Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd.
Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd.
Om man går till källan, FN organet UNHCR, så står det faktiskt att asylsökanden hålls fängslade i containrar och UNHCR avråder nu länder ifrån att skicka flyktingar dit.
Även om du inte har några problem med att bla flyktingbarn förvaras under vidriga förhållanden i låsta containerläger så är jag glad över att Sveriges justitie- och migrationsminister reagerar och kritiserar Ungern..
"Since it came into force on 28 March, new asylum-seekers, including children, are detained in shipping containers surrounded by high razor fences at the border for the entire length of their asylum procedures. As of 7 April, there were 110 people, including four unaccompanied children and children with their families, held there"
Snart två år sedan Gert skapade den här tråden med frågeställningen hur mycket S kan minska och de tre alternativen: Under 25 %, under 20 % eller under 15 %.
Två år av önskedrömmar från SD-aktivister och skrikhögerförkunnare, allt medan S alltmer har framstått som det enda stabila alternativet i en kaos där få andra pertier ens längre tycks ha ambitionen att ta ansvar.
Vem kunde 2015 tro att M skulle ägna sig åt att kalla kvinnliga ministrar för horor, att Kinberg Batra skulle bli förälskad i Åkesson och att M skulle byta åsikt i olika frågor oftare än andra byter strumpor.
Idag bör väl Gerts fråga omformuleras. Ska man vara snäll mot Gert så kan man utgå från 25 procent men i stället ha det som golv.
Hur mycket kommer S att öka fram till valet 2018, eller ett eventuellt nyval tidigare.
De hamnar i intervallet 25-30, det vill säga behåller nuvarande väljarandel
De hamnar i intervallet 30-35, det vill sähga öker något
De får över 35 procent av rösterna, det vill säga ökar kraftigt.
Själv tror jag att de kommer att få mellan 30 och 35 procent av rösterna.
Så om romerna börja med att plocka svamp och bär kan de inte samtidigt sitta och tigga. De har inget fast jobb utan kan jobba hur de vill och när de vill.
En bra idé tycker jag ... och kanske skulle man då kunna köpa svenska bär till rimligt pris igen. Matbutikerna är ju väldigt dyra med sina bär från Spanien!
Att det finns enskilda rötägg som missbrukar allemansrätten/ bryter mot lagen ska inte straffa det stora flertalet ut befolkningen som sköter sig och respekterar allemansrätten. Allemansrätten är något unikt för Sverige som ska vara stolta över och som vi ska försvara.
Jag vet inte om du känner till det men regeringen skärper lagstiftningen för att göra det lättare att avhysa illegala bosättningar på privat mark och det är bra. Jag håller också med dig att det borde vara förbjudet att utnyttja allemansrätten för kommersiella syften (exempelvis bärplockning) men om det finns människor som olovligen hugger ner träd för att skaffa sig ved så finns det redan lagstiftning som är tillämplig och då tror jag inte att det spelar någon roll om vi har allemansrätt eller ej. Den som är beredd att bryta svensk lag (och ex.v. olovligen kapa träd) skulle göra detta även om vi inte hade allemansrätten.
Om man går till källan, FN organet UNHCR, så står det faktiskt att asylsökanden hålls fängslade i containrar och UNHCR avråder nu länder ifrån att skicka flyktingar dit.
Även om du inte har några problem med att bla flyktingbarn förvaras under vidriga förhållanden i låsta containerläger så är jag glad över att Sveriges justitie- och migrationsminister reagerar och kritiserar Ungern..
"Since it came into force on 28 March, new asylum-seekers, including children, are detained in shipping containers surrounded by high razor fences at the border for the entire length of their asylum procedures. As of 7 April, there were 110 people, including four unaccompanied children and children with their families, held there"
www.unhcr.org/news/press/2017/4/58eb7e454/unh...