• Cyanea

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Mysigt att det äntligen börjat shoppas bebisgrejer :D Har än så länge inte köpt en enda sak... Vi tänkte börja nu i November. Spännande, men har verkligen ingen aning om vad vi ska köpa! 

Love is everything skrev 2015-10-18 19:48:48 följande:

Här kommer en bild på kulan v. 26!

Wow!!! Vilken underbar mage!!! Vill göra en sån där smiley med hjärtan i ögonen ;) Åh vad fin du är!!! 
  • Cyanea

Nyss hemkommen från en helg på spa :D Vi firade svärfars födelsedag. Tyvärr blev det något av en katastrof för mig då vi åkt långt i bil och därefter fick vänta löjligt länge på kvällens middag... det tog tre (!!!) timmar mellan förrätt och varmrätt. Jag fick ge upp kampen och gå och lägga mig för att jag hade så ont i ryggen. Resan tillbaka hem blev riktigt otrevlig också. Nu vill ryggen få vila på allvar ett tag. 

Men på plussidan fick jag en massage av maken i födelsedagspresent :D En 50-minuters gravidbehandling. Det var underbart skönt! Ryggmassage, torr-peeling av hela kroppen, varm oljeinpackning samt ansiktsmassage. Underbart! Skulle ni mot all förmodan få massor med pengar över och vara i närheten av ett spa rekommenderar jag det varmt, det var fantastiskt välgörande för en trött, spänd rygg och länd. 

Hoppas ni haft en underbar helg! Ny magbild kommer inom kort (förhoppningsvis imorrn) :) Kram på er!! 

• Cyanea
    Love is everything skrev 2015-10-18 21:24:30 följande:

Hihi! Tack så hjärtligt! (Rodnar)

Kan tipsa om ett par saker som jag tycker är bra att ha hemma till bebisen: ca 5-7 ombyten med omlottbody och mjukisbyxa och varma goa strumpor i stl 50, 56 och 62. Då klarar ni er ett bra tag. Pyamasar utan fot, får man ett långt barn med stora fötter så passar ingenting helt plötsligt. Men är byxbenen lite korta kan man ha de desto längre...
    Ett babynest är en fantastisk uppfinning, satsa på ett mjukt och bra.
    Förbered med skötväska (finns en bra typ skolväska på Stadium för 99:- som är tipptopp), blöjor, dregglisar (mååånga), kräklappar, våtservetter, rumptermometer, badolja, badtermometer, Bepanthen/Inotyol till rumpan.
    En varm och go overall är perfekt för vagnen och babyskyddet.

Hoppas det hjälper någon kanske?

Det hjälper JÄTTEMYCKET!!! Tack för bra tips! Kommer nog gå på din lista, den känns vettigare än många andra jag läst... :) 
    Linda8110 skrev 2015-10-19 06:00:52 följande:

Gud nu har jag varit hemma sjuk en vecka och måste gå och jobba idag... Sjuk fortfarande... Helt kallsvettig och snorig... Elände! Börjar med en härlig dag 7.30-18.30... Hurra! Bitter? Nä inte alls haha

Usch, din stackare :( Hoppas att dagen går ok i alla fall. Berätta gärna hur det gått. Ta inte ut dig för mycket och tänk på din stackars kropp! 
  • Cyanea

Idag när jag var på jobbet träffade jag två av de andra gravida tjejerna. Den ena jobbar bara på måndagar, den andra är någon form av praktikant hos en deltidsarbetande, så vi brukar inte direkt ses. Den ena är i v. 31, den andra i v. 27. Gissa vem som är överlägset störst? Yep - jag XD Jag som inte tycker att jag är så himla stor! Det är bara att konstatera - det är svårt att se sig själv med rättvis blick ;)

Här är dagens mage, tagen idag i v. 25+2. Herregud vad tiden går fort men ändå står helt stilla. Jag fattar inte hur det går ihop, men så känns det... 

