• nesistas

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

maka011 skrev 2015-06-30 10:24:46 följande:

På vul idag fick vi se våran böna. 11-12 mm lång och med ett fint pickande hjärta. Är nu utskriven från carlanderska och väntar på att mvc ska ringa upp så jag kan bli inskriven där istället. Frågade om missfallsrisken. Hon sa att nu när vi sett hjärtslag och att hen följer växtkurvan så är det nästintill som att ha passerat v. 12. Fortfarande en liten risk, men betydligt mindre än innan. Har idag för första gången vågat smaka på orden "jag ska bli mamma". :)

Stort grattis!! Så härligt att höra! Solig
    Imorgon är det min tur, börjar bli riktigt nervös nu.... Håll tummarna att allt är bra!

• nesistas

Hej alla fina systrar!

Förlåt att jag inte uppdaterade igårkväll men låg hela kvällen med jätteont i magen, troligen gaser och luft i tarmarna. (Anar lite hur stackars bebisar med kolik har det, fy fasen vad ont det gjorde). Bättre idag, puh.

Vi var på VUL igår hos jättegullig BM på IVF Stockholm och fick se vårt lilla pyre med ett starkt pickande litet hjärta. BM sa att det såg jättefint ut och hennes känsla var att det är en liten tjej. Hjärta Vi skrattade och frågade hur hon kunde se det så tidigt, och hon skrattade också och sa att det var en känsla hon hade. Skrattande Vi är så klart glada vad det än är, men innersta önskan är ju en liten lillasyster till blivande storebror.... Så oändligt skönt att få se pyret, det finns, det lever och växer! Först nu kan känslan sjunka in och vi vågar landa i tanken, jag är faktiskt gravid igen!! Så glad, så tacksam, så ödmjuk inför livets längtan efter sig självt.

Stor kram till er alla

• nesistas
    maka011 skrev 2015-07-03 19:51:17 följande:

Då var de första mammabyxorna inköpta. Den här gasbollen fixar inte vanliga byxor just nu. May I say att preggobyxor är gudsgåva till mänskligheten. ;)

Skämt åsido, men hjälp vad svullen jag är. Känner mig typ som Pumba. Maken försöker vara stöttande men jag känner mig jätteful. Var liksom ingen lite kicka från början. Ser ut att bara ha några veckor kvar istället för bara några gången.

Haha, även jag sitter hä med första mammabyxorna inhandlade. Fyndade sommarbyxor i linne från HM (nätbutiken) som sitter helt perfekt. Så skönt för stackars ballongmagen!! Gravid Förra graviditeten klarade jag mig utan mammabyxor de första 3-4 månaderna utan problem. När jag var i 8:e månaden hade jag fortfarande en liten diskret mage. Herregud, hur stor kommer jag bli den här gången...?

grattis Linda 8110! Glad

Vad härligt att vi är så många här som ligger lika i tid. Glad att ni finns här allihop, stor kram och trevlig helg. Ta hand om er i värmen! Cool
  • nesistas
    Love is everything skrev 2015-07-06 20:10:22 följande:

Symtomen försvinner ett efter ett, känner enbart molvärk nu.......
    Behöver lite tumhållning inför ultraljudet imon!

Såklart vi håller tummarna!! Allt kommer gå bra!
    styrkekramar
  • nesistas
    Poffa skrev 2015-07-07 15:44:04 följande:

Hakar gärna på här. Vul igår och allt var perfekt i vecka 8+2.

Vi har kämpat för det här pluset i 6 år.

Grattis och varmt välkommen hit! Vet hur det känns, kämpade 8 år för det första plusset och längtat och kämpat nästan lika länge för syskonplusset (v 8+1 idag)...

Ananas, jag mår lika pyton skönt att inte vara ensam. Känner mig konstant åksjuk men har tack och lov inte spytt än. Har en ständig sur smak i munnen som gör att jag tycker det mesta i matväg verkar oaptiligt. Fler som upplever samma sak? Magen verkar ha minne sen förra ggr för den växer mycket snabbare denna graviditeten. Tur att jag snart har semester för den här kulan kan jag inte gömma många dagar till. Herregud...

