Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd.
Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd.
Men på ett halvår har andelen som sympatiserar med SD ökat från 7,7 till 10,4 procent.Även om forskningsteser inte är gudomliga profetior vore det nog nyttigt för de andra partierna att betrakta de röster man tappar till SD som i princip förlorade.
www.expressen.se/ledare/ann-charlotte-marteus/vinn-tillbaka-sd-valjarna-i-tid/
Känns som mer troligt att Socialdemokraterna kan dippa ner mot 20% strecket, Varför? S har händerna bakbundna av det breda samarbetet med MP och det kan gynna SD medans S fortsätter att rasa och SD fortsätter att öka. Och det kan innbebära att SD passera 20% och medans S gå under 20%?.
Kill Bills diagram kan vara intressant om man tittar på siffrorna för S.
Vi ser då att de inte lyckas locka alla som identifierar sig som sossar att rösta på dem utan stapeln för "vad skulle du rösta på" är lägre än stapeln för "vad sympatiserar du med". Det här är ett stort problem för S och om inget görs ser jag inte att det finns någon botten för hur lågt de kan sjunka.
Men om vi tänker oss en typisk SDare. Jag har ju förstått det som att SD:are är missnöjda med nånting med invandringen.
Antagligen tänkte denna innan denna bytte till SD: "nej det här med invandringen funkar inte bra, nu blir det SD".
Om vi är överens så långt, vilka förändringar måste till innan denne person tänker "Nu har jag märkt att det här med invandringen funkar riktigt bra! Nu byter jag tillbaka till C"?
Socialdemokratin är gammal och trött.