• Cyanea

Jag råkade se förra veckans och denna veckans magbilder bredvid varandra, så jag måste bara lägga upp en jämförelse! Tror att den största skillnaden är att Liten ligger mycket längre fram i magen den här veckan, men det känns ändå galet att det kan hända så mycket på bara en vecka!! Sen syns det förstås mer när man har samma kläder på sig...! 

• Cyanea

Hej tjejer!! Var är ni? Jag saknar er <3 Mår ni alla bra? Vad händer i era liv? 

Här är jag mitt på milstolpen 100 dagar kvar :D 

Kram på er! 

• Cyanea
    Love is everything skrev 2015-10-21 15:50:23 följande:

Under 100 idag! 99 dagar kvar...

Woho!!! Härligt - grattis till den milstolpen :D Har du satt någon ny, eller njuter du bara av att ha nått så långt? 
    maka011 skrev 2015-10-21 17:13:34 följande:

Frånsett en eländig förkylning går det bra. Var hos sjukgymnasten idag. Ska få hyra en tens apparat. Hur går det själv?

Jäkla förkylning :( Det kan inte alls vara kul när man är gravid också med allt annat man känner av ;) Åh, hoppas att den funkar bra! Berätta gärna hur det går med den, är jättenyfiken! 

Det är rätt bra, tack :) Fogarna har inte känts så överdrivet de senaste dagarna, så jag njuter av att bara känna mig otymplig och lite öm. 
    Poffa skrev 2015-10-21 17:24:02 följande:

Grattis till er som har under 100 dagar kvar! Själv har jag 2 veckor dit Ser fram mot nytt UL nästa vecka i alla fall.

Med magen är allt toppen men jag har fått sån jäkla rinnsnuva och nu ont i bihålorna. Har trånga gångar och brukar använda Nasonex men nu vågar jag inte det. En Bm har sagt att det är okej en annan och en läkare säger nej. Vad fasan ska man tro på!? Är det någon som har något tips förutom nässkölj......

Tack så mycket! Tycker att det känns som att det var för bara ett par dagar sedan jag hade två veckor kvar och att tiden gått relativt fort (trots att den samtidigt stått still...), så förhoppningsvis går det fort för dig också :D Vad spännande med nytt UL! Något särskilt ni ska kika på? 

Men inte du också :( Usch för att vara sjuk! Det finns några nässprayer som bara är koksalt, eventuellt Rennäsans? När jag var yngre och hade mycket problem med astma och förkylning satt jag med ansiktet över ångande vatten och andades in, det lindrade något.
  • Cyanea

Måste bara visa dagens höjdpunkt ^^

Var på jobbet idag, och vid lunch kom plötsligt 4 "gamla" studenter förbi på överraskningsbesök. De tog studenten i somras. De hade hört ryktesvägen att jag väntade barn, så de hade köpt en liten bomullsoverall och ett par sockar! Jag blev alldeles rörd och berättade tårögt att det är Litens allra första plagg. Då började två av töserna att gråta :'D 

Där och då kände jag mig så oerhört lycklig. Tänk vilka underbara människor jag har privilegiet att lära känna genom mitt jobb. Tänk vad mycket kärlek man kan få när man lägger hjärta och själ i ungdomarna. Jag har världens bästa jobb, och jag är så lyckligt lottad. 

• Cyanea
    Poffa skrev 2015-10-21 19:55:31 följande:
    Vilka underbara tjejer! Så himla gulligt av dom.

Tack för tipset om ångbadet ska testa det.

Vi ska göra sk. Notch ultraljud. Mätning av flödet i navelsträngen om jag har förstått rätt.
    Visst är de :') Behöver jag säga att jag grät floder när de tog studenten och att jag saknar dem jättemycket...!

Hoppas du hittar något som hjälper. Grejen med Nasonex verkar vara att det inte gjorts studier på gravida, de vet helt enkelt inte hur det påverkar. Förmodligen inte alls, men det är väl därför man får så olika rekommendationer. 
    Love is everything skrev 2015-10-21 20:56:24 följande:

Tack! Även om det känns som en milstolpe så känns nästan hundra dagar som jättelångt kvar... Aldrig är man nöjd! :-P

Min enda milstolpe är ultraljudet v. 30-32 för att förhoppningsvis få se att cystorna är borta i hjärnan...

