Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
Testat att lägga in bilden igen!
Testat att lägga in bilden igen!
Nähä! Varför vill inte bilden hänga med...?
Jodå - bilden är med!!! Och vilken fin kula :D Den är ju alldeles alldeles lagom och rund <3
Jag menade förstås v 20, 19+0 idag. Blev visst lite ivrig där
Igår tog vi beslut om att jag går tillbaka i tjänst - YES!! För första gången sedan jag sjukskrevs den första december jobbar jag för pengar!! Det känns som en jätteseger efter det här året. Nu hoppas jag på att jag kommer hinna gå upp i fler procent innan jag går hem. Just nu jobbar jag bara 25%, det vore alldeles fantastiskt om jag hann upp till 75%. Har varit sjukskriven så länge nu att jag kommer få gå ner i ersättning från FK, så det kommer hjälpa den sparsamma hushållskassan med varje liten krona extra jag får in. Vi har inte dålig ekonomi direkt, men det tär verkligen på reserverna när den ena parten går på sjukpenning en längre tid.
Just nu ligger jag och "vilar lunch" och Liten både sparkar och rullar runt därinne. Då är jag fullständigt lugn och så fruktansvärt lycklig att det gör ont. Min fina, älskade lilla bebis... <3 <3 <3
Idag ska vi till BM :) Känns alltid som en seger när man får gå på alla förinbokade UL samt träffar med BM. Att inte behöva boka av dem för att barnet är borta. Även om vi inte får se bebisen idag så hoppas jag ändå att hon kan lyssna på hjärtat. Får se :)
Fått lyssna på pyrets hjärta för första gången idag :) Häftigt!
Usch, imorrn ska jag till Östra igen för nytt VUL :S Vi blev tillfrågade på RUL om jag kunde tänka mig att ställa upp i deras studie om livmodertappar och förtidiga födslar, och det var så självklart för mig att ställa upp. Nu ska jag på andra kollen imorrn och känner att det är mer ångestladdat än jag kunnat tro. Förmodligen kommer jag få kika lite på Liten igen, men på sätt och vis stressar det mig. Det såg ju bra ut på RUL, jag vill ju inte få reda på att något är fel nu!
Aldrig är man nöjd XD
Tack, Linda8110, du är så klok och har så rätt.
Kom nyss hem från Östra, och det har gått jättebra! De började med vanligt UL för att se så Liten mådde bra, och det gjorde hon! Lagom med fostervatten, hjärtat slår fint och hon låg och grejade hela tiden <3
Efter det gjordes VUL för att dokumentera själva tappen. Den var stängd och såg fin ut :D Just tappen och fostervattnet är en ny noja jag har. Jag får för mig att jag läcker vatten så fort det är mer flytningar än normalt, och när jag får lite ont nertill tror jag att det är tappen som öppnar sig...! Jag skäms bara jag skriver det, det är så dumma tankar, men så är det.
Så, som tack för att jag ställde upp i studien fick jag alltså ett extra UL med bedömning av Litens allmäntillstånd samt två fina foton att ta hem! Bra deal tycker jag :D
Liten var inte riktigt med på att ta en bild i profil, så det här var det bästa BM fick till ;) Hon ligger och håller om näsan XD (huvudet till höger).
Vink-vink hälsar Liten till alla fina människor härinne :D <3