Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd.
Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd.
Moderaterna vill hellre samarbeta med S än med SD i EU..
omni.se/tobe-kritisk-till-sd-i-eu-vill-inte-ha-fler-utspel-fran-akesson/a/RzxWo2
Det är inte ofta jag blir road av att läsa något från Wolods Kräkheter, men ibland händer det!
Det är inte ofta jag blir road av att läsa något från Wolods Kräkheter, men ibland händer det!
Liten påminnelse om vad S står för:
Tre år efter ayatolla Khomeinis maktövertagande hävdade Olof Palme i en debattväxling med Gösta Bohman: "De bygger upp sina demokratiska institutioner med pedantisk noggrannhet."
Så bra det blev.
Tre år efter ayatolla Khomeinis maktövertagande hävdade Olof Palme i en debattväxling med Gösta Bohman: "De bygger upp sina demokratiska institutioner med pedantisk noggrannhet."
Så bra det blev.
Tänk att det fortfarande finns de som röstar på dagens Socialdemokraterna.
En gång ett så bra parti som nu fallit sönder.
Så bra det blev.
Citatet är hämtat härifrån: data.riksdagen.se/dokument/G50999
Olof Palme uttalade sig specifikt om Banisadr hela citatet löper som följer:
"Jag har aldrig försvarat några fångläger på Cuba. När det gäller Iran sade jag, när jag var där första gången, under Banisadrs tid, att man i Iran har byggt upp sina demokratiska institutioner med pedantisk noggrannhet"
Banisadrs var en fransk akademiker och Irans första president. Han var motståndare till att att ha präster i Irans politiska system. Han avsattes efter ett år och gick därefter i exil. Banisadr var efter det att han gått i exil en stark motståndare till Khomeini.
Inlägget säger mer om dig än om S..