• Linda8110

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Cyanea skrev 2015-10-11 20:23:05 följande:

Nu på kvällen har Liten verkligen levt rövare i magen :D Hon har knölat runt och kickat åt alla håll och kanter. När hon blev lugnare la maken händerna på magen för att känna och petade på henne - då svarade hon med att kicka tillbaka! Så höll de på en stund, varpå jag brast ut i gråt. Det kändes plötsligt så verkligt att vår lilla bebis växer och snart är hos oss. Fina, fina bebis <3 <3 <3

Åh vad härligt att han fick känna också! Vårt pyre slutar alltid kicka så snart min sambo lägger handen på magen haha. Förstår vad du menar med att gråta. Jag gråter KONSTANT just nu, åt allt. Ena sekunden för att bebisen faktiskt lever och verkar må bra, nästa för min rädsla att något ska gå fel och jag ska tvingas föda ut ett dött barn och så är jag just nu livrädd för att förlora min sambo! Helt galet! Tror att han ska dö så snart han går ut genom dörren. Knäpp känner jag mig.

Tack för komplimangen om magen <3
  • Linda8110
    nesistas skrev 2015-10-11 21:55:01 följande:

Vi är mitt i flyttpackande, flyttar nästa vecka så hinner inte vara så aktiv här som jag helst vill Glad Vilka fina magbilder Cyanea och Linda8110! Gravid Gravid
    Ska försöka lägga upp en ny imorgon, har haft som rutin att fota måndagmorgon varje vecka när jag går in i ny grav vecka.

Stor kram och godnatt på er allesammas! //Nesistas Hjärta

Åh tack <3

Gud vad spännande med flytt! Hus var det va? Vi skulle verkligen behöva större lägenhet, men det får vänta lite. Kostar skjortan här i huvudstaden.

Ser fram emot att se din mage :)
  • Linda8110
    Cyanea skrev 2015-10-11 21:40:19 följande:
    Åh vännen, vad jobbigt. Önskar att det vore en enkel grej att ta bort de där känslorna men vet att det inte är så det funkar. OM - och jag säger bara OM - du skulle våga lägga ut en bild lovar jag att peppa massor :D Men det är självklart helt ok om du inte vill, det ska ju kännas som en rolig grej och inte tortyr. Kram på dig <3 
    Linda8110 skrev 2015-10-11 21:02:42 följande:Jag har också stora komplex för hela min kropp. Detta är övning för mig :)
    Heja dig :D Du är grym!!! Tycker verkligen att du är superfin. Så tydlig, rund och fast mage liksom. Den kommer bara bli finare och finare ju större den blir <3 Så gör vår också!! Så fort någon annan än jag ska känna blir hon stilla XD Fast han känner nästan varje kväll åtminstone, hon kan vara rätt aktiv och hårdhänt. Det var så himla gulligt när de liksom låg och petade på varandra <3
    Hahaha!!! Ja, tårarna kommer verkligen i tid och otid! Men usch vad tråkigt att du känner sån oro då och då. Önskar att den kunde försvinna. Dumma oro. Men återigen förstår jag dig, man älskar liksom folk (typ maken, vänner, familj) så mycket att man gråter för att man aldrig aldrig aldrig vill behöva leva utan dem. Det är nog helt normalt ;) 
    Ja jag har hört att det är ganska vanligt att känna sådana här panikkänslor över att förlora någon närstående när man är gravid. Iofs något man alltid är rädd för men inte på denna nivå haha!

Bläää har blivit genomförkyld... Ska stanna hemma några dagar och kurera mig. MASSOR att göra på jobbet, men ska försöka lägga stressen åt sidan och bara vara.

Kram!
  • Linda8110
    Cyanea skrev 2015-10-12 21:32:39 följande:

Usch, natten var verkligen kass :( Hade riktigt ont i alla fogar och vaknade med ångest. Det var ett bra tag sedan det hände, och definitivt första sedan jag blev gravid. Har haft riktigt jävla ont hela dagen också, trots att jag haft bältet på. Nu på kvällen gav jag upp och tog två alvedon. Hoppas verkligen att smärtan ger sig snart, för det här går inte. Maken tycker att jag ska ringa till sjukgymnasten och se om jag kan få låna/hyra en TENS-apparat snarast möjligt, men det känns så fånigt när jag var där i fredags. 

Hoppas att ni andra har det bättre därute i landet <3 

Blääää stackare fy vad jobbigt! Klart du ska ringa sjukgymnasten! Sådana här saker kan ju uppstå, precis som nu, över en natt. Jag har ju börjat få en jävla massa ilningar så jag gissar att det är början på undergång haha
  • Linda8110

Gud idag har jag bölat massor! Haft en sådan längtan efter mitt barn <3 Har gjort riktigt ont i mig att inte få hålla om pyret. Och samtidigt vill jag ju verkligen inte att hen ska komma ut nu redan. Så blandade känslor! Kan tiden snälla gå snabbt.

• Linda8110
    Ananas skrev 2015-10-13 10:20:20 följande:

Hej på er,
    Fina magar!

Jag är jättedålig på att ta kort denna gången. Med storebror tog vi kort varje vecka.... :-/

Jag har börjat få ont i blygdbenet efter en timmes promenad i söndags. Känns som jag fått en spark mellan benen och det ömmar och värker. Måste liksom göra knipövningar och "suga in" magen för att det inte ska göra alltför ont när jag rör mig. Någon som känner igen det? Jag gissar att det är foglossning? Men det är en helt ny upplevelse då jag inte hade några sådana känningar sist jag var gravid. Idag är det iaf något bättre så det får nog bli lite kortare och långsamma promenader framöver.

