Cyanea skrev 2015-09-16 22:37:35 följande:
Nämen fy :( Usch, lyssna inte på sånt. Vet att det lätt glider in och sätter sig på hjärnan, men försök att ta det för vad det var - något som hände en bekants bekant. Tänk så här istället - ditt RUL kan vara en av de sista gångerna (om inte DEN sista gången) du får se bebis innan förlossningen :D Och pyret mår uppenbarligen bra idag. Det kommer gå bra.
Ananas skrev 2015-09-16 17:49:44 följande:Jag känner också ganska lite just nu. För några veckor sedan var det mer och nu är det med som det bubblar långt ner i magen igen.... konstigt vad det kan ändra sig!
Ja, galet när du skriver så Cyanea! Men på ett positivt sätt då Att om bebis snart föds så är det står chans att han klarar sig.... han är ju yttepytteliten fortfarande, ca 500 g och 20 cm lång.... hoppas innerligt att han stannar till januari!!
På sätt och vis är det lugnande att det inte bara är lugnare i min mage. Då är det säkert som det ska. Men det är väl så att det fortfarande är gott om plats att lägga sig på och inre organ inte har någon vidare känseluppfattning. Märkligt.
Jag ska vara modig och ställa den idiotiska frågan: Vad har man en gravidförsäkring till? Haha, ja, störda är nog rätt uttryck ;) Hopplöst det här! Jovisst, oron har inte så mycket med logik att göra... Det är väl inte förrän i v. 26 man ska känna barnet dagligen, och då ett par gånger per dag? Suck. Ett fint RUL är ju en så stor garanti för att det kommer gå bra som man kan få, så varför oroar vi oss ens?
Tack vännen, och kram <3
Om det är så att man ska känna barnet 2ggr/dag från v.26 så längtar jag inte dit haha! Fatta paniken varje dag när man sitter där och räknar och får panik om man glömmer bort om det var imorse eller igår morse som dagens nummer 1 spark kändes ojoj haha! Vi kommer bara bli mer störda med andra ord ;) Vilken vecka är du i nu igen? Går in i v.20 här idag. Känns som en milstolpe!
Idag ska jag börja jobba igen! Blandade känslor, men skönt att slippa fundera hela dagarna.
Kram