Imorgon har vi inskrivning hos BM, så många ggr jag gråtit och aldrig trott att jag skulle få uppleva en graviditet igen. Och nu är vi här. Långt kvar till mål men så tacksam att vi kommit ända hit.

kram på er Nalle
  • nesistas
    maka011 skrev 2015-07-08 18:47:52 följande:
    Pyret lever! Hade även vuxit ca 7 mm. :) Allt såg bra ut. Fick en jättebra läkare som själv gjort ivf. Hon var SÅ bra att prata med. Väntar bara på besked om urinprovet visade något. kan lika gärna vara hederlig växtvärk. Men satan vad ont jag har haft idag.
    Skönt att höra, stor kram!
  • nesistas
    Cyanea skrev 2015-07-17 16:38:54 följande:

Jag känner att jag inte har koll på er, ni är inne så sällan :P Hur är det med er allihop? Kram! 

Hej alla! Vecka 9+4 idag och illamåendet börjar bli aningen bättre nu. Mest glad att den äckliga sura smaken jag konstant haft i munnen de senaste 3 veckorna har försvunnit. Konstiga saker som händer i kroppen! Visste inte vad det var och googlade och fick massa träffar på samma grav symptom. Glad att det försvunnit för det var värre än illamåendet. På onsdag nästa vecka har vi läkartid och nytt UL, om allt ser bra ut då kommer vi berätta för Stora att vi kanske kanske kommer bli en till i familjen i februari. Väldigt svullen i magen (fortfarande mest tarmar) och varvar mellan mammabyxorna när magen är som mest ballongaktig och resårsnodd i vanliga byxorna när magen är lite snällare. Kommer omöjligen kunna gömma den mycket längre, förundrad att inte Stora kommenterat magen än. Känner mig som värsta Barbamamman.... Gravid

Kram på er alla, ha en fin helg.

• nesistas

Hej alla!

Går in i vecka 11 jag med idag, känns fortfarande helt overkligt. Helnil _ vi ligger visst exakt på samma dag, roligt! Glad

På onsdag har vi läkartid och nytt VUl, tre veckor sedan förra ggr så nu måste det ha hänt mycket. Hoppas allt ser bra ut.... Mår inte alls lika illa på morgnarna längre men är fortfarande väldigt känslig för blodsockerdippar och behöver äta lite och ofta.

Hur ser magarna ut för er? Det är verkligen stor skillnad denna graviditet och förra. Då hade jag ingen mage alls förrän i 4-5 månaden och den var sedan liten i princip hela tiden fram till sista månaden. Nu kan jag inte knäppa byxorna och har svällt runt om, känns som jag har en livboj runt höfterna. Tur att jag hade kvar det gamla bellabandet. Min räddning just nu. Gravid

kram på er

• nesistas

Hej alla,

UL igår gick jättebra, pyret växer som h*n ska och jag ligger exakt på dagen enligt plan, BF 2016-02-14.  Läkaren sa att risken för missfall nu är minimal så han tyckte absolut att vi kunde berätta för stora. Så äntligen äntligen kunde vi berätta för stora igår att om allt går bra blir det ett syskon efter vintern. Stora blev jätteglad och sa att h'n helst ville ha en lillebror men det gör inget om det blir en lillasyster heller, klappade på magen och sa glatt att det kändes att bebis sparkade Måste såklart visa en bild också.... Den verkar hamna på fel ledd men det går nog att se ändå

kram på er, Nesistas

• nesistas

Tack söta ni!! Hjärta

Såklart vi håller tummarna för er imorgon helnil_ och Linda8110!! Allt kommer gå jättebra!

Cyanea, en stor peppkram till dig. Förstår din oro men försök lita på vad som känns i kroppen, allt är säkert som det ska! Stor kram Nesistas

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015