-
Förlåt mig, men Hahaha!!! Vilken dröm!!! Vilken press att "få tillbaka en bebis in i magen igen" XD Du är underbar! <3Ananas skrev 2015-08-19 18:44:33 följande:Hua! Ingen rolig dröm. Jag drömmer ingenting... men minns att jag gjorde det förra graviditeten, så det kanske kommer senare. Minns en konstig dröm som verkligen satte sina spår. Jag längtade efter bebis sååååå, så jag plockade ut den själv... sen när den var ute såg jag att den ju inte var jätteliten och inte alls färdig, och då blev jag sjukt stressad över hur jag skulle "få in" den igen... helknasigt!Det där känner jag också igen, fast har mest drömt att jag ätit mögelostar och skämd mat. Så himla märkligt! Undrar varför man drömmer så mycket när man är gravid?maka011 skrev 2015-08-19 20:51:53 följande:Don't get me started. Drömmer jätte mycket hemskheter. Många gånger att jag dricker alkohol och så vaknar jag med vild panik och ångest.
-
Har tänkt försöka få igång någon typ av sexliv igen, men fick en kalldusch imorse :( Orgasm ger mig uppenbarligen sammandragningar. De kändes inte på något sätt inuti, utan jag blev bara stenhård på magen. Det gillade jag inte alls.
Har läst så många gånger att det är normalt och ofarligt men hade ändå önskat prata lite med BM om det, men det går inte att nå MVC idag alls av någon anledning :( Surt. -
Tack för svar! Vet ju detta någonstans, men efter att ha kämpat så fruktansvärt hårt för det här barnet blir man ju rent ut sagt paranoid...!Helendi skrev 2015-08-20 18:03:29 följande:
Cyanea: det är nog mer regel än undantag att livmodern blir stenhård vid/efter orgasm så det är inget att oroa dig för ( men det kan ju såklart stilla din oro att tala med din bm). Det är inte skadligt för babyn även om det kan vara obehagligt för dig. Gör det som du själv känner är bäst för dig.
GRATTIS till fint RUL!!! Fin liten bebis <3Förlåt ^^ Det är bara så underbart hur vrickad hjärnan kan vara!Ananas skrev 2015-08-20 19:47:08 följande:Cyanea & Linda8110: Haha, inget att skratta åt, det var en superläskig dröm ju!!
Här kommer en magbild i vecka 19 (18+1). Äntligen!
Jämförde mot tidigare graviditet och magen börjar högre upp och är liksom rundare.
Fin mage!!! Väldigt efterlängtad bild ;) Vecka 19 - wow!!! Snart halvvägs :DMen hjärtat - Nej!!! Håller med dig - nu räcker det!!! Skönt att ni är fysiskt ok. Ta det riktigt lugnt ett tag tills du känner dig stabil igen, pressa dig inte i onödan. Om du ger mig din adress kan jag skicka en rulle bubbelplast ;) Usch, massor med kramar <3Love is everything skrev 2015-08-20 21:17:29 följande:Fin mage Ananas!!!
Helendi: Grattis till milstolpen RUL! Härligt att se lilla livet igen!
Huvudvärken sitter i men har börjat med Niferex nu så jag hoppas att det är det som saknas och behövs.
Var för övrigt med om en seriekrock idag på E4:an... Jag och bebis mår bra efter läkarkontroll, men jag är skärrad och psykiskt ostabil nu efteråt känner jag. Bilen är helt mos där fram. När fan ska min otur sluta?!
-
Grattis Linda8110 ;) <3
-
Har pratat med BM idag. Svaren var inte på något sätt nya eller oväntade, men jag tänkte att jag skriver ut dem i alla fall så får ni veta hur rätt ni har ;)
Jag frågade om rörelserna i magen. Jag känner fortfarande väldigt mycket rörelser varje dag och ville försäkra mig om att det inte är något konstigt (har hållit på dagligen sedan MINST ca 15+6 till idag 16+6). BM sa att en del känner så tidigt och att det bara är bra. Inget farligt med det :)
Sen frågade jag om sammandragningen jag fick igår. Hon sa (PRECIS som ni redan sagt) att det är helt ofarligt och att jag inte behöver undvika det.
