Linda8110 skrev 2015-09-24 19:20:02 följande:
Vi kan konstatera att vi är lika knäppa ;)
Det är vi, och kanske är det därför vi har en så bra tråd :P
Love is everything skrev 2015-09-24 20:13:08 följande:
Grattis till finfina ultraljud!!
Känner av lillpojken hela tiden, vilken skillnad från förra gången! Känns utanpå och han krånglar ordentligt, hickar nästan varje dag. Vilket mirakel man bär på! â¤ï¸
Tack så mycket! Åh, myyyyys!!! Hur känns det när han hickar? Har inte känt av det från Liten än.
Linda8110 skrev 2015-09-24 21:17:35 följande:
Åh jag vill också! Känner fortfarande bara kittel, men det kommer väl ;)
Klart det kommer, och en vacker dag säger det BONK!! ;) Så himla märklig känsla, ibland är det nästan som att det "borde" göra ont men utan att faktiskt göra ont.
nesistas skrev 2015-09-24 23:11:12 följande:
Å så fina bilder på Liten Cyanea!
Tack :D <3
Ananas skrev 2015-09-25 10:58:03 följande:
Grattis till era UL! Vad mysigt!
Jag känner också av bebis mkt nu. Det blir så mkt mer verkligt att det faktiskt bor någon i min mage då.
Hur länge planerar ni att jobba? Jag planerar att vara ledig en månad innan BF. Mest för att jag vill vara lite ledig över jul & nyår och att det då inte är mkt ide att gå tillbaka innan bebis kommer LÄNGTAR!
Härligt med rörelser :D
Oj, jag hoppas på att kunna jobba så mycket och så länge som möjligt eftersom jag bara precis börjat med 25% efter så lång sjukskrivning. Tänker mig att jag kommer gå terminen ut, sen börjar nästa någon vecka eller två in i Januari. Då passar det nog bra för alla inblandade att jag drar mig hemåt. Men jag vet inte riktigt! Det blir ju, som du säger, inte mycket tid kvar där efter all julledighet, och den hoppar jag ju verkligen inte :)
Love is everything skrev 2015-09-25 11:42:58 följande:
Hur högt går eran livmoderkant? Tycker den varit kring navelhöjd länge, men nu känner jag den ca 8 cm över, känns som högt... Iofs är han ju ganska stor, men hur ska den få rum och växa 17 veckor till?! :-O
Oj, bra fråga. Känner inte riktigt toppen, men den går några centimeter ovanför naveln. Kan känna sparkar ibland från högre upp än jag visste att livmodern var ;) Magen kommer väl inte att växa så mycket till på höjden, utan utåt?
Lady1986 skrev 2015-09-25 12:15:03 följande:
Grattis till fina ultraljud! :) Jag kommer att söka havandeskapspenning. Hoppas verkligen att jag får p.g.a. foglossning och att jag arbetar med de yngre barnen, och då går jag i mitten på december isf.
Tack så mycket!! Låter bra med havandeskapspenning, det måste du väl kunna få? Det är ju ett jättetungt arbete du gör! Håller tummarna för att det inte blir problem i alla fall :)