Cyanea skrev 2015-10-01 15:05:36 följande:
Du är väl över v. 22? Eller vilken vecka är du i nu? För efter v. 22 går det att rädda de som föds för tidigt :) Vet att det inte alls lugnar (framförallt med tanke på din erfarenhet), men det kan gå hur bra som helst från och med nu :) Jag visste inte ens att man gör fler UL! Vad är det för UL? Och heja dig som börjat träna :D
Om det är till någon tröst (vilket det säkert inte är, men vi måste ju bryta dessa tråkiga historier ;) ) så jobbar jag med en tjej som är tidigt född. Tror att hon är född i v. 23 för 35 år sedan. Hon har bara ett enda men efter det, och det är synen. Hon är blind på ett öga och ser väldigt dåligt på det andra, men ALLT annat är helt normalt. Och hon är en av de finaste människor jag känner :) Det kan gå jättebra.
Hoppas att du snart kommer känna att det knölar runt i magen ofta, då tycker i alla fall jag att det är lättare att slappna av. Då är liksom allt som det ska :)
Japp gick in i v.22 idag! Jo jag vet att det finns en teoretisk chans att kunna rädda ett barn i detta nu, men det är ändå för tidigt. Dock så är jag mer rädd för plötslig spädbarnsdöd i magen än att pyret ska födas för tidigt. Härligt med din fina vän som är född så tidigt och att det gick bra :) Nog knölar det runt i magen nästan varje dag. Längtar efter rediga kickar :)