt normalt, det förklarade min BM i torsdags. Hon visade hur och var livmodern är "upphängd" i magen. Sammandragningar är också normalt sålänge de ger med sig och ej gör ont. All sorts värk vi känner är normalt så länge den ger med sig när vi vilat en stund.

Åh du är så fin <3
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015