Låter lite som mig! Jag har, vad som känns som, ilningar och värk i livmodertappen (typ där). Känns mest när jag står och går. Grymt irriterande! Ska ta det med BM när jag ska dit om ett par veckor. Tappen kollade jag ju för ca 1v sedan och den kändes ju fin så den borde det inte vara något fel med. Gissar också att det är foglossning. Har ju aldrig haft det förut så jag vet inte hur det ska kännas.
  • Linda8110
    Cyanea skrev 2015-10-13 13:52:38 följande:
    Hatar halsbränna... Då antar jag att Pepcid är lika värdelöst? 

Man brukar väl säga små portioner väldigt ofta så magen inte blir full och heller inte står tom för länge. Undvik stark mat. För mig hjälper det att dricka mjölk, får av någon anledning enorma cravings på just mjölk när det börjar kännas surt. Ingen aning om det är psykiskt eller om det faktiskt hjälper ;) Mineralvatten ska väl också hjälpa något? Men vad vet jag, det här är inte mitt starkaste ämne ;) 

Skönt att det gått bra hos BM! Jag blir nästan full i skratt, för jag är precis likadan! WOW vilken ångest jag hade inför ultraljudet för Sahlgrenskas studie om tidiga födslar. Då hade ändå RUL sett fantastiskt ut och Liten härjade runt för fullt. Men jag var övertygad om att jag skulle få reda på något hemskt. 

Ska själv på nästa besök med BM på torsdag - huvva :S 
    Ska inte till BM förrän den 29/10!!! Känns som en evighet dit! Men efter det besöket blir det lite tätare besök i alla fall :) Underbart att någon lyssnar efter hjärtat varannan vecka liksom!

Sjungit lite för pyret idag. Kände mig ytterst fånig haha
  • Linda8110
    Love is everything skrev 2015-10-13 19:37:06 följande:

Fått tillbaka huvudvärken och ett fruktansvärt illamående till på köpet... Synd om mig! Inte bättre av att jag får ta tunga bitar på jobbet när jag får så ont i ryggen. Hoppas få igenom g-penningen så att jag snart kan börja räkna ner...

Stackare.... Lider med dig!

Jag måste också ta tag i det där med G-penningen... Hoppas hoppas hoppas det går igenom sen!
  • Linda8110
    Cyanea skrev 2015-10-13 22:09:53 följande:

Fogarna är bättre idag, däremot är psyket sämre... Fråga till er - känner ni olika mycket rörelser från dag till dag? 

Liten var vild igår, magen studsade hejvilt, hon slog kullerbyttor och det var ett grymt ståhej. Idag har jag känt henne många gånger, men väldigt mycket svagare. Misstänker väl att hon ligger inåt, men i och med att gravidappen sa att jag ska känna henne varje dag nu flippar jag och tror att hon mår dåligt. 

Hennes mönster hittills har varit 2-3 dagar som jag känner henne mycket följt av 2-3 dagar jag känner henne betydligt mindre. Jag har tänkt att det säkert är så det kommer vara nu också, men det är en helt annan femma när man "ska" känna jämt. Usch... Hur tänker ni? 

Är så grymt orolig och gråter :'( 

Det är absolut olika från dag till dag! Och känner du pyret så betyder det ju att hon rör sig :) Ingen fara!
  • Linda8110
    nesistas skrev 2015-10-13 22:28:00 följande:

Å fina Cyanea, jag förstår precis hur du känner men tror inte du behöver vara orolig! 

Precis så där är det med liten i magen för mig med. Ena dagen världens liv och rörelse, nästa dag mycket lugnare. Det är fortfarande gott om plats i livmodern och om bebis ligger bakåtvänd och sparkar inåt så känns det inte. Om du blir riktigt orolig, drick ett stort glas iskallt vatten och lägg dig sedan ner i sängen en stund. Då borde liten vakna till och du känna rörelserna tydligare. Stor kram Hjärta

Ska försöka gå och sova nu, jobbdag imorgon igen. Idag har jag packat kartonger och ägnat mig åt flyttaktiviteter. Så mycket som ska ordnas! Har sett fram emot flytten jättelänge, vi flyttar till nyproduktion så vi skrev kontrakt för över ett år sedan. Tänk, då anade vi inte att vi skulle flytta med en liten bebis i min mage.... Vi flyttar till fristående hus, inte stort, men känns väldigt lyxigt att få flytta in i något som är helt nytt och ingen har bott där förut. Har stått med näsan i storebrors bebissaker idag, hade sparat mycket av hans finaste babyleksaker, brio m m och så mycket känslor som vällde fram när jag höll i dem igen. Nu kommer de till användning en gång till. Så mycket längtan, sorg som legat nedpackat tillsammans med alla fina minnen från hans bebistid. Nu kommer lilla syster yster få använda dem....Längtar så...Drömmer jag eller händer detta på riktigt?

Här är min utlovade magbild från igår, v 22+0. Lilla syster verkar vilja ha gott om utrymme för magen växer stadigt åt alla håll och kanter! Kram på er, Nesistas

Åååååå vad fin du är!!!!!! <3

Förstår att det var känslosamt att ta fram alla gamla saker och tänk att ni får uppleva allt igen, med en ny liten varelse och tillsammans med ert förstfödda hjärta! Otroligt :)

Hormoner hormoner! Tänk vad mycket känslor det bidrar med! På gott och ont :)
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015