Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
Bläää nu är jag verkligen inne i en negativ period. Två veckor kvar till RUL och jag är på något sätt övertygad om att bebisen inte lever längre... Kommer bli låååånga två veckor!
Bläää nu är jag verkligen inne i en negativ period. Två veckor kvar till RUL och jag är på något sätt övertygad om att bebisen inte lever längre... Kommer bli låååånga två veckor!
Åh hjärtat :( Ta en dag i taget till att börja med. Man vet aldrig när det vänder. Har du lika stor tur som jag börjar du känna bebisen mer inom kort, det lugnar i alla fall mig när jag är som mest nojig.
Du har sett den leva, eller hur? Det ska mycket till för att det ska gå fel nu. Det är klart att den mår bra därinne!
Stor styrkekram <3
Tack för era fina ord <3
Ja vi ligger lika i tiden, 16+4 här idag. RUL 14/9. Två låååånga veckor dit!
Kram!!!
Ja ni är bäst :)
Varit på föreläsning kring kejsarsnitt på BB Sophia ikväll. Otroligt bra, proffsigt och spännande. Kommer ge önskemål till min BM om att få snittas där. När jag satt där bland alla gravida kvinnor så kom jag på mig själv med att tänka att varför sitter jag här? Jag kan ju ändå inte få barn. Galet hur hjärnan fungerar!
Grattis till er som haft lyckade RUL samt fått veta att ni väntar små gossar :) Jag är ganska säker på att även jag gör det även om det är ett par veckor kvar till vårt RUL. Men mest av allt hoppas jag bara att allt ser fint ut. Ni ska se att både cystorna och eventuella hål i hjärtat har rättat till sig till nästa gång :) Kram
Grattis till er som haft lyckade RUL samt fått veta att ni väntar små gossar :) Jag är ganska säker på att även jag gör det även om det är ett par veckor kvar till vårt RUL. Men mest av allt hoppas jag bara att allt ser fint ut. Ni ska se att både cystorna och eventuella hål i hjärtat har rättat till sig till nästa gång :) Kram
Usch nu har jag också googlat en massa SÅÅÅÅÅ dumt.
Läser att det finns en högre risk för kromosomavvikelser vid hjärtfel... så trots att vi hade låg risk vid KUB så känner jag mig orolig. Fy att behöva vänta ända till måndag för nästa koll!!
Tack snälla Linda 8110! <3
Jag är tyvärr lite googlenarkoman.... kontrollmänniska ut i fingerspetsarna. Ska försöka att inte tänka så mkt & glädjas åt vår lille kille...
Vilken morgon... Var så orolig att tårarna forsade när jag väl kom in på rummet, men oron blev kortvarig. Liten ser kanonfin ut! Exakt lagom i storlek, fin delad hjärna, välfungerande hjärta, två njurar, en urinblåsa och en magsäck <3 Nu har jag pustat ut och är så enormt lättad och lycklig.
På slutet frågade vi om hon kunde se könet, och det kunde BM. Vi väntar en liten FLICKA!!! Jag är glad vad det än blir, det spelar ingen som helst roll, men det känns ändå häftigt att det verkar bli det jag känt på mig sedan veckan kring då jag plussade. Bara att veta vad det är för kön gör att det känns så mycket verkligare. Nu är det en Dotter jag väntar <3
De senaste dagarna har jag inte känt så mycket rörelser, vilket oroat mig enormt. På ultraljudet låg hon med fötterna uppåt, så jag antar att det förklarar saken. Den vägen nåt hon än så länge ingenting med direkt känsel, hon är lite för liten, så därför känner jag bara när hon "knölar runt". Under hela undersökningen låg hon och grejade för fullt - underbart att se!!!
Kram på er fina medsystrar - tack för att ni finns och peppar när det behövs <3 <3 <3
Jääättestort grattis till alla lyckade Ul och Rul även fast några av er fått lite blandade resultat ! Fläckar och cystor kan växa bort som redan sagts så jag håller båda mina tummar för att detta skett vid nästa ul.
Vi fick ju veta ganska tidigt att det var en lillasyster på g och för mig gjorde det varken till eller från, men jag tror att min man hade satt hoppet till en son. Jag känner att det ibland kan vara lättare att relatera till saker i barnens uppväxt om man är av samma kön då man eventuellt gått igenom liknande situationer.Tror att det mest har att göra med att jag har en önskan att skydda och vara den bästa föräldern som jag kan och att det man själv vet känns säkert och hemvant.
Fick ingen åthutning av bm angående vikten och både blodtryck, hb och blodsockervärdet var exemplariskt. Hon vet om min oro för att få ett stort barn igen och kunde redan nu säga att min livmoder är större än vad mina veckor är. Hon menade att vi kanske rent genetiskt är betingade att få stora barn, men det får tiden utvisa. När dottern skypeade med mormor och morfar fick jag veta att 3 av 5 bröder på min fars sida var runt 5 kg när de kom ut - så det kanske ligger något i det där med arv ändå . Nu ska jag bara göra allt i min makt (mat och rörelse) för att få ett normalstort barn.
Snart går jag av mitt pass och ska ut i solen och njuta lite - hoppas ni andra kan göra det också .