Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd.
Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd.
Nu svamlar du. Sverige befäste nyligen placeringen som ett av världens mest innovativa länder. Vad är det som får dig att snacka illa om Sverige?
Ja, ja, på välkänt röd propaganda-maner bestämmer du och regimen hur statistik ska tolkas och vilka siffror som är tillåtna att se.
"Så här ska resultatet tolkas" (kommentarer överflödiga...)
Vi som också känner oss fria tillräckligt för att våga se även de andra siffrorna, som du försöker dölja och förneka, vi ser också precis det som jag har beskrivit.
Det är endast 39% av befolkningen som anser att vi är på rätt väg.
Det innebär hur självklart som allra helst att 61% väljer att inte svara ja på frågan om vi är på rätt väg.
Klarar du inte att utläsa siffrorna 39 i diagrammet?
Klarar du inte att lägga ihop 24 med 36 som då blir 60?
Visst kan även jag erkänna att regim-media som PS m fl på senare tid misslyckats lite mindre än tidigare med sin marknadsföring och med sin propaganda.
När man tidigare misslyckades ännu mera påtagligt så var siffrorna ännu mera skrämmande.
Så sent som 2018 (alltså innan effekten från Covid-krisen) så hade propagandan misslyckats så kapitalt att endast 27% kunde svara ja,
medan hela 73% ansåg sig inte kunna svara ja!
Ja, propagandan och marknadsföringen misslyckas inte riktigt lika mycket i dag som man gjorde 2018. Men ett nytt misslyckande kan väl ändå inte vändas till att bli något positivt bara för man tidigare har misslyckats ännu värre?
Du gör ett generalfel när du väljer att tolka de osäkra respondenterna / de respondenter som inte tar ställning till frågan som stöd för din egen uppfattning.
Det man kan läsa av statistiken är att det sedan undersökningen startade har varit fler respondenter som tyckt att utvecklingen i Sverige går åt fel håll än som tycker motsatsen men att vi i år ser ett trendbrott och det är nu fler respondenter som tycker att utvecklingen går åt rätt håll än respondenter som tycker tvärt om.
Att bostadspriserna har skenat så mycket är till stor del en effekt av att Alliansen slopade fastighetsbeskattningen. Framtidens dom kommer bli hård.
www.dn.se/debatt/dags-att-bromsa-bolanen-amorteringskrav-aterinfors/
"Erik Thedéen, Finansinspektionen: Risken är att en tro på att priser bara kan gå uppåt lägger grunden för en snabb och obehaglig vändning.
För att underlätta i coronakrisen har bankerna kunnat låta kunder slippa att amortera. Men trots osäkerheter rusar nu priserna på delar av bostadsmarknaden och skuldsättningen ökar. Det är dags att dra åt bromsen. Finansinspektionen kommer därför att låta undantaget från amorteringskraven att löpa ut i augusti".
Du gör ett generalfel när du väljer att tolka de osäkra respondenterna / de respondenter som inte tar ställning till frågan som stöd för din egen uppfattning.
Det man kan läsa av statistiken är att det sedan undersökningen startade har varit fler respondenter som tyckt att utvecklingen i Sverige går åt fel håll än som tycker motsatsen men att vi i år ser ett trendbrott och det är nu fler respondenter som tycker att utvecklingen går åt rätt håll än respondenter som tycker tvärt om.
Ok, så du bestämmer att när jag gör det så är det ett generalfel?
Men när du, eller "de goda" gör det, så bestämmer du att det är helt ok.
Sanningen är ju att jag har absolut inte tolkat det så som du försöker påstå när du lägger ut i dina dimridåer!
Ditt generalfel är i så fall att du inbillar dig, och att du försöker inbilla andra, att det är min uppfattning.
Sanningen är helt uppenbar, det är inte min uppfattning, utan det är de fakta som du själv har redovisat:
Det är bara 39% (tidigare endast 27%!) som svarar ja på att vi är på rätt väg.
Allt annat är bara pinsamma försök att dölja och förneka sanningen.
Eller försöker du lägga ut dimridåer så att någon ska luras tro att det är fler än bara 39% som svarar ja???
Jag erkänner ju att tidigare var misslyckandet ännu större, då endast 27% (!) kunde svara ja.
Men jag upprepar att det faktum att dagens misslyckande med 39% är trots allt ett misslyckande och att ett sådant misslyckande kan självfallet inte göras till något positivt eftersom det helt uppenbart fortfarande är ett misslyckande, trots att tidigare misslyckande har varit ännu värre.
Endast 39% väljer att svara ja på att vi är på rätt väg.
61% väljer att inte svara ja på den frågan.
Hur kan du få det låga utfallet 39% till något bra och positivt?
Hur kan någon framhärda i propaganda som är så genomskinlig?
Skillnaden mellan ditt och mitt sätt att tolka statistiken är att du inkluderar de 25% osäkra respondenter/de respondenter som inte tagit ställning i det svarsalternativ som passade din hypotes bäst. Så gör man inte vid en korrekt analys av enkätdata.
Om jag hävdar att det bara är 36% som tycker att det blivit sämre medan 64 % tycker att det har blivit bättre eller kan inte svara på frågan så kanske det blir tydligt för dig att det är orimligt att göra som du har gjort?
Det är du som slingrar dig, inte jag. Det är fler som tycker att Sverige går åt rätt håll än de som tycker att Sverige går åt fel håll. Face the facts..
Det är du som slingrar dig, inte jag. Det är fler som tycker att Sverige går åt rätt håll än de som tycker att Sverige går åt fel håll. Face the facts..