Så heja er - min expertpanel ;) -
Grattis till dig också! Haha, jag tror att man fattar stundtals, och ju längre gången man är desto oftare ;) Eller så känner jag i alla fall. Sen kommer det säkert som världens chock efter förlossningen :Pmaka011 skrev 2015-08-21 16:44:04 följande:
V 16 idag och jag har nu berättat för mina kollegor. Undrar lite när jag ska fatta att det är på riktigt. Men känner ju varje gång jag reser mig från sittande läge att det är något där.
Tror inte att det är så konstigt. Det beror ju så mycket på hur bebis ligger om man känner något eller inte. Jag har känt till och från i flera veckor men däremellan ingenting alls. Det är fortfarande väldigt tidigt. Fråga på nästa UL hur moderkakan ligger om du inte redan vet.Linda8110 skrev 2015-08-21 17:01:25 följande:Skönt att du känner något! Jag känner ingenting alls längre, så himla konstigt! Skulle jag inte vara lite rund om magen så skulle jag aldrig tro att jag var gravid. Går ju också in i v.16 idag :)
-
Jag har problem åt andra hållet. Mitt hår är normalt sett väldigt fint (alltså tunna hårstrån) och glatt. Nu är det tjockt, riktigt tjockt. Jag är korthårig, så istället för att ha en cool frisyr står håret ut åt alla håll och går inte att göra något med XD Så hugad spekulant kan få min fina hårkvalitet just nu. Jag längtar nästan efter att tappa hår... då kommer det i alla fall gå att göra något med... :P
-
Idag går jag in i vecka 18!!! Helt galet!!! Vet inte varför, men det här är en sån vecka jag väntat på. Har dock ont i blygdbenet idag, misstänker att jag legat dåligt inatt så jag fått lite foglossningar...
Veckans magbild i alla fall! Vägningen imorse var ännu en besvikelse, har bara gått upp 0,2 kg till :( Sedan jag började väga mig kring v. 10/11 har jag bara gått upp ett enda litet ynkligt kilo. Men men, det rättar väl till sig så småningom.
-
Tack ^^ Hoppas verkligen det, för just nu känns det som att min kropp "äts upp". som biolog vet jag att det inte är bra inför förlossningen att ha gått ner i vikt, så jag hoppas verkligen att det kommer. Sen är det ju skönt att inte väga för mycket, tycker redan nu att det är lite tungt och otympligt att gå.Helendi skrev 2015-08-23 09:01:25 följande:
Love - Usch vad läskigt med bilolycka men skönt att allt är bra ned lill*. Förstår att det är oroande. Hoppas nu att Niferexen hjälper dig.
Linda8110: Jo, det där med strålande graviditetshy och hår - pyttsan! Håret är rent utav skit men det var det förra gången också. Du har säkert fått förklarat vad bakåtlutande livmoder betyder men jag skriver ändå : Du kommer att bära ditt barn längre in mot ryggraden vilket i sig ofta leder till att man ser mindre ut och att det kan ta lite längre tid innan man riktigt känner sparkar etc. Just nu kanske du vill få en "riktig mage" men det kan vara ganska skönt i slutet av graviditeten att inte bli så stor och därigenom få helt fel tyngdpunkt med allt som följer av det.
Cyanea - härlig mage! Och vikten kommer nog ska du se. Hur var det med förra?
Jag har ingen sedan innan, detta är första graviditeten :) -
Har en dålig dag idag :( Jag grät när maken skulle gå till jobbet, vilket inte är så snällt med tanke på att han redan är väldigt överbeskyddande över mig. Lagom lätt för honom att gå på ett kvällspass när han dessutom vet om att jag sitter hemma och gråter. Jag hatar verkligen när han är borta hela dagen, jag känner mig så fruktansvärt ensam. Dagar som dessa åker han kring 10.30 och kommer inte hem förrän efter 22.00.
Älskar verkligen att magen syns och att det då och då kommer en vänlig liten buff inifrån men har fortfarande så svårt att se att det kommer att gå vägen. Har jag varit mer aktiv en dag och inte känt så mycket av Liten tror jag genast det värsta - trots att jag inte "behöver" känna den varje dag än. Jag tror fortfarande att något kommer gå snett.
RUL kan inte komma snart nog... 10 dar kvar och det känns som en evighet. Åh vad jag hoppas att allt ser bra ut. Allt har varit fint hittills, men jag är verkligen rädd för att något oväntat ska dyka upp.
Suck... att jag aldrig kan lära mig att släppa kontrollen och lita på att det går bra.
Hoppas att ni andra har en bättre dag än vad jag har. Kramar på er <3