Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
Här har ni det hahaha
Här har ni det hahaha
Tjejer! Jag minns inte om vi pratat om detta förut, men det handla om influensavaccinet! Jag hade bestämt mig för att inte ta det eftersom jag blev så otroligt sjuk efter att jag tog svininfluensavaccinet för några år sedan. BM tog upp detta med mig igår och bad mig tänka om. Vaccinet ska tydligen ge även barnet viktiga antikroppar mot bland annat lunginflammation, som de har nytta av även när de kommer ut. Februari är ju en riktig sjukmånad också. Nu vet jag varken ut eller in. Hur ska ni göra? Hur tänker ni?
Pratade precis med min moster som jobbar på vårdcentralen och hon sa att jag definitivt ska ta det och att det är en helt annan sak än svininfluensavaccinet som de fick "odla fram" snabbt. Hon sa också att om jag blir sjuk av det så blir det mycket lindrigare än om jag får det via någon annan. Så nu har jag bestämt mig för att ta det :) Vill ge bebisen antikropparna också.
Jag blev jättesjuk av svininfluensa-vaccinet sist, kommer inte att ta influensavaccin nu i vinter...
Har förresten fått tid till Auroramottagningen på torsdag och på tisdag börjar min varmvatten-bassängträning! Mycket som händer och redan v.28! Efter v.30 brukar det gå ännu fortare, särskilt över jul...
Idag går jag in i v. 28! Tiden går fort och långsamt på samma gång. Tror egentligen att allt är bra, men oron är tillbaka. De senaste två dagarna har jag haft mycket sammandragningar, i mina mått mätta. Har bara haft kanske tre totalt tidigare, men i förrgår kväll räknade jag till 7st, igår minst 5. Det gör inte det minsta ont, jag blir bara hård om magen. Någon som känner igen sig? Bör jag oroa mig och höra av mig till förlossningen, eller känns det normalt?
Har också haft "sträckningsvärk" i sidorna på magen. Det är bara en sida i taget och kommer bara när jag är ute och går. Det slutar om jag vilar, men gör jag inte det gör det rejält ont.
Jag ska höra av mig till MVCs psykolog på måndag och försöka få bukt med min orimliga oro. Det går inte att vara orolig jämt och jämt...
Här är veckans mage i alla fall :) Börjar verkligen bli tung nu, hade gått upp 800g sedan förra veckan imorse!
Vad tror ni, har jag något att oroa mig över eller är jag bara överkänslig som vanligt?