• Linda8110

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Cyanea skrev 2015-09-27 20:08:25 följande:
    Tack! Men nu skojar du - du är ju hur fin som helst i kroppen med värsta fina kulan! Man ser väl alltid bredare ut när man har en härlig kalaskula på magen, men det är ju det som är poängen ;) 

Svår fråga med träningskläder... Det är väl antingen tajts (som du skrev) eller någon form av mjukisbyxor/harembyxor. Men man behöver inte vara så jäkla snygg på gymmet, man kommer ju ändå bara dit för att svettas och bli röd i ansiktet...!  
    Haha men man måste ju känna sig bekväm i alla fall :) Jag är en succer för träningskläder så det känns illa att måsta ta på sig bomullstajts från HM haha men som tur är så ska jag få ett hemmaprogram så sedan kan jag träna naken om jag vill haha!

Jag har fin mage från sidan, men har sedan innan (och ännu mer nu) rejäla kärlekshandtag så blir inte så snyggt med alltför tajt klänning ;)
  • Linda8110

Fick en sådan söt mössa av svärmor idag som hon virkat och haft till ett par av sina barn. Välbevarad och otroligt söt!

• Linda8110

Går in i v.22 på torsdag och börjar få panik över det här med försäkringarna! Visst är det på torsdag jag kan teckna en eller är det nästa torsdag när v.22 är fullgången och v.23 börjar? Måste man skicka något sorts intyg till försäkringsbolaget man väljer? Herregud vad mycket det finns att välja mellan!

• Linda8110

Tack för info! Vi ska definitivt ta betalvarianten, mycket bättre om något går fel och den kostar ju nästan inget. Vi har dock inte bestämt oss för vilken ännu. Lutar väl kanske åt samma som vi har i hemförsäkring för att ha allt samlat. Dock så är vi inte helt nöjda med dem så har funderat på att byta, haha, GAHAAA alla dessa beslut! Haha

• Linda8110
    Cyanea skrev 2015-09-29 08:47:12 följande:

Försäkringen glömde jag fullständigt bort, så det var bra att ni påminde! Har nu ansökt om Länsförsäkringars plus-variant. Har allt annat hos dem och har hittills aldrig varit besviken. De kan vara lite dyra, men jag upplever att de ersätter mer också. 

Nån som vet om jag kommer få krångel med detta? Har ju inte skickat in ansökan förrän nu i v. 23... 

Hur gjorde du? Ringde du dem bara och så var det klart?
  • Linda8110

Åh ni är så modiga!!!! Blir så avis! Jag vågar inte ens köpa en body... Vagn har jag sagt länge att vi ska börja testrulla på någon affär, men jag mår illa bara av tanken att gå in i en affär... Bra av er tjejer!!!!!

• Linda8110
    Lady1986 skrev 2015-09-30 11:47:48 följande:
    Så kände jag också innan rul. En kollega som nyss fått barn frågade var och varannan dag om jag shoppat, men det fanns ju inte på världskartan då. Det blev något helt annat efter rul, men hade jag inte sett att det var sån rabatt hade vi inte heller köpt nu. Mamma berättade att hon gick höggravid med första (mig) utan att våga handla. En kompis hade tvingat henne att köpa en body till slut haha. Som tur var hade de fått massa saker av pappas syrra :p
    Haha jag trodde också att allt skulle förändras efter RUL, men ack så var det inte... Visst känns det bättre än för typ 5-6 veckor sedan, men jag längtar hela tiden desperat framåt för att vi ska nå en vecka där barnet borde gå att rädda utan större men. Tror mycket beror på också att en av mina närmaste vänner förlorade sitt barn i magen i v.40. Samt att en annan kompis barn föddes i v.24 och dog... Känns långt kvar till nästa UL i v.32!
  • Linda8110
    Cyanea skrev 2015-09-30 16:34:45 följande:
    Ooooh, den är fin!! Grattis till vagnköp :D 

Klart man ska handla när det är rabatt!! Vagn behöver man, och där sparade ni ju in massor med pengar. Jag ser egentligen inte varför man ska fega (som jag verkligen gör), det finns ingen anledning. Allt ser ju bra ut än så länge, och de flesta kritiska stadier är passerade med råge :) 
    Linda8110 skrev 2015-09-30 07:12:50 följande:

Åh ni är så modiga!!!! Blir så avis! Jag vågar inte ens köpa en body... Vagn har jag sagt länge att vi ska börja testrulla på någon affär, men jag mår illa bara av tanken att gå in i en affär... Bra av er tjejer!!!!!

PRECIS så känner jag också. Har inte köpt något och har svårt att gå in i babyaffärer. Men det börjar ju bli dags nu. Usch, kram på dig <3 Det kommer gå bra. Hähä :D Jajjamensan - massor av konstiga drömmar! 
    Jag blir inte förvånad att du är likadan haha
  • Linda8110

Igår tränade jag med en PT. Har i stort sätt knappt tränat alls sedan vi påbörjade IVF samt speciellt inte det senaste halvåret. Jag har nu sagt upp mitt gymkort för jag går ändå inte dit i nuläget, men av PT'n fick jag ett hemmaprogram som är bra för gravida. Kanske kan man orka 1-2 gånger i veckan här hemma i alla fall. Det KÄNNS i kroppen idag att jag körde en timme under pisk igår hahaha

• Linda8110
    Cyanea skrev 2015-10-01 15:05:36 följande:
    Du är väl över v. 22? Eller vilken vecka är du i nu? För efter v. 22 går det att rädda de som föds för tidigt :) Vet att det inte alls lugnar (framförallt med tanke på din erfarenhet), men det kan gå hur bra som helst från och med nu :) Jag visste inte ens att man gör fler UL! Vad är det för UL? Och heja dig som börjat träna :D 

Om det är till någon tröst (vilket det säkert inte är, men vi måste ju bryta dessa tråkiga historier ;) ) så jobbar jag med en tjej som är tidigt född. Tror att hon är född i v. 23 för 35 år sedan. Hon har bara ett enda men efter det, och det är synen. Hon är blind på ett öga och ser väldigt dåligt på det andra, men ALLT annat är helt normalt. Och hon är en av de finaste människor jag känner :) Det kan gå jättebra. 

Hoppas att du snart kommer känna att det knölar runt i magen ofta, då tycker i alla fall jag att det är lättare att slappna av. Då är liksom allt som det ska :) 
    Japp gick in i v.22 idag! Jo jag vet att det finns en teoretisk chans att kunna rädda ett barn i detta nu, men det är ändå för tidigt. Dock så är jag mer rädd för plötslig spädbarnsdöd i magen än att pyret ska födas för tidigt. Härligt med din fina vän som är född så tidigt och att det gick bra :) Nog knölar det runt i magen nästan varje dag. Längtar efter rediga kickar :)
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015