Som erfaren nässpraysberoende sedan många år tillbaka (lyckades sluta helt i februari i år men sen var det dags igen efter ett par veckor in i graviditeten) har jag testat det mesta. Gått från starkaste Otrivin i många år ner till nezeril babynässpray. Nu kör jag Nezeril 0,5 och skulle aldrig klara mig utan. Jag har blivit ombedd av alla läkare jag stött på under mina år att sluta helt och bara hålla mig till kortisonnässpray gärna Nasonex. Allergiker tar ju det så jag skulle aldrig tro att det är fel att använda det vid en förkylning!

Hahaha, eller hur!! Jag minns för 20 veckor sedan när målet var första VUL, sen v. 12... Det känns nog alltid långt ;) Vi får väl försöka hitta på grejer här i tråden för att fördriva tiden ;) 
    nesistas skrev 2015-10-22 22:48:47 följande:

Hej alla fina! Vi flyttade igår och är galet trötta här, det står flyttkartonger överallt....
    Ikväll fick maken uppkopplingen att fungera, tjoho Cool

Vilka fina magbilder Love is everything och Cyanea! Det går verkligen fort nu, även min mage har växt jättemycket och det blir allt tydligare hur Liten vänder sig och rör sig. Förra graviditeten kände jag tydligt när bebis hade hicka och hur han liksom skakade på sig med jämna mellanrum. När han väl var född såg jag honom ruska på sig likadant, när han hade kissat i blöjan. Haha, då förstod jag vad han hade gjort i magen Gravid  Det var ju när han kissade som han skakade på sig Skrattande

Mitt i flyttröran fick vi hämta hem vagnen också, så nu står den här bland kartongerna och bara skiner helt ny. Så fin. Kan inte låta bli att låtsasköra den lite i rummet och längtar tills den ska få användas...

Kram på er! Nesistas

Grattis till flytten :D Hoppas att det känns så bra som ni hoppats på. 

Det är härligt när magen verkligen syns, tycker i alla fall jag, så man vet vad det är som händer :) Har också börjat känna hicka <3 Hihi, det låter så himla gulligt när du beskriver skakandet! Har du känt nuvarande bebis göra så också? 

Åååååh, vill också ha en vagn!! Längtar efter att köpa vår. Vi kanske gör det lite tidigare i alla fall, bara för att jag längtar...! 
    maka011 skrev 2015-10-22 22:58:18 följande:

Åh idag når längtan nya höjder. Fick glädjebesked att min vän fått en pojk idag. Åh vad jag längtar tills det är vår tur. Februari är en evighet bort. :(

Oj, det låter himla jobbigt! Som att man inte längtar så enormt redan ;) Snart din tur, vännen. Nu är vi ju på väg mot jul, och då brukar tiden alltid springa iväg tycker jag. Hoppas att det är så i år också! 

• Cyanea
    maka011 skrev 2015-10-23 21:15:32 följande:

Nån mer än jag som drabbats av ett djävulskt sug efter sötsaker? Jag är så gottesugen så jag tror jag smäller av. Inte hela tiden, tack och lov, men väldigt ofta.

JA!!! Helt grymt!! Choklad alltså... Jag skulle nog kunna leva på det nu. Choklad och O'boy. XD
    Linda8110 skrev 2015-10-23 22:27:15 följande:

Varit och träffat bebisen på BB Sophia ikväll. Den har varit så slö hela veckan och jag har jobbat sjuk... Inte känt den alls på ett par dagar så kväll åkte vi in. Världens bästa BB! Allt såg tack och lov bra ut <3

Vad obehagligt, men skönt att det gick bra och att du känner dig trygg med BB. Hoppas du kan vara lugn nu och att bebisen kommer igång och lever rövare därinne ;